Jump to content
MAINOS

Nykyajan käsitys ja mielikuvat hoitajista?


nukka

Recommended Posts

Yleinen ajatusmalli sairaalassa on, että tehtävät on jaettu: lääkäri tekee lääkärin hommat (jotain "pikkujuttuja" on toki hoitajille siirretty vaivihkaa), sihteeri sihteerin hommat (tosin rajoitetusti), laikkari laikkatin hommat (hoitaja tosin tyhjentää mm osan roskiksista, pesee sänkyjä, petaa...) ja sairaanhoitaja kaiken sen lopun, mitä edellä mainitut ammattiryhmät ei osaa/viitsi/halua tehdä.

ja lähäri tekee ne mitä ei edes sairaanhoitajalle kelpaa

Ja sairaanhoidonopiskelija on sitten se jokapaikanhöylä, joka toimii kaikissa paitsi lääkärin hommissa. :P

Jep, aina valmiina oleva partiolainen  ;D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 52
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

tradenomi-tytön kanssa vaihdoin alkuyöstä baarin puolella sanasen ja kun kerroin opiskelevani sairaanhoitajaksi, hänen kommenttinsa oli: 'Siis me maksetaan teidän palkat'. Tyttö oli selvästi ylpeä tulevasta ammatistaan.

Uskomatonta. ;D

Mitä tradenomit tekee??? Sihteereitä? Onhan se ihan kiva, että joku on valitsemastaan tiestään ylpeäkin  :P

Mun mielestä tradenomi on niinku kauppatieteiden maisteri mutta vain alempi tutkinto. Saa korjata jos olen väärässä.

No näinhän ne AMK:t haluavat asian ajatella. Ja aika lähellä ovatkin. Tosin ei tuolla alemmalla yliopistotutkinnolla tee yhtään sen enempää kuin tradenomin tutkinnolla. Enemmän ne taitavat olla sihteereitä tai johdon assistentteja - jotkut saattavat olla jonkinlaisia myyntitykkejä.

Mun mielestä tradenomit on lähinnä nykyistetetty muoto (yo-)merkonomista... 

Leikkurisisar uraputkessa

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Repesin nauruun, kun yks potilas selitti mulle jotain tähän tyyliin "Yks tuttava sanoi, että tähän mun vaivaan voi auttaa tällänen asia..." sitten katsoi mun päälle, että "se oli kyllä ihan vaan tavallinen ihminen, ei sairaanhoitaja"  :( että ihan vaan tavis  :(

Juuri yksi poika pyysi multa rtg lähetettä epämääräisen vaivan takia "kun lääkäreillä on työtaakka muutenkin". Totesin sitten, että työtaakkaa tässä on puolin ja toisin, en minäkään vapaa-ajallani tässä puhelimeen vastaile.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...