Jump to content
MAINOS

Tiedot terveydenhuollon ammattihenkilöistä Internetiin


OldOne

Recommended Posts

MAINOS
  • Vastauksia 459
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

ei hitto, mun pitää ihan oikeasti ruveta hakemaan maistraatista sitä turvakieltoa.

en sitten tiedä riittääkö tämä syyksi.

mutta mä olen sellasessa paikassa töissä jossa on potilaina ties minkälaisia potilaita, siis esim huumeidenkäyttäjiä yms jotka muutenkin kauheen tarkkaan seuraa asioita ja käyttäytyy epäilyttävästi ja erittäin aggressiivisesti, eipä oo eka kerta kun on hoitajia yrittäny kuristaa yms muuta vastaavaa.

en siis yhtään ihmettelis jos tällaset potilaat ottaa osotteen yms selville ja seuraa sen jälkeen himaan. tai keksii muuten jotain.

eli kyllä tää asia ihan oikeasti rupee pelottamaan pikkuhiljaa.

En sillä, että kannattaisin nyt sitä että meidän nimet ja syntymäajat sinne nettiin tulisi, en todellakaan, mutta minun tiedot ovat jokatapauksessa salaisia ( osoitetiedot puh.numerot..) eikä niitä tavallinen talliainen saa mistään tietää. OT:  Seurata voi kotiin ilman osoitetta ja nimeäkin. Tosin mietin, että mitä kertoo auton tiedot ja rekisteri numero. (?)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Perustuslakivaliokunta halusi muuttaa lakiesitystä edes hieman järkevämpään suuntaan kuin hallituksen alkuperäinen esitys: http://www.eduskunta.fi/faktatmp/utatmp/akxtmp/pevl_32_2008_p.shtml

Edelleen sieltä puuttuu se mielestäni tärkeä rekisterin käyttäjän tunnistautuminen. Jos jollakin on oikeus katsoa minun tietojani, mielestäni minulla on oikeus tietää, kuka tietojani on katsonut.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

AKEsta saa nimen ja osoitteen rekisterinumeron perusteella. AKE jopa myy(!) osoitetietoja suoramarkkinointiin. Osoitteenluovutuskiellon voi tehdä: http://www.ake.fi/AKE/Tietopalvelu/

Kiitos linkistä, en ollut edes ajatellut tuota. Teen portsarin hommia opiskelun ohessa ja pidän autoa yleensä ravintelin läheisyydessä parkissa. Tappouhkauksien lukumäärä per ilta on sitä luokkaa, että tulostin jo kieltolaput ja lähetän ne vielä tänä päivänä.

Ps. Positiivisena puolena tässä rekisterissä on se, että tein etiikan kurssin esseetehtävän aiheesta ja sain kehuja =) terv. ikuinen optimisti

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 11 kuukautta myöhemmin...

Mitäs veikkaatte, tulevatko tällaiset tapaukset lisääntymään vai vähentymään kun kaikkien terveydenhuoltoalan ammattilaiset tiedot päätyvät nettiin kaiken kansan ihmeteltäviksi?

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Mitäs veikkaatte, tulevatko tällaiset tapaukset lisääntymään vai vähentymään kun kaikkien terveydenhuoltoalan ammattilaiset tiedot päätyvät nettiin kaiken kansan ihmeteltäviksi?

Toivottavasti ei. Tosin helpoksihan tässä identiteettivarkaus tehdään, ja leikitään varsin vakavilla asioilla - kuten tuossa uutisessa. Pohdinpa tuossa viikolla vaan itsekseni, että onko tuo oikeasti noi helppoa? Olen joka ikinen kerta pidempään sijaisuuteen mennessä, sekä rekryissä joutunut näyttämään aidon ja oikean TEO:n rekisteröinnin sekä henkilöllisyystodistuksen (ajokortti kelpasi). Miten tuo on käytännössä pystytty kiertämään? Väärentämällä laillistustodistus sosiaaliturvatunnuksineen? Luulisi tuosta tulevan lisäsanktioita vielä lisää siinä tapauksessa.

Kannatan tässä asiassa sitä, että terveydenhoitoalan ammattilaisista koostuviin tietoihin jäisi jälki siitä kuka niitä on katsellut. Minä en nimeni vuoksi pääse pakenemaan juurikaan, koska olen ainutlaatuinen - minut on helppo löytää. Mutta kyllähän se ketuttaa, jos jokainen meidän talon Pirkko-Uolevi ja Urpo-Marketta mun tietojani tutkii. Taas yksi syy lisää olla kertomatta ammattiaan kenellekään...

Jos vasara on ainoa työkalu, niin kaikki ongelmat alkavat näyttämään nauloilta.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 kuukausi myöhemmin...
Tietosuojavaltuutettu tyrmää eläinlääkärien nettirekisterin

”Ammatin tulee kuulua yksityisyyden suojan piiriin.”

http://www.karjalainen.fi/Karjalainen/Uutiset_Kotimaa/tietosuojavaltuutettu_tyrm%C3%A4%C3%A4_el%C3%A4inl%C3%A4%C3%A4k%C3%A4rien_nettirekisterin_5906632.html

Mut miks meidän tiedot voi sitten laittaa nettiin?  :nauraa:

Mä en halua olla töissä enää, mä en ikinä riitä.

Mä raadan ja raadan mutta kukaan ei nää,

kukaan ei kiitä

- Maija Vilkkumaa-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tietosuojavaltuutettu tyrmää eläinlääkärien nettirekisterin

”Ammatin tulee kuulua yksityisyyden suojan piiriin.”

http://www.karjalainen.fi/Karjalainen/Uutiset_Kotimaa/tietosuojavaltuutettu_tyrm%C3%A4%C3%A4_el%C3%A4inl%C3%A4%C3%A4k%C3%A4rien_nettirekisterin_5906632.html

Mut miks meidän tiedot voi sitten laittaa nettiin?  :nauraa:

Hemmetin hyvä kysymys  huh.gif
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Eläinlääkärien nettirekisterin laatimisessa saattaa tulla mutkia matkaan. Aarnio linjasi STT:lle maanantaina, että ammatin harjoittaminen kuuluu Suomessa yksityisyyden suojan piiriin.

- Ihmisoikeustuomioistuimen ratkaisun perusteella on katsottu, että se kuuluu yksityiselämän suojan piiriin, Aarnio kertoi.

- Jos rekisteri sellaisenaan on netissä, se olisi minun tulkintani mukaan myös hyvän tiedonhallintatavan vastainen tilanne, hän lisäsi.

Eikös tämä sama ratkaisu päde terveydenhuoltohenkilöstöön? Kukahan jaksaisi laittaa asian vireille Euroopan ihmisoikeustuomioistuimeen.

Missähän vaiheessa tämä terhikki-nettirekisteri on tällä hetkellä?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...