Jump to content
MAINOS

Miksi hoitajalla ei ole rahaa?


Niina

Recommended Posts

-Oli se kortti vissiin postattu hiukka aiemmin. Kai noi huivityöläiset pelkäsivät näkevänsä itse JORMAN jos eivät suostu tarjouksiin.

Ja kysehän oli tästä "vive les hommes" kortista jonka Reini ja kumppanit lähettivät Riitta Prustille. Melkoinen haloo siitä aikanaan nousi, feministit varsinkin olivat takajaloillaan.

vive_les_hommes.jpg

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

-Onneksi virolaiset myös ymmärtävät lähteä muualle kuin Suomeen töihin. Jos ulkomaille mielivät. Arvostan tätä suuresti.

Joo - meidän työmarkkinaihmiset ilmeisesti luulevat, että saamme Virosta ammattitaitoisia hoitajia. Ja onhan niitä kourallinen tänne tullutkin. Mutta mitään suurta ryntäystä ei ole Suomeen odotettavissa (ainakaan viime viikolla, kun kävin Meditsiini Skoolissa). Virolaiset lähtevät Norjaan ja Englantiin pääasiassa.

Virossa muuten painitaan samojen asioiden kanssa; monet keskeyttävät sh-opintonsa. Ja aika yllättävää oli, että nimenomaan eestinkieliset. Vironvenäläiset eivät keskeytä. Syytä en tiedä - vielä.

Aina kun minun pitää valita kahdesta pahasta, kokeilen sitä pahaa, johon en ole vielä tutustunut.

                                  - Mae West -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Joo - meidän työmarkkinaihmiset ilmeisesti luulevat, että saamme Virosta ammattitaitoisia hoitajia. Ja onhan niitä kourallinen tänne tullutkin. Mutta mitään suurta ryntäystä ei ole Suomeen odotettavissa (ainakaan viime viikolla, kun kävin Meditsiini Skoolissa). Virolaiset lähtevät Norjaan ja Englantiin pääasiassa.

-EHKÄ joku herää jossain kohden, vaikka he, kenen pitäisi, eivät taida lukea tätä palstaa.

My brain is stuck from shooting glue

I'm not sorry for the things I do

 

Carbona not glue

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kuuluisa  (= Reinin lähettämä) "kikkelikorttihan" lähetettiin 80-luvulla.

- olisko ollut -86? Kilautan kaverille.

Aina kun minun pitää valita kahdesta pahasta, kokeilen sitä pahaa, johon en ole vielä tutustunut.

                                  - Mae West -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Eikös se Jorma ole jo kuollut??  ;)

-Jep, kuollut on.

My brain is stuck from shooting glue

I'm not sorry for the things I do

 

Carbona not glue

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

- olisko ollut -86? Kilautan kaverille.

Eikös se Jorma (lue kaveri) ole jo kuollut??   ;)

Eikös Reini kuollut melko pian sen jälkeen kun oli erotettu virastaan 90-luvun loppupuolella. Perheväkivalta ja poliisin väkivaltainen vastustaminen taisi olla erottamisen syy.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Palkasta vielä... palkka-asiaa ei voi tarkastella pelkästään subjektiivisesti, mikä riittää kellekin palkaksi. Mietitääs vähän vaikka asumiskustannuksia. Meitsi muutti länsirannikolta Hämeeseen ja otti asuntolainan. Täällä sillä sai rivarikolmion eikä ollut edes kalleimmasta päästä. Länsirannikolla sillä sais 80-luvulla rakennetun omakotitalon. Maalla esimerkiksi tossa välillä sillä sais suht uuden omakotitalon. Pääkaupunkiseudulla ehkä kt-yksiön jostain h:tin kuusesta. No, mites palkka vaihtelee suhteessa tähän? Ei juuri mitenkään.

Se on ihan kiva jos joku on palkkaansa tyytyväinen, mä en todellakaan ole. Ja kun armas siippakaan ei millään huippupalkatulla alalla ole, niin eipä taideta koskaan siirä rivarista isompaan pystyä muuttamaan. Luojan kiitos pärjätään yhdellä autolla...  ;)

"Olkaapa hetki paikallanne, kun otetaan sydänfilmiä."

"Jaa KUHANSILMIÄ?!"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Palkasta vielä... palkka-asiaa ei voi tarkastella pelkästään subjektiivisesti, mikä riittää kellekin palkaksi. Mietitääs vähän vaikka asumiskustannuksia. 

Se on ihan kiva jos joku on palkkaansa tyytyväinen, mä en todellakaan ole. Ja kun armas siippakaan ei millään huippupalkatulla alalla ole, niin eipä taideta koskaan siirä rivarista isompaan pystyä muuttamaan. Luojan kiitos pärjätään yhdellä autolla...  8)

Aina kun minun pitää valita kahdesta pahasta, kokeilen sitä pahaa, johon en ole vielä tutustunut.

                                  - Mae West -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 vuotta myöhemmin...
Tämä johtuu hoitoalan liittojen munattomuudesta. Lakko päälle ja kaikki työntekijäty ovesta pihalle yhtäaikaa, niin eikähän silloin joku herrakin herää ja tajua hoitoalan tärkeyden.

Aina löytyy (valitettavasti) 'sisar hento valkoisia', jotka eivät ryhdy moiseen puuhaan... Mitä oon työpaikallani tunnustellu maaperää (joka on kovin vihaista, tyytymätöntä &  suorastaan kiehuvaa), niin kukaan ei ole valmis tekemään mitään asioiden eteen, odotetaan että joku muu vaivautuu puhumaan/tekemään asioita selviks hyvin monen ihmisen puolesta!  angry.png

- Your Lordy Mistress, Painfully Yours  <3

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Sitä paitsi, lakkoaikaan on suojelutyössä enemmän väkeä, mitä tällähetkellä on sijaispulan ja sairaslomien aikaan.

"Tietä käyden tien on vanki/ vapaa on vain umpihanki."

- A. Hellaakoski -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Sitä paitsi, lakkoaikaan on suojelutyössä enemmän väkeä, mitä tällähetkellä on sijaispulan ja sairaslomien aikaan.

Suojelutyötä ei tarvitse tehdä ellei sulla ole virka? Laki kun ei koske työsuhteessa olevia. Vai koskeeko, näyttäkää ihmeessä joku pykälä minkä mukaan pitää.

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Sitä paitsi, lakkoaikaan on suojelutyössä enemmän väkeä, mitä tällähetkellä on sijaispulan ja sairaslomien aikaan.

Suojelutyötä ei tarvitse tehdä ellei sulla ole virka? Laki kun ei koske työsuhteessa olevia. Vai koskeeko, näyttäkää ihmeessä joku pykälä minkä mukaan pitää.

Korjatkaa jos olen väärässä . . . ei olisi ensimmäinen kerta :D

Olen siinä uskossa että mahdollisen terveydenhoitoalan lakon aikana (tai siis sitä suunniteltaessa) työnantaja- ja työntekijäpuoli sopivat siitä mitkä työt pidetään lakon ulkopuolella ja tätä työtä kutsuttaisiin yleisessä kielenkäytössä 'suojelutyöksi'. Eli ei olisi mikään varsinaiseen lakiin perustuva juttu, vaan sopijaosapuolten sopima asia.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Suojelutyötä ei tarvitse tehdä ellei sulla ole virka? Laki kun ei koske työsuhteessa olevia. Vai koskeeko, näyttäkää ihmeessä joku pykälä minkä mukaan pitää.

-Ainakin 90-luvun lakon aikana suojelutöissä olivat kaikki tehyläiset joilla oli voimassa oleva työsopimus, esim. minä, viran omaavien lisäksi.

En ole kuullut ainakaan nykykäytännön muuttuneen.

My brain is stuck from shooting glue

I'm not sorry for the things I do

 

Carbona not glue

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Suojelutyötä ei tarvitse tehdä ellei sulla ole virka? Laki kun ei koske työsuhteessa olevia. Vai koskeeko, näyttäkää ihmeessä joku pykälä minkä mukaan pitää.

-Ainakin 90-luvun lakon aikana suojelutöissä olivat kaikki tehyläiset joilla oli voimassa oleva työsopimus, esim. minä, viran omaavien lisäksi.

En ole kuullut ainakaan nykykäytännön muuttuneen.

Kyllä näin tais olla. Itte olin tuolloin puolenvuoden sopparilla kaupungin vuodeosaastolla töissä, ja samalla lailla olin velvoitettu suojelutyöhön kuin muutkin. Ainoo ero oli todellakin se, että töissä oli enemmän porukkaa ku normaalisti ja jotkut liittoon kuuluvat istuivat ulkoportailla lakkovahdissa. Että näin. Ja lakon tuloksenhan kaikki tiedämme.

Jos et pidä siitä, että muut kävelevät ylitsesi, nouse ylös lattialta.

Non sunt multiplicanda entia praeter necessitatem.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Suojelutyötä ei tarvitse tehdä ellei sulla ole virka? Laki kun ei koske työsuhteessa olevia. Vai koskeeko, näyttäkää ihmeessä joku pykälä minkä mukaan pitää.

-Ainakin 90-luvun lakon aikana suojelutöissä olivat kaikki tehyläiset joilla oli voimassa oleva työsopimus, esim. minä, viran omaavien lisäksi.

En ole kuullut ainakaan nykykäytännön muuttuneen.

Kyllä näin tais olla. Itte olin tuolloin puolenvuoden sopparilla kaupungin vuodeosaastolla töissä, ja samalla lailla olin velvoitettu suojelutyöhön kuin muutkin. Ainoo ero oli todellakin se, että töissä oli enemmän porukkaa ku normaalisti ja jotkut liittoon kuuluvat istuivat ulkoportailla lakkovahdissa. Että näin. Ja lakon tuloksenhan kaikki tiedämme.

Oiskohan pykälät sitten tuosta muuttuneet, kun minä foccen tavoin elän siinä uskossa, että suojelutyöhön velvoitettuja ovat ainoastaan virkasuhteiset, eivät työsuhteiset...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Oiskohan pykälät sitten tuosta muuttuneet, kun minä foccen tavoin elän siinä uskossa, että suojelutyöhön velvoitettuja ovat ainoastaan virkasuhteiset, eivät työsuhteiset...

Eikös tästä on ollut foorumillakin puhetta, ainakin silloin kun mietittiin viran ja toimen eroja? Ja itse muistan nähneeni työpaikalla tuon myös kirjallisesti siinä vaiheessa kun suunniteltiin virkojen muuttamista toimiksi.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...