Guest Maruska Posted September 5, 2019 Posted September 5, 2019 Miten joilla on sopimus yötyöstä, niin voiko työnantaja velvoittaa tekemään vaikka iltavuoron tai aamuvuoron paikatakseen vajetta?
jupet Posted September 5, 2019 Posted September 5, 2019 Riippuu mitä siihen sopimukseen on kirjattu. Jos siinä lukee että ei ole velvollinen tekemään muuta kuin yövuoroja niin sitten ei ole. Yleensä työnantajat kyllä laittavat mukaan jonkun "ja muut työnantajan osoittamat tehtävät" jolloin tehtäviksi voidaan laittaa mitä vaan.
Guest Yökkö vaiko ei! Posted September 6, 2019 Posted September 6, 2019 7 tuntia sitten, Vieras: Maruska kirjoitti: Miten joilla on sopimus yötyöstä, niin voiko työnantaja velvoittaa tekemään vaikka iltavuoron tai aamuvuoron paikatakseen vajetta? Akoinaan tehtiin soppareita joissa oli määritelty että toimenkuva on yötyö. Näitä vanhoja yökköjä ei saatu satunnaisiin päivävuoroihin kuin ainoastaan omasta tahdosta.Moni sanoi ei ja vetosi soppariin. Tehdäänkö vielä soppareita joissa määritellään työ noin tarkasti? Mielestäni ei.Itse olin juuri neljä kuukautta yökkönä.Sopparissa oli 3-vuorotyö.Pomon kanssa olin sopinut kuvion suullisesti.Muutaman päivävuoron tein jotta sain hoidettua lupakuviot kuntoon sekä perehdytyksen.
Guest Ei Voida! Posted September 6, 2019 Posted September 6, 2019 5 tuntia sitten, Vieras: Maruska kirjoitti: Sopimuksessa lukee yötyö. Pidä kii sopparista!
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.