Jump to content
MAINOS

Tiedot terveydenhuollon ammattihenkilöistä Internetiin


OldOne

Recommended Posts

Joo, laitetaan hitsaajat ja sorvaajat nettiin. Puhumattakaan postinkantajista. (Ei sillä että väheksyisin kyseisiä ammattiryhmiä, vaan sillä, että kuulostaa niin naurettavalta tälläiset listat.) Lisäksi se kotiosoite ja mielellään vielä vuosiansiot...

"Hurmuri on aina imagonsa vanki, ei en oo, vaikka väitetäänkin en ole pelkkä kanki.." (Herra Ylppö&Ihmiset "Sata vuotta").

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 459
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Mitähän lääkäriliitto ja muuta alan ammattiliitot on mieltä asiasta? Aika hiljasta on liittojen puolella ollut. Noh, jospa päivän parin päästä kannanottoja kuullaan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Sinänsä tässä asiassa on yksi mielenkiintoinenkin asia, se että lääkärit ja hoitajat ovat samalla viivalla tässä asiassa... Saattaapi hyvävelijärjestelmä toimia ja lääkärit puhua stopin tälle hommalle...

"Hurmuri on aina imagonsa vanki, ei en oo, vaikka väitetäänkin en ole pelkkä kanki.." (Herra Ylppö&Ihmiset "Sata vuotta").

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jos TEHY ihan oikeasti tulee siunaamaan osaltaan tämän lakimuutoksen, niin minä omalta osaltani tulen lopettamaan TEHY:n jäsenyyden.

- vain yksi yksityskohta voi jäädä mieleen / jäädä mieleen koko elämästä / jokin valkea hehku päivän jo mentyä / jokin katse kumppanin -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jos TEHY ihan oikeasti tulee siunaamaan osaltaan tämän lakimuutoksen, niin minä omalta osaltani tulen lopettamaan TEHY:n jäsenyyden.

Odotonkin jo vähän tätä korttia. Joku Tehyn palkollinen tekee huonon päätöksen ja sinä eroat sen takia. Come' on VV, mitä se auttaa? Jos siellä byrossa tehdään huonoja päätöksiä, se porukka pitää laittaa kiertoon eikä jäseniä. Ne on töissä meillä ja meitä varten. Tehyssä on ens keväänä avoinna kymmenittäin päättäjien paikkoja, sinne vaan ehdolle. Jos ei ehdolle, niin sitten äänestämään uutta porukkaa sinne. Nyt Tehyn valtuustossa ja hallituksessa on mm 60 vuotiaita ylihoitajia yms, olis aika saada sinne vähän nuorempaa porukkaa tilalle. Se on oikea tapa vaikuttaa eikä oven paukuttaminen.

muoks: mä kokeilin tota eroamista muutama vuos sitten silloisen tupo sotkun takia. Ei auttanut asiaa. Sittemmin tulin toisiin aatoksiin, liityin takas ja lähdin itse vaikuttamaan asioihin. Nyt olen ao:n hallituksessa, ao:n luottamusmies ja kuka tietää vaikka ens keväänä lähtisin yrittämään valtuustopaikkaa. Tehyssä on paljon hiottavaa, mutta asiat ei todellakaan parane eroamalla.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Joku Tehyn palkollinen tekee huonon päätöksen ja sinä eroat sen takia. Come' on VV, mitä se auttaa?

Sen verran se hyödyttää, että mulla ei ole mitään intressejä kuulua liittoon, joka pyyhkii persettään mun yksityisyydensuojalla. On olemassa muitakin vaihtoehtoja.

Ja ei, ehdolle asettuminen ei tässä tilanteessa ole vaihtoehto. Mä maksan ammattiliitolle jäsenmaksuni ja jos en ole tyytyväinen saamaani palveluun, niin sitten se ovi kolajaa. Lopulta varsin yksinkertaista.

- vain yksi yksityskohta voi jäädä mieleen / jäädä mieleen koko elämästä / jokin valkea hehku päivän jo mentyä / jokin katse kumppanin -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jos siellä byrossa tehdään huonoja päätöksiä, se porukka pitää laittaa kiertoon eikä jäseniä. Ne on töissä meillä ja meitä varten.

Todella näin! Tosin onhan se iso pettymys JOS Tehyn kanta tähän asiaan on edes varovaisen positiivinen, mutta eroamista en kannata. Odotellaan nyt rauhassa..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ja ei, ehdolle asettuminen ei tässä tilanteessa ole vaihtoehto.

Onneks tos oli tarjolla myös toinen, rivijäsenelle helpoin vaihtoehto; äänestäminen. Uutta verta kehiin. Mutta tosiaan, ei nyt vielä heitetä hanskoja tiskiin, hallitus kokoontuu huomenna ja ylihuomenna. Jospa ne heräis asian suhteen. Ainakin yksi hallituksen jäsenistä on luvannut ottaa asian käsittelyyn. Ja toivoisin myös muilta ammattiliitoilta kannanottoa tähän asiaan.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mulle oli tullut tänään sähköpostia omalta ammattiosastolta, jossa ainakin kehoitettiin kantaa asian puolesta ottamaan ja huomennahan alkaa Tehyn hallituksen kokous missä asiaa varmasti puidaan

- Ei tarinoita vuodet vaihda, ne vaihtaa vain kertojat -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jos TEHY ihan oikeasti tulee siunaamaan osaltaan tämän lakimuutoksen, niin minä omalta osaltani tulen lopettamaan TEHY:n jäsenyyden.

