Jump to content
MAINOS

Florencet


Lääkärihoitaja

Recommended Posts

Osku, viestisi voisi olla minun näppikseltäni. Itsekin olen polttanut, aikaa lopetuksesta nyt 6 vuotta, enkä todellakaan tajunnut hajua silloin. Nyt kun toisinaan joutuu tupakoivan työparin kanssa hajuetäisyydelle niin huh  ;)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Jeesusteluks menee, mutta eniten häiritsee se dunkkis. Sillon kun ite poltti kuin korsteeni, sitä ei edes tiennyt miten kuvottavalta se haisee. Ei sitä itse haista. Jos vielä olisin sinkku, niin en lähtis yhenkään tuhkakupin matkaan, vähemmälläkin ne halut hiipuu. ;) Vaikka olis kuin vetävä nainen, mutta jos et pysty ottamaan lähikontaktia sen saatanan pahan hajun takia, jää kontaktit ottamatta :) Sen takia röökinpolttajat varmaan hakeutuu toisen röökinpolttajan kanssa yhteen. Oikeesti, esim. naiset satsaa tsiljoonia ulkonäköönsä kaikenmaailman rasvojen ja muun sälän kanssa, mutta siitä ei huolestuta jos haistaan märälle tuhkakupille.  Tai no, eihän ne sitä edes tiedä kun polttavat. Ugh, olen puhunut. Saa kivittää.

[me=Ketorin]kivittää :D[/me]

Ei vaines, olet niin oikeassa. En kylläkään ole saanut lopetettua tupakointia kokonaan. 0-5 tupakkaa menee päivässä edelleen. On päiviä etten poltakaan, ja silloin toi toisen polttaminen hiukkasen häiritsee - haju vallankin.

Töissä tulee poltettua - jos tupakalle ehtii. Aina ei ehdi. Eikä siihenkään ole kuoltu, joten näyttää pärjäävän ilmankin.

Jos et pidä siitä, että muut kävelevät ylitsesi, nouse ylös lattialta.

Non sunt multiplicanda entia praeter necessitatem.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Sen kuvotushajun haistaa vasta kun on ollut pidempään kokonaan polttamatta. Eihän se rööki hyvälle aina sillonkaan haissu kun poltti, mutta se "paha haju" on ihan erilainen ja siedettävämpi kun vielä itse polttaa. Trust me, se on saatanan ällöttävä haju ;)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Sen kuvotushajun haistaa vasta kun on ollut pidempään kokonaan polttamatta. Eihän se rööki hyvälle aina sillonkaan haissu kun poltti, mutta se "paha haju" on ihan erilainen ja siedettävämpi kun vielä itse polttaa. Trust me, se on saatanan ällöttävä haju ;D

-Kyllä tuossa on vissi perä, ei noi röökaavat työkaverit kuitenkaan ihan noin pahalta (minusta) kuitenkaan haise, kuin Osku kuvaa. Toisaalta ei kyllä hyvältäkään.

Ei tuota poltetun tupakan hajua tosiaan ole osannut kuvitellakkaan moiseksi kuin oltuaan polttamatta riittävän pitkään.

Toisaalta ei tässä ole kuukauttakaan kun tuli taas unissa vedettyä Dromedaaria posket lommolla. Ja hyvää oli.

On se herkässä vielä (kohta) viidenkin vuoden lakon jälkeen.

My brain is stuck from shooting glue

I'm not sorry for the things I do

 

Carbona not glue

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tuore tupakantuoksu, so. naapuri polttaa vieressä/lähellä, on kolmannen lakkovuoden jälkeenkin lähes "taivaallisen" hyvä. Nuuh ;D

Ikävä dunkkis syntyy lähinnä yhdistelmällä tupakka+hiki+märät vaatteet, aikansa muhittuaan..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tuore tupakantuoksu, so. naapuri polttaa vieressä/lähellä, on kolmannen lakkovuoden jälkeenkin lähes "taivaallisen" hyvä. Nuuh :)

Joo toi "haju" tulee silloin kun tupakkaa poltetaan. Se oli taivaallisin aina silloin kun oli lakossa, vähän aikaa polttamatta oleena.  Se savun tuoksu on ihan eri juttu kun löyhkä mikä tulee polttajan suusta sen jälkeen  ;D  :o
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

-Kyllä tuossa on vissi perä, ei noi röökaavat työkaverit kuitenkaan ihan noin pahalta (minusta) kuitenkaan haise, kuin Osku kuvaa. Toisaalta ei kyllä hyvältäkään.

Mun mielestä on erittäin iso ero tupakoitsijoiden välillä kuinka tuo dunkkis puskee hengityksestä ja ihosta läpi; toiset haisee ja toisista ei huomaa lainkaan onko savuilla käynyt. Ja kuten todettua on, niin siihen hajun määrään pystyy myös itse jonkin verran vaikuttamaan.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ennen sairista laitoin kansiossa olevaan työlistaan kaikki överit, mitä oli siihen menn. tullut.

Kait ne sitten maksetaan, kun aika on?

carpe diem

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Osallistun minäkin tähän mielenkiintoiseen tupakoitsijakeskusteluun. Ei, en ole polttanut enään 30:n vuoteen. Joskus voi tupakansavu ollakin ihan hyvän hajusta. Työkaveri kun käy työmatkojemme välissä "hermosauhulla" ja pitää ovea auki, sekä tulee sen jälkeen suoraan autoon, niin hyvä etten oksenna. Olen huomauttanut ( joten ehkä muistaa vielä lomani jälkeenkin), että laittaa auton oven ainakin siksi aikaa kiinni kun polttaa. Mielellään vetää hetken myös happea ennen kuin astuu takaisin autoon, että päälimmäiset hajut hengityksestä ja vaatteista jäävät ulos.

Ja onko tupakoitsijoilla huonommat hermot kuin muilla, kun aina puhutaan hermosavuista? Vaikeaa asiakasta ennen pitää käydä hermosavuilla? Minä lataan hermoni matkalla. Annan toki työkaverille sen mahdollisuuden, varsinkin jos hän on ajovuorossa. Hänhän silloin päättää tauoista. Minä kun en tarvi sauhuja hoidan ajamisen ilman taukoja.

Meitä on muutenkin ihmisenä niin erilaisia tekijöitä. Ehkä minä käytän asiakkaalla turhaankin aikaa. Otan selvää hänen tarpeistaan, voin auttaa tehdä liikaakin. Ajan saan ainakin kulumaan.

On ehkä opettelemisen paