Jump to content
MAINOS

Palkat ylös!


Vieras: Assi

Recommended Posts

Nyt on tuhannen taalan paikka! Lehdistö ja Rinnekkin tuntuvat pitävän hoitajien palkkavaateita perusteltuina. Nyt Tehy ja Super :ammattikorkeatutkinnon/opstoasteen sairaan,lab,rtg,kötilöt jne. alkupalkka 3100 euroa ,eikä yhtään vähemmän ja lähihoitajat alkupalkka 2600 ja siihen palkkakehitystä tukevat toimet niin että kokemuksesta  ja erityisosaamisesta palkka nousee! Ja enemmän vapaita vuorotyön tekijöille vuorotyö tai varallaolotyöstä! Näin olatais edes pikkuisen lähempänä vastaavia ns.miesvaltaisia ammatteja palkkojen suhteen!!!Kiitos! Ja kyllä;olen valmis lakkoon!!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
Vieras: ÄLYHOI

Mistä ihmeestä te luulette saavanne sen rahan noihin vaatimuksiin, noi on julkisen puolen menoja, menoja joita rahoitetaan veroilla.

Jos hoitoalalla tehdään massiiviset korotukset niin jostain se raha täytyy ottaa pois. esim koulutuksesta tai mistä lie.

Maahanmuutossa olisi kyllä paljon rahaa. liki 3,4 miljardia on sen vuotuiset kulut.

Hoitajamitoituksen nostaminen 0.5-07maksaisi vaivaiset 250 miljoonaa.

Miettikää mitä äänestättä jos haluatte jotain todellista muutosta asioihin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Ota tai jätä!
8 tuntia sitten, Vieras: ÄLYHOI kirjoitti:

Mistä ihmeestä te luulette saavanne sen rahan noihin vaatimuksiin, noi on julkisen puolen menoja, menoja joita rahoitetaan veroilla.

Jos hoitoalalla tehdään massiiviset korotukset niin jostain se raha täytyy ottaa pois. esim koulutuksesta tai mistä lie.

Maahanmuutossa olisi kyllä paljon rahaa. liki 3,4 miljardia on sen vuotuiset kulut.

Hoitajamitoituksen nostaminen 0.5-07maksaisi vaivaiset 250 miljoonaa.

Miettikää mitä äänestättä jos haluatte jotain todellista muutosta asioihin.

Joissakin osataan ja tullaan siitä maksamaan kelpo korvaus työpanoksesta ja sitten tulee olemaan ne muut. Olen positiivinen persoona luonteeltani.Usko on kova!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Selittäkääpä sitten miten Ruotsi,Norja ja monet muut maat tekevät; Islanti?!Siellähän palkat paljon paremmat..Miten Suomessa ei ole koskaan varaa nostaa palkkoja hoitoalalla kunnolla,mutta esim.lääkärien palkat alkavat olla  aivan liian kaukana ammattikorkeakoulututkinnon suorittaneen hoitajan palkasta.Jos saan palkkaa 2600e korkeakoulututkinnolla,iso vastuu jne . ja 20 v.työkokemus ja lääkäri yli puolet tai jopa moninkertaisen määrän;on ero aivan liian iso. Kyllä korkeakoulutetun hoitajan palkka pitää alkaa 3:lla jotta saadaan työntekijöitä alalle tulevaisuudessa! Ja jos me itse emme arvota työtämme on lähtökohdat todella huonot saada lisää palkkaa!! Oma mies pelkällä peruskoululla + ammattikoulututkinnolla ja työkokemuksella on kaukana mun palkasta vaikka olen opiskellut vuosia ja tehnyt työtä vuosia ja vastuu todellakin ihmishengistä eikä koneista.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Ei tule onnistuMAAN

Hoitajat ovat liian nössöjä ja kilttejä mihinkään työtaisteluun. Olen kuullut tällaisia kommentteja : a) itsehän me ollaan tämä ala valittu ja b) ei tätä hommaa rahan takia tehdä (no minkä takia sitten?). Palkka nyt on huonohko mutta henkilöstöresurssit sitäkin surkeammat, siksi siirryin helpompiin hommiin. Hatunnosto kylläkin Tehyn yritykselle.

Voisko tuo yksi lopettaa tuon maahanmuuttolevyn soittamisen? Kohta ei ole kotimaisia tekijöitä edes tarjolla kun nuoret katsovat minkälaista alalla on, vaikka eilinen M.O.T.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Voi herranjestas!

Ei kyllä saada palkkoja ylös tällä porukalla! Selän takana ja takahuoneessa supistaan ja moititaan niin palkkaa,liittoja kuin työolojakin;MUTTA kukaan ei oikeesti ole valmis tekemään YHTÄÄN MITÄÄN. Suoraan sanottuna "munatonta porukkaa". Itse aion tyytä "varmaan "työpaikkaan ja "otan rahat sisään" niin sanotusti aina kun voin; eli ylitöitä kuin vain mahdollista- eikä toisiaan kiire kotiin; muksutkin on jo maailmallla! Saikut hyödynnän absolut. Olen loistava ja taitava ammattilainen mutta enää en aio nostaa vastuuta itselleni ellei palkat kohoa! Eli menen sieltä missä aita on matalin ja satsaan vapaa-aikaani sitä enemmän. Virka on päällä niin ei voi pois potkia. Mutta ylimääräisiä tehtäviä en aio enää haalia! TODELLA ONNEA TEHYLLE taisteluun. Jos tulee lakko niin mukana ollaan, palkan hankin muualta sen ajan!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Kerroit juuri..
16 tuntia sitten, Vieras: Voi herranjestas! kirjoitti:

Ei kyllä saada palkkoja ylös tällä porukalla! Selän takana ja takahuoneessa supistaan ja moititaan niin palkkaa,liittoja kuin työolojakin;MUTTA kukaan ei oikeesti ole valmis tekemään YHTÄÄN MITÄÄN. Suoraan sanottuna "munatonta porukkaa". Itse aion tyytä "varmaan "työpaikkaan ja "otan rahat sisään" niin sanotusti aina kun voin; eli ylitöitä kuin vain mahdollista- eikä toisiaan kiire kotiin; muksutkin on jo maailmallla! Saikut hyödynnän absolut. Olen loistava ja taitava ammattilainen mutta enää en aio nostaa vastuuta itselleni ellei palkat kohoa! Eli menen sieltä missä aita on matalin ja satsaan vapaa-aikaani sitä enemmän. Virka on päällä niin ei voi pois potkia. Mutta ylimääräisiä tehtäviä en aio enää haalia! TODELLA ONNEA TEHYLLE taisteluun. Jos tulee lakko niin mukana ollaan, palkan hankin muualta sen ajan!

Kerroit juuri ajatukseni jotka täysin samat..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Olen samaa mieltä palkat ylös ja yhdessä hoitajien myöskin täytyy lopettaa joustaminen! Aina tehdään pitkääpäivää tai tullaan vapailta töihin yms. Aina venytään ja tehdään koko ajan enemmän töitä, mitä vuorossa edes kerkeää. Yhdessä hoitajien ja liittojen pitäisi laittaa stoppi asialle. Ei kukaan siitä saa kirkkaampaa kruunua päähän, jos on kiltti ja yrtittää elää kutsumuksella. Minä ainakin elän palkalla. Mutta tuntuu aina olevan pelkkää puhetta, että palkat nousisi, toivotaan että tällä kertaa se olisi totta. Viimeistään sitten, kun ihmisiä ei saada enää alalle.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Tehy sucks

Rinne: Varat loppuvat kesken sote-uudistuksessa -”4 000 hoitajaa ja lääkäriä tarvitaan, ei ole rahaa”

Rahat on jo jaettu ja loppu. Tuhansia hoitajia tarvitaan mutta palkkaa ei voida maksaa. Ehkä vanhat hoitajat voisivat vähän laskea palkkaansa?

Eduskuntaan saatu sairaanhoitajia edustajiksi kovan rummutuksen kera ja tässä on tulos. Tehy varmaan ilmoittaa pian kuinka huippukivat neuvottelut oli.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No, se minkä taakseen jättää edestään löytää sanonta ehkäpä tulee tässäkin asiassa pätemään vielä moneen otteeseen. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: toiveikas

Toivon totisesti että liittojen edustajat lukevat myös näitä palstoja. Meitä on monia ns."vanhoja konkareita" jotka on lakkoilleet ja tsempanneet ja aina on korotukset olleet naurettavia lakkojen jälkeen. Meillähän on ikälisät ja lapset jo maailmalla sekä vuosikymmen eläkkeeseen eli ollaan ns.paremmalla puolella. Huolestuneena katselee sitä tilannetta mikä nyt on. PIDEMMÄT TYÖAJAT,STRESSI,HUONOT PALKAT ja valitettavasti tuntuu että ne ns. hyvät opiskelijatkin ovat vähentyneet..ei näytä hyvältä tulevaisuus. Pääkaupunkiseudulla asumiskusatannukset hirmuiset hoitajan palkoilla. NYT ON OIKEESTI PAKKO TEHDÄ JOTAIN! Siis ihan oikeesti ei mitään "hyvin meni" puheita parinkympin korotusten jälkeen vaan nyt kunnon kororukset: eli ammattikorkeatason hoitajille alkupalkka alettava 3:lla ja lähihoitajat 2500. Silloin aletaan lähestyä vaikkapa ruotsin/norjan tasoa!  Kunnon lisät pyhistä,illoista,öistä, ja kiky tunnit pois! Muuten on kyllä vaarassa suomen terveydenhuolto ja hoitajapula kohta sietämätön!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kyllä liitoilla on nämä asiat tiedossa. Nyt vaan vaaditaan napakkaa toimintaa liitolta. Pelkkä sanahelinä ei enää auta. Jännä nähdä mikä on hoitoalan tilanne vaikkapa viiden tai kymmenen vuoden päästä. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: kyynistynyt
8 tuntia sitten, Vieras: Hoitaja kirjoitti:

Kyllä liitoilla on nämä asiat tiedossa. Nyt vaan vaaditaan napakkaa toimintaa liitolta. Pelkkä sanahelinä ei enää auta. Jännä nähdä mikä on hoitoalan tilanne vaikkapa viiden tai kymmenen vuoden päästä. 

No ihan sama se tilanne on silloin kymmenen vuoden päästäkin, todennäköisesti korkeintaan huonompi. Taidat olla nuori kun et muista esimerkiksi sitä sairaanhoitajien palkkakiistaa ja lakkouhkailuja vuodelta 2007.. kovat oli puheet, mutta mitä saatiin? Ei käytännössä yhtään mitään - eikä saada nytkään. Turha siis kuvitella, että asiat korjaantuu mihinkään suuntaan. Tahtotilaa ei ole yhteiskunnalla, eikä sitä ole lopulta hoitajillakaan.

Vaihtakaa mieluummin alaa. Tämä ei tästä tule korjaantumaan koskaan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

3.9.2019 klo 22.45, Vieras: ÄLYHOI kirjoitti:

Mistä ihmeestä te luulette saavanne sen rahan noihin vaatimuksiin, noi on julkisen puolen menoja, menoja joita rahoitetaan veroilla.

Jos hoitoalalla tehdään massiiviset korotukset niin jostain se raha täytyy ottaa pois. esim koulutuksesta tai mistä lie.

Maahanmuutossa olisi kyllä paljon rahaa. liki 3,4 miljardia on sen vuotuiset kulut.

Hoitajamitoituksen nostaminen 0.5-07maksaisi vaivaiset 250 miljoonaa.

Miettikää mitä äänestättä jos haluatte jotain todellista muutosta asioihin.

juuri näin. Nyt me työnnetään 20-40vuotiaille nuorille arabimiehille vanhusten hyvinvointi. Alle 10% näistä muualta tulleista työllistyy oikeesti joskus.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

10.9.2019 klo 15.19, Vieras: Voi herranjestas! kirjoitti:

Ei kyllä saada palkkoja ylös tällä porukalla! Selän takana ja takahuoneessa supistaan ja moititaan niin palkkaa,liittoja kuin työolojakin;MUTTA kukaan ei oikeesti ole valmis tekemään YHTÄÄN MITÄÄN. Suoraan sanottuna "munatonta porukkaa". Itse aion tyytä "varmaan "työpaikkaan ja "otan rahat sisään" niin sanotusti aina kun voin; eli ylitöitä kuin vain mahdollista- eikä toisiaan kiire kotiin; muksutkin on jo maailmallla! Saikut hyödynnän absolut. Olen loistava ja taitava ammattilainen mutta enää en aio nostaa vastuuta itselleni ellei palkat kohoa! Eli menen sieltä missä aita on matalin ja satsaan vapaa-aikaani sitä enemmän. Virka on päällä niin ei voi pois potkia. Mutta ylimääräisiä tehtäviä en aio enää haalia! TODELLA ONNEA TEHYLLE taisteluun. Jos tulee lakko niin mukana ollaan, palkan hankin muualta sen ajan!

No niin; pitäis sanoa et onpa huono moraali,mutta mitä; jos ei työanataja halua parantaa työoloja ja palkkausta niin ei kyllä munkaan tarvi yhtään mitään ylimääräistä töihin antaa!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

11.9.2019 klo 11.18, Vieras: Hoitaja kirjoitti:

Olen samaa mieltä palkat ylös ja yhdessä hoitajien myöskin täytyy lopettaa joustaminen! Aina tehdään pitkääpäivää tai tullaan vapailta töihin yms. Aina venytään ja tehdään koko ajan enemmän töitä, mitä vuorossa edes kerkeää. Yhdessä hoitajien ja liittojen pitäisi laittaa stoppi asialle. Ei kukaan siitä saa kirkkaampaa kruunua päähän, jos on kiltti ja yrtittää elää kutsumuksella. Minä ainakin elän palkalla. Mutta tuntuu aina olevan pelkkää puhetta, että palkat nousisi, toivotaan että tällä kertaa se olisi totta. Viimeistään sitten, kun ihmisiä ei saada enää alalle.

Näin on. Nykyään ei saa enää oikeaa sairaslomaakaan vaan teet kevennettyä korvaavaa työtä. Mitä kevennettyä voi lähihoitaja tehdä vanhusten hoivakodissa!? Olet vahvuudessa omassa vuorossasi ja lakkaat rouvien kynsiä 8h? Kukaan ei halua näillä palkoilla olla edes "joutilaana" työpaikalla. Katastrofin ainekset voimakkaasti ilmassa ja vanhuksia alkaa kuolla hoidon/hoitajien puutteeseen. Esimiehet haahuilee ympäriinsä tarkastamassa ollaanko otettu talon (hoitokodin) ruokia ja kuletaanko tupakilla työaikana. Juttuni lähti vähä irti aiheesta vaan raha on mikä ratkasee voimakkaasti motivaatiota joustaa mm. Tulla vapaalta auttamaan ja venyttää päivää. Lopetan ite joustamisen tähän päivään. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...
15.9.2019 klo 16.52, Vieras: kyynistynyt kirjoitti:

No ihan sama se tilanne on silloin kymmenen vuoden päästäkin, todennäköisesti korkeintaan huonompi. Taidat olla nuori kun et muista esimerkiksi sitä sairaanhoitajien palkkakiistaa ja lakkouhkailuja vuodelta 2007.. kovat oli puheet, mutta mitä saatiin? Ei käytännössä yhtään mitään - eikä saada nytkään. Turha siis kuvitella, että asiat korjaantuu mihinkään suuntaan. Tahtotilaa ei ole yhteiskunnalla, eikä sitä ole lopulta hoitajillakaan.

Vaihtakaa mieluummin alaa. Tämä ei tästä tule korjaantumaan koskaan.

Samaa mieltä. En usko, että asiat tulee korjaantumaan. Alanvaihto ollut mielessä. Vasta noin vuoden olen hoitotyötä tehnyt. Mieltä ei lämmitä, kun ilman koulutustakin saa parempaa palkkaa miesvaltaisilla aloilla. Huono palkka, iso vastuu, heikko johtaminen, tyytymättömyys työoloihin ja ongelmat työyhteisössä ei houkuta jäämään alalle. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Luo tunnus tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Vain jäsenet voivat kommentoida

Luo tunnus

Rekisteröi tunnus yhteisöömme. Se on helppoa!

Rekisteröi uusi tunnus

Kirjaudu sisään

Onko sinulla jo tunnus?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...