Jump to content
MAINOS

Työnohjaus???


Omppu85

Recommended Posts

Meillä alkaa syksyllä työnohjaus, johon myös pitkäaikaset sijaiset on velvoitettu osallistumaan (jee huh.gif)

Mitäköhän tuo työnohjaus pitää sisällään? Kuulut olen asiasta, mutta mulla ei oo harmainta aavistustakaan mitä siellä tehdään.

Josko joku viisaampi voisi vähän valaista asiaa.... tietää mihin päänsä joutuu pistämään  :(

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Meillä alkaa syksyllä työnohjaus, johon myös pitkäaikaset sijaiset on velvoitettu osallistumaan (jee huh.gif)

Mitäköhän tuo työnohjaus pitää sisällään? Kuulut olen asiasta, mutta mulla ei oo harmainta aavistustakaan mitä siellä tehdään.

Josko joku viisaampi voisi vähän valaista asiaa.... tietää mihin päänsä joutuu pistämään  :(

Mulla ei ole kokemusta kuin yhdestä työnohjauksesta. Siinä käytiin läpi haastavia potilastapauksia ja sitä, miten niissä edettäisiin tai mitä kehitettäisiin. Työnohjaajalta sai siis ihan neuvoja ja näkökantoja.

"If you ain't part of a solution, you are solid or gas."

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Toimiva työnohjaus on hyvä juttu. Jos ohjaaja on hyvä ja työntekijät ottavat työnohjauksesta kaikki mahdollisuudet irti. Minulla on kokemusta todella hyvästä työohjauksesta jossa siis oikeasti päästiin kunnolla purkamaan joko potilaisiin tai työntekijöiden välisiin asioihin liittyneitä juttuja. Valittevasti kokemusta on myös ihan turhapäiväisestä leikkimisestä (jotain typeriä tutustumisleikki ym) jolloin mietti että olisi siinä työajalla voinnut jotain järkevääkin tehdä. Toivottavasti teillä juttu toimii niin kuin tosiaan tarkoitus olisi työssä jaksamista edistävänä toimintana. Työntekijöitä varten työnohjausta juuri nimenomaan järjestetään.

"Minä kyllä puren, jos yrittävätkin tulla motivoimaan ja aktivoimaan ja syöttämään terveysleseitä ja kysymään, että tulikos meiltä tänään kakka." Markus Kajo/Kettusen kootut/pakkovanhuus

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Työnohjaushan mitä mainioin. Minä ainakin tykkäsin ja toivon että syksyllä taas jatkuisi. Työnohjaaja oli firman ulkopuolelta ja meidät jaettiin pieniin ryhmiin. (toiset kävi toisena päivänä ja toiset taas toisena) Istuttiin ringissä, jokainen sai ensin kertoa päällimäiset kuulumisensa. Sitten käytiin läpi niitä asoita mitkä mieltä askarrutti, lähinnä siis tietenkin työelämässä. Esim. jotkut hoitotilanteet, pomoon liittyvät asiat, joihinkin työkavereihin liittyvät asiat... Niistä ei sitten puhuttu eikä puhuta sen koommin niiden seinien ulkopuolella. Asetimme ryhmälle ja niille "istunnoille" tavoitteet ja myöhemmin katsoimme saimmeko niitä toteututettua.

"istunnot" kestivät aina 1,5 tuntia ja oli oikein antoisaa päästä purkamaan mieltä painavia asioita ja huomata että niiden kanssa ei olekaan yksin.

Joskus näyteltiin joitain tilanteita joka oli jonkun mieltä jäänyt kaivelemaan, mutta minä en niistä näytelmistä pitänyt enkä saanut niistä mitään irti. Ennemmin tykkäsin vaan jutella....

Mutta kannatan osallistumista ja toivon että saat tosiaan hyvän työnohjaajan.. Niitäkin on kaikenlaisia...

EnSeMääOllu :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...