Jump to content
MAINOS

Tiedot terveydenhuollon ammattihenkilöistä Internetiin


OldOne

Recommended Posts

Facebookkiin vielä joku vois tehdä tähän aiheeseen liittyvän ryhmän ja siihen linkki tuohon adressiin, olis helppo kutsua ja levittää sanaa sielläkin kutsumalla "kohtalotovereita"...

... tekisin itse jos osaisin  :- 

Osku  huh.gif

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 459
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Facebookkiin vielä joku vois tehdä tähän aiheeseen liittyvän ryhmän ja siihen linkki tuohon adressiin, olis helppo kutsua ja levittää sanaa sielläkin kutsumalla "kohtalotovereita"...

... tekisin itse jos osaisin  :- 

Osku  huh.gif

http://hoitajat.net/foorumi/index.php?topic=15233.msg185317#msg185317
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kyllä tuntuu oudolta, että meidän nimi- yms tiedot löytyisi internetistä kaikkien katseltaviksi..sairaankuljetuksessa ja päivystyksissä törmää monesti niin epäsosiaaliseen ainekseen, ettei kyllä tunnu mukavalta, että he pääsisivät henkilötietoihini käsiksi.

Minulla on sen verran erikoinen nimi, että moisen rekisterin avulla halutessaan saa kyllä osoite- yms. tietoni selville. Ensin kehoitetaan ottamaan pois puh.numero julkisista puhelinluetteloista, sitten esiinnytään työpaikalla vain etunimellä ja hupsista, kuka tahansa voi hakea hoitoduunarin tiedot hallituksen hyväksymästä ammattihenkilöluettelosta! Sekopäitten ja kriminaalien suoja onkin parempi kuin heitä hoitavien. angry.png

Eihän poliisitkaan ole missään rekisterissä, jotta voisimme katsoa heidän tietojaan, vaan heidän yksityisyyttään suojellaan, miksi hoitajat ovat tämänsuhteen toisen luokan kansalaisia?

Pitäisikö Tehyn hiukan ryhdistäytyä ja ottaa kantaa?

Koko laista en ollut kuullut mitään ennen tätä päivää. Vaikuttaa siltä, että Pääministeri Vanhasen ohjetta siitä ettei keskeneräisistä asioista tiedoteta on noudatettu, kuinka asioihin voi vaikuttaa, jos niistä ei kerrota valmisteluvaiheessa?

Koitetaan vaikuttaa ja täytetään adressi osoitteessa: http://hoitajat.net/foorumi/adressit/

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Välttyykö tältä julkaisulta jos henkilötietojen luovutus on kielletty? Mitä luulette? Kyllä pistää raivostuttamaan tälläiset julkaisut...

Joko oli kirjoitellut tietosuojavaltuutetulle, onkohan hän vastannut mitään?

Ei muuta kuin adressi kiertoon ja paljon nimiä niin saadaan estettyä tuollaset hullutukset.

Ei vihaa, ei sotaa, mutta armeliaisuutta ja rakkautta.

(Mahatma Gandhi)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

>:DMulle nousi ainakin kiukku! Ajattelen jo nyt, millaisia seurauksia tästä voi tulla: hoidan potilasta, jolla on mielenterveysongelmia. Mitäs sitten jos k.o henkilö saa selvän missä asun? Hän voi uhata minua, perhettäni. Miten tältä voisi välttyä`?? Myös se että miten sitten suojaudun rikolliselta toiminnalta? Nyt jo rikollisten on suht helppo saada selville sos.tunnukset; mites sitten tässä tapauksessa; Vielä helpompaa!! Voi pyhä jysäys eikö sielä ole lainkaan järjen häivää arkarian mäellähuh.gif Ihmettelee yks hoitsu vaan!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä olen eteenpäin laittamissani sähköposteissa lainannut suoraan tuon Oskun avauksen tässä ketjussa.

