Jump to content
MAINOS

isyysvapaa


Savoko

Recommended Posts

Perheeseemme syntyi (20.8 ) keskiviikkona tulokas ja jäin isyyslomalle samana päivänä. Työvuorolistassa minulla on (20-22.8 )ke-pe töitä, vkonloppu vapaa ja ensi viikko töitä normaalisti.

Kävelin sit duuniin kirjoittelemaan isyyslomavapaalappua, jonka täytin seuraavasti:

ke-pe (20.8-22.8 )isyyslomalla, (23-24.8 ) vkonlopun olisin vapailla niin kuin listassa seisoo ja 25-31.8  anoin isyyslomaa. Yh:n sihteeri oli sit sitä mieltä ettei onnistu toi isyysloman katkaisu. Mietin vain, että miksi ei? Voisinhan hakea vain ke- pe ja olla vkonlopun norm töissäkin, miksi en siis voi olla listanmukaisilla vapailla? Olen ilmoittanut lasketun ajan tarpeeksi aikaisin töihin jne..Kelasta ei oikein ollut apua kun siellä kävin. Täytyy varmaan soitella liittoon.... Siis olisikohan kellään kollegaisällä kokemusta asiasta. Kiitos ja anteeksi.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tämä ei perustu varmistettuihin pykäliin, vaan on kokemukseen perustuva MUTU  ;D

Isyysvapaa (mikäli oikein muistan) tulee anoa vähintään 2 kuukautta ennen laskettua aikaa ja siinä anomuksessahan laitetaan minkä verran sitä pidetään (päivämääräväli esim. 1.8.-21.8.). Isyysloman alkua voi siirtää mikäli lapsi ei synnykään laskettuna päivänä (aikaistaa tai myöhentää) tai jos on esim sairaslomaa tms. mutta uskoakseni se pitää pitää kuten anottu (siis esim kaksi viikkoa putkeen tms...)

Kela taas maksaa isyyspäivärahaa neljältä eri pätkältä, maksimissaan 18 arkipäivältä (ei punaiselta päivältä).

Sinulla siis ei ole ollut ns. suunnitellusti listalla isyysvapaata, ymmärsinkö oikein? Luulisin että tuossa sinun ehdotuksessasi tökkii se, että sinulta jää listan tunnit vapaaksi (olisit palkattomalla vapaalla työtunteja ja niitä vastaavat laskennalliset vapaat töissä). Eli vapaapäivät ei ole kiveen hakattuja vapaapäiviä, vaan sulla on listalla tietty määrä tehtäviä tunteja (riippuen siitä kuinka monta laskentapäivää sinulla on ) ja ne on jaettu tietyille päiville, jolloin osan ajasta olet töissä ja osan ajasta vapaalla...

Olipas hankalasti selitetty... ymmärsiköhän kukaan mitään...

Itse olen aina 'anonut' isyyslomat (x3) pätkässä lasketusta ajasta eteenpäin, ja niitä on sitten siirretty oikean syntymäajan mukaan. Ja listan suunnittelija on jo etukäteen arvioinut ja ennakoinut tilannetta siten että yleensä LA viikko on ollut aamuvuoroja, sitten anottu isyysloma on ollut listalle merkittynä kokonaisuutenaan. Sitten jos loman alku on siirtynyt, olen tehnyt ylimääräisiä aamuvuoroja arkipäivät...

Luulisin että tuo sinun ajatuksesi ja suunnitelmasi tökkää siihen että listan tunnit ei mene oikein... mutta mielenkiinnolla odotan miten sinulle käy.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...