Odotonkin jo vähän tätä korttia. Joku Tehyn palkollinen tekee huonon päätöksen ja sinä eroat sen takia. Come' on VV, mitä se auttaa? Jos siellä byrossa tehdään huonoja päätöksiä, se porukka pitää laittaa kiertoon eikä jäseniä. Ne on töissä meillä ja meitä varten. Tehyssä on ens keväänä avoinna kymmenittäin päättäjien paikkoja, sinne vaan ehdolle. Jos ei ehdolle, niin sitten äänestämään uutta porukkaa sinne. Nyt Tehyn valtuustossa ja hallituksessa on mm 60 vuotiaita ylihoitajia yms, olis aika saada sinne vähän nuorempaa porukkaa tilalle. Se on oikea tapa vaikuttaa eikä oven paukuttaminen.

Hyvä kirjoitus Oskulta. Itse vaikuttamaan asioihin, jos meno ei tyydytä. Äänestäminenkin on vaikuttamista, ehdolle ei tarvitse asettua. Eroaminen on vastuun siirtämistä muille.

Teemun blogi

Ei taistelua ilman yhteistä rintamaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hyvä kirjoitus Oskulta. Itse vaikuttamaan asioihin, jos meno ei tyydytä. Äänestäminenkin on vaikuttamista, ehdolle ei tarvitse asettua. Eroaminen on vastuun siirtämistä muille.

Ihan nyt vain tarkennuksena, että en mä tässä mitään "Eroa TEHY:stä" -kampanjaa ole vetämässä. Kannattaa muistaa, että jos TEHY ei tässä tilanteessa muuta tee kuin hyväksy lakimuutoksen, niin sitä ei tulevat ammattijärjestön vaalit ja äänestämiset jälkeenpäin muuta.

Onko se muuten myös vastuun pakoilemista jos vaihtaa työpaikkaa joko huonon työilmapiirin, epäoikeudenmukaisen esimiehen tai jonkin muun työpaikasta johtuvan syyn vuoksi? Eikö pitäisi jäädä ko. työpaikkaan ja tehdä kaikkensa - mielummin enemmän kuin kykenee - saadakseen muutoksen aikaan? Siis sen sijaan, että tekee sellaisen päätöksen joka kosketaa omaa itseään, ja joka tuntuu oikealta.

- vain yksi yksityskohta voi jäädä mieleen / jäädä mieleen koko elämästä / jokin valkea hehku päivän jo mentyä / jokin katse kumppanin -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Taas hoitajia ja hoitajien oikeuksia poljetaan... ;D Oikeusykiatrian parissa työskennelleenä tämä uutinen sai kyllä aikaan voimakasta palkokasvien nenään vetämistä. Luulisi asioilla olevan jotain rajaa...

Toivon todellakin Tehyn ottavan asiaan kantaa - koen maksavani jäsenmaksua jotta liitto tukisi jäseniään juuri esim. tällaisissa tilanteissa. Viitaten Veli Valkoisen viestiin: eroamaan en kuitenkaan lähde vaikkei Tehyltä heruisikaan sen kummempaa tukea tai kannanottoa, mutta siinä tapauksessa aion omalta osaltani pyrkiä vaikuttamaan siihen kuka siellä istuu päättämässä asioista.

Odotan myös voimakasta kannanottoa Lääkäriliitolta.

Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi. Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten, että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Totesin ihan samaa kuin Osku, eroaminen ei auta asiaa, vaan itse pitää koettaa vaikuttaa asioihin. Pomoa ei pysty vaihtamaan kuin työpaikkaa vaihtamalla, mutta ihmiset jotka ajavat minun etuani, voi vaihtaa tarvittaessa. näin ollen itsekin erosin viime syksynä lakkouhan aikaan, kaduin ja tulin takaisin alta aika yksikön ja nyt istun ao:n hallituksessa. Eli jos ei itse tee mitään, ei voi myöskään valittaa (esim jättää äänestämättä. Nyt ne, jotka eivät viime eduskuntavaaleissa ääntään käyttäneet, voivat pitää päänsä kiinni kaikista lakimuutosjutuista. Peiliin voi katsoa kun ei itse vaikuttanut siihen, kuka asioista päättää!) Nih.

kaikin puolin olen kuitenkin mykistynyt siitä, että tällaista ehdotetaan ja jälleen vain ja ainoastaan hoitajien kohdalle. mä haluan tietää, kuinka vaarallisia rikollisia mun naapurit on, eli rikosrekisterit julkisiksi! tai kuinka vaarallinen on mun työmatkani bussikuski!

tasa-arvoa kehiin!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

näin ollen itsekin erosin viime syksynä lakkouhan aikaan, kaduin ja tulin takaisin alta aika yksikön ja nyt istun ao:n hallituksessa.