Ennen kuin aletaan ihan tosissaan suunnittelemaan mielenosoitusta, tarkistetaanpa kaikki, mitä tietoja annamme itsestämme Facebookissa. Ehkä turhin ryhmä oli se "olen hoitaja ja toivon että potilaani eivät löydä minua Facebookista"  :) ei varmaan herätä kiinnostusta jos joku latva-b ajankulukseen selailee ihmisiä FB:ssa.

"Olkaapa hetki paikallanne, kun otetaan sydänfilmiä."

"Jaa KUHANSILMIÄ?!"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ennen kuin aletaan ihan tosissaan suunnittelemaan mielenosoitusta, tarkistetaanpa kaikki, mitä tietoja annamme itsestämme Facebookissa. Ehkä turhin ryhmä oli se "olen hoitaja ja toivon että potilaani eivät löydä minua Facebookista"  :) ei varmaan herätä kiinnostusta jos joku latva-b ajankulukseen selailee ihmisiä FB:ssa.

No mut pointti tässä varsinaisessa aiheessa on se, että näiden tietojen julkaiseminen ei ole enää meidän itsemme päätettävissä. (Ja fb:stä sen verran, että toivon mukaan ihmiset osaa käyttää tarvittaessa niitä suojaus-asetuksia, jotta omat tiedot näkyy vain kavereille.)

Esim, mun syntymäajan ja -vuoden pitäisi facebookissa näkyä vain mun kavereille. (Ja jos sen jostain syystä haluaisin toitottaa kaikille, niin se olisi MUN päätettävissä.) Tosin yks hullu mun iän jo jostain kaivoi, ilmeisesti lapsen kouluun liittyvän koti- ja kouluyhdistyksen kautta.

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ennen kuin aletaan ihan tosissaan suunnittelemaan mielenosoitusta, tarkistetaanpa kaikki, mitä tietoja annamme itsestämme Facebookissa. Ehkä turhin ryhmä oli se "olen hoitaja ja toivon että potilaani eivät löydä minua Facebookista"  :) ei varmaan herätä kiinnostusta jos joku latva-b ajankulukseen selailee ihmisiä FB:ssa.

FB:ssä oleminen on vapaaehtoista ja samoin itse päätät mitä siellä kerrot ja kenelle  ;D

Mä en halua olla töissä enää, mä en ikinä riitä.

Mä raadan ja raadan mutta kukaan ei nää,

kukaan ei kiitä

- Maija Vilkkumaa-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kyllä kyllä, ja toivottavasti kaikki osaa laittaa asetukset niin, ettei tiedot näy kaikille. Uskon silti että  hoitoalan ihmiset osaa ajatella juuri tätä näkökulmaa. Useilla muilla ihmisillä näkee julkisesti kaiken puhelinnumerosta, syntymäpäivästä ja työpaikasta lähtien...

"Olkaapa hetki paikallanne, kun otetaan sydänfilmiä."

"Jaa KUHANSILMIÄ?!"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mitenkäs ne jotka ovat saaneet koulutuksen, mutta syystä tai toisesta eivät työskentele alalla?

katos tässä on jotain paskanhajuista mukana.... sit kun seuraavan kerran hoitajat lakkoilevat tai jos tilanne ajautuu jo muutenkin niin huonoksi että potilasturvallisuus kärsii, ruvetaan etsimään hoitajia tämän listan kautta jotka eivät ole töissä hoitoalalla ja säädetään laki joka velvoittaa heitä tekemään suojelutyötä.. eli orjia me olemme valtiolle!

I´am Wizard

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mun mielestä on kiva että tulee tollanen uus rekisteri. Pääsee kattelee kavereiden syntymävuosii niiltä salaa ja kaikkee muuta jänskää sielt varmaan löytyy. Ei mua haittaa yhtiskäs.

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Minäkin kävin tuon tosiaan allekirjoittamassa. Tuntuis se järkyttävältä, et kaikki epätyytyväiset ja muuten vaan uteliaat kävis kahtelemassa kuinka epäpäteviä sitä ollaan..  :-

Ilo pintaan, vaikka syvän märkänis.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Liian monelta jää allekirjoitus vahvistamatta. Ihmiset kirjoittaa osoitteensa huolimattomasti yms. Esim yleinen virhe näyttää tältä: matti.meikalainen@koulumbus.fi tai matti.meikalainen@otmail.com jne.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Yleinen virhe näyttää olevan myös se, ettei osaa erottaa etu/sukunimeä omasta nimestään...

