Jump to content
MAINOS

Härskeimmät labra-arvot


Vieras: motti

Recommended Posts

CRP 750, S-CK 120000, Myoglob 3000. Tollaset tuli suurinpiirtein mieleen.

Pelastuslaitos iltaa, älkää rouva hätäilkö, me parannamme teidät tuota pikaa...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

CRP 750, S-CK 120000, Myoglob 3000. Tollaset tuli suurinpiirtein mieleen.

v-hani, unohdit yhden nollan tosta myoglobiinista? Toihan on ihan normiarvo melkein mille tahansa verisuonikirurgiselle potilaalle.

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kyl tollasta muistelin. No noin hurjiin en oo törmännyt. En oo tosin verisuonikirurgisia paljon tavannut... Oisko sit ollu kuitenkin 30000. Eiks se oo lähellä vastauksen ylärajaa?

CRP 750, S-CK 120000, Myoglob 3000. Tollaset tuli suurinpiirtein mieleen.

v-hani, unohdit yhden nollan tosta myoglobiinista? Toihan on ihan normiarvo melkein mille tahansa verisuonikirurgiselle potilaalle.

Pelastuslaitos iltaa, älkää rouva hätäilkö, me parannamme teidät tuota pikaa...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Pelastettiin tossa hiljattain ihmishenki: promillet verestä 6,4, lämpötila rakosta 26 astetta. Hurjin crp taitaa olla rapiat 500, pienin hkr 0,01 (kuoli), matalin hb jotain 38:n luokkaa. Kerran oli yhdellä hepulla Inr 7.2.

Yeah, right! Like I'm going to put that icky thing in my mouth.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 kuukausi myöhemmin...

TSH 67. jotain. Kolme lääkäriä pohtii mitä tehdään ja sit mun piti välittää tieto potilaalle tulkin kautta.  ::)

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

TSH 67. jotain. Kolme lääkäriä pohtii mitä tehdään ja sit mun piti välittää tieto potilaalle tulkin kautta.  ::)

Korotetaan

TSH n.160

Tosin kyseessä vastasyntynyt.

"If you ain't part of a solution, you are solid or gas."

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Korotetaan

TSH n.160

Tosin kyseessä vastasyntynyt.

Alotettiinko heti Thyroxin vai odotettiinko kontrollikokeita?

Sisäisesti latino

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

NSE 120

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

P-CK 99.000 ja risat. Hyvin toipunut, tänään "enää" 2.000...

- vain yksi yksityskohta voi jäädä mieleen / jäädä mieleen koko elämästä / jokin valkea hehku päivän jo mentyä / jokin katse kumppanin -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Korotetaan

TSH n.160

Tosin kyseessä vastasyntynyt.

Alotettiinko heti Thyroxin vai odotettiinko kontrollikokeita?

Tuo oli se kontrollilabran tulos. Samaa luokkaa oli eka näyte napaveristä. Lääkitys aloitettiin heti kontr. jälkeen.

"If you ain't part of a solution, you are solid or gas."

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Meillä oli kans potsku jolla oli CK 99000 ja rapiat.

  Kiva rabdo?

Joo kyllä. Vartija löysi kaverin makaamasta sairaalan viereisestä metsiköstä sormi luksoituneena likomärkänä hypotermiassa. Kaveri oli vuoron sisätautilääkärin ja traumalääkärin hoidettavana. Loppupeleissä sitte vielä penumoniakin oli vielä. Hoidettiin sormi, hypotermia ja alotettiin antibiootti ja korjaukset ja sit meikkuun.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Töissä kuultua, ei siis omapotsku mutta: gluk. 0,32 (vastasyntyneellä), ja jäi henkiin.

Miksi olla vaikea kun voi vähällä vaivalla olla täysin mahdoton?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

CK: 14900 (rabdomyolyysi, soitti itse itselleen lanssin ja valitteli vain pientä kipua jaloissa sekä jalkojen heikkoa kantavuutta)

Trom: 2 (vähävuotoisin koskaan näkemäni leikkaus, splenektomia - kirurgi kysyi kesken leikkauksen kandijoukolta, tietävätkö he, mikä tuo tuossa on ja kun eivät tienneet, totesi että se on potilaan toinen trombosyytti - toinen on jo imussa)

B-gluk: 96mmol/l (oli ajanut jonkun autolla hengiltä ja masentunut, ruvennut ryyppäämään ja jättänyt insuliinit pois) sekä vastapainona 0,18mmol/l (insuliinit illalla, viinaa päälle ja syöminen unohtunut - kaveri ei saanut hereille mutta me saatiin i.v. glukoosilla)

ProBNP: 28000 (iso potilas, paha vajaatoiminta ja tulehdusta päällä)

CRP: 1200+ (aivan älytön sepsis, taisi kuolla teholle)

God save the king - cause no-one else will!

- Black Adder

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Trom: 2 (vähävuotoisin koskaan näkemäni leikkaus, splenektomia - kirurgi kysyi kesken leikkauksen kandijoukolta, tietävätkö he, mikä tuo tuossa on ja kun eivät tienneet, totesi että se on potilaan toinen trombosyytti - toinen on jo imussa)

Oho, yks vähempi ku mulla, sillon ku hematologi soitti mulle töihin että "kattelin sun labravastaukset, voisikko muuten tulla sairaalaan, vähän niinku heti."

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Trom: 2 (vähävuotoisin koskaan näkemäni leikkaus, splenektomia - kirurgi kysyi kesken leikkauksen kandijoukolta, tietävätkö he, mikä tuo tuossa on ja kun eivät tienneet, totesi että se on potilaan toinen trombosyytti - toinen on jo imussa)

Oho, yks vähempi ku mulla, sillon ku hematologi soitti mulle töihin että "kattelin sun labravastaukset, voisikko muuten tulla sairaalaan, vähän niinku heti."

Kai vastasit, että olen jo?  ::)

God save the king - cause no-one else will!

- Black Adder

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Trom: 2 (vähävuotoisin koskaan näkemäni leikkaus, splenektomia - kirurgi kysyi kesken leikkauksen kandijoukolta, tietävätkö he, mikä tuo tuossa on ja kun eivät tienneet, totesi että se on potilaan toinen trombosyytti - toinen on jo imussa)

Oho, yks vähempi ku mulla, sillon ku hematologi soitti mulle töihin että "kattelin sun labravastaukset, voisikko muuten tulla sairaalaan, vähän niinku heti."

Kai vastasit, että olen jo?  ::)

Olin hengariringissä, totesin vaan että no mä yritän kysellä jos iltavuorolainen haluais tulla aiemmin, mutten lupaa mitään. Kun ei nyt nyt sitä kädetöntäjalatonta potilasta voinut sinne yksin hengityskoneen nokkaan jättää. Sit se yritti varottaa että älä vaan telo ittees mihinkään, älä lyö ees jalkaa pöydänkulmaan tai mitään.

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Luo tunnus tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Vain jäsenet voivat kommentoida

Luo tunnus

Rekisteröi tunnus yhteisöömme. Se on helppoa!

Rekisteröi uusi tunnus

Kirjaudu sisään

Onko sinulla jo tunnus?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...