-Etkö halunnut lakkoon vai miksi erosit?

My brain is stuck from shooting glue

I'm not sorry for the things I do

 

Carbona not glue

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mahtavaa. Toista viikkoa talkoohommien yms. takia ollut uutispimennossa ja kun tänne tulin niin tällaista hyppää silmille... V*tuttaa niin ettei tule edes järkevää kommenttia mieleen. Adressin allekirjoitin heti.

Anna hevosen murehtia. Sillä on isompi pää.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MIksi hajauttaa adressi kahteen paikkaan?

Onko se muuten myös vastuun pakoilemista jos vaihtaa työpaikkaa joko huonon työilmapiirin, epäoikeudenmukaisen esimiehen tai jonkin muun työpaikasta johtuvan syyn vuoksi?

Ei koska vastuu noista asioista kuuluu pääosin työnantajalle. Etkä voi hirveästi vaikuttaa esimiehesi tai työpaikkasi johtajan valintaan jos he eivät hoida asioita kuten työntekijät haluavat jne. Ihan eri asia.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Helsingin Sanomissa juttu, sivu A6. Hammaslääkäriliitossa ja Lääkäriliitossa hankkeesta ei pidetä, ja ainakin Hammaslääkäriliiton sisäisillä sivuilla kannustetaan adressin allekirjoittamiseen. Myös Super vastustaa syntymäajan näkymistä HS:n mukaan. Tehyn tutkimuspäällikön mukaan julkinen rekisteri on keino kasvattaa ammattihenkilöstön statusta...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tehyn tutkimuspäällikön mukaan julkinen rekisteri on keino kasvattaa ammattihenkilöstön statusta...

Vastasinkin sille jo tehyn intrassa johon hän oli myös kirjoittanut. Vois tutkimuspäällikkö ens kerralla varmistaa työnantajansa (=jäsenet) mielipiteen asiasta. Vai statuksen nostoa, voiskohan sitä statusta ja arvostusta nostaa vähän muulla tavalla kuin pistämällä meidän tiedot miljardien ihmisten vapaasti saataville. Mä passaan ainakin, tosin ei meiltä näköjään edes kysytä.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Olen kyllä pettynyt SuPerinkin vastaukseen HSn artikkelissa. Koko järjestelmän vastustaminen olisi ollut hyvä vastaus. Tehyn vastaus sitten oudoksuttaa vielä enemmän. Toivottavasti palautetta lähtee siihen suuntaan.

SuPeriin lähetetty sähköpostia aiheesta.

Teemun blogi

Ei taistelua ilman yhteistä rintamaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Toivottavasti palautetta lähtee siihen suuntaan.

Intrassa käy keskustelu kuumana. Kyllä päättäjät tietävät mitä jäsenet tästä ajattelee. Toivottavasti hallitus nyt herää asialle tänään ja huomenna. Toi tutkimuspäällikkömme asenne ärsyttää, vähän jää semmonen jäsenten mielipidettä vähättelevä maku suuhun.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mitä se lista edes hyödyttäisi? Muuta kuin sairasta tirkistelyn halua? Miten usein on mahdollista esim. terveyskeskuksessa tietää etukäteen kuka sinua hoitaa

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Joo, ei kiitos!

Tulee varmasti eteen niitä potilaita, jotka kieltäytyvät hoidosta, koska hoitaja on toiminut heidän mielestään liian vähän aikaa alalla, tai on yksinkertaisesti liian nuori. Nykyään jos näyttää kasvoiltaan nuorelta, niin saa jo ihmetystä että voitkohan olla tässä ammatissa pätevä ja tiedätköhän mitään elämästä ylipäänsä. Ei sillä ole mitään merkitystä kuinka vanha oikeasti olet, mutta kun näytät niin nuorelta, että ikää pitää alkaa tivaamaan, ja lasten lukumäärää.

Tulipa vaan mieleeni että kyllähän sitä tulee itsekkin laitettua itseni alttiiksi suurelle vaaralle, mennessäni uudelle kosmetologille, hänhän voi olla vaikka mikä hullu ja syövyttää kasvoni hapolla! kyllä minun kuuluu saada tietää missä tämä kyseinen henkilö asuu, siviilisääty, lasten lukumäärä, vanhempien nimet (jotta voin uhkailla heitä, jos ei kosmetologin uhkailu riitä..).  Argh!

Ja miksi se rekisterinumerokin sinne pitää laittaa? no miksipä ei pankkikortin numeroakin/tilinumeroakin/osoitetietoja? niin olisi sitten helpompi jonkun narkin tulla hakemaan sairaala maksunsa takaisin huonon palvelun takia.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

tarkennukseksi vielä kysäisen, saako siis adressin allekirjoittaa myös EI hoitoalan-ammattilinen, esim. hoitajan perheenjäsenet yms...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...