Ja pienellä kirjaimella nimet...  :( Ei sillä, että kukaan vahtis.  ;D

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Yleinen virhe näyttää olevan myös se, ettei osaa erottaa etu/sukunimeä omasta nimestään...

Ja pienellä kirjaimella nimet...  :( Ei sillä, että kukaan vahtis.  ;D

Tai vaihtoehtoisesti huutaen kaikki isolla..

T: Niuho

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Odotan eduskunnan kantaa lakiesitykseen, jos se menee läpi vaihdan joko ammattia tai maata jossa sitä harjoitan, minulla kun tuo rekisteröityminen Norjaan ja Ruotsiin on jo olemassa ja muutto oikeus meillä hoitajillakin kai edelleen on.

Nettiaddressien lisäksi kannattaa alkaa pommittamaan kansanedustajien sähköposteja, eikä vanha kunnon postikorttikampanjakaan olisi hullumpi ajatus. Nettiaddresseja on jo niin turkasen monta, että niistä on mennyt jo vähän maku.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Uskomaton juttu. Oli ihan pakko meilata:

"Hyvät ministerit Hyssälä ja Risikko, eduskuntaryhmien puheenjohtajat sekä eduskuntapuolueiden puheenjohtajat

Hallitus on 21.8. päättänyt esittää uutta lakia, jonka tarkoitus on luoda julkinen tietopalvelu, josta kuka tahansa voi tarkistaa terveydenhuollon ammattihenkilöiden tiedot. Nämä julkiseksi kaavaillut tiedot sisältävät myös syntymävuoden.

Olen kovin hämmästynyt tästä hankkeesta, lain valmistelusta ei myöskään ole puhuttu julkisuudessa aiemmin.

Sairaanhoitajana minua ihmetyttää, mihin tällaista julkista tietokantaa tarvitaan. Onko TEO jotenkin epäonnistunut tehtävässään? Eikö ole työhönottajien velvollisuus tarkastaa työnhakijoiden laillistukset yms.? Erityisesti minua ihmetyttää syntymävuoden ilmoittaminen palvelussa. Missä on terveydenhuollon ammattihenkilöiden yksityisyyden suoja? Miksi terveydenhuollon ammattihenkilöistä pitää olla vaikka mitä tietoja kenen tahansa katsottavissa?

Olen monen muun kollegani tavoin erittäin närkästynyt hallituksen lakiesityksestä. Kun tälle tielle lähdetään, mitä tietoja terveydenhuollon ammattihenkilöistä seuraavaksi halutaan julkaista? Osoitteet, perhesuhteet jne? Vaikka toimimme vastuullisissa ammateissa, ei sen pitäisi poistaa yksityisyydensuojaamme. Yhdellekään potilaalle ei esim. minun syntymäaikani kuulu.

Otan mielelläni vastaan kommenttejanne.

xxxxxxx xxxxxxxx

Sairaanhoitaja AMK

meiliosoite

puh.nro"

Adressi allekirjoitettu tietenkin.

Minäkin kannoin samoin korteni tänään kekoon ja kirjoitin Hyssälle, samanmoisen kirjeen! Samoin ihmettelen, monen muiden tavoin, että miksi Tehy ei nyt lainkaan osallistu keskusteluun millään lailla?! Mitään tietoa ei siellä sivuilla ole!  ::)

Muokkaus:Lainaukset korjattu

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tein äsken huoltotöitä adressin tietokantaan muutamia minuutteja. Jos joku allekirjoitti sinä aikana, saattoi olla että nimi ei päätynyt listalle.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tulostin duunin pöydälle ko.valtioneuvoston tekstin(ekan sivun eka linkki) ja myöskin adressin osoitteen. Toiv. tavoittaa nekin, jotka eivät lue nettiä tms.

Duunikaverit  olivat ihan äimän käkenä, että ei voi olla totta....

carpe diem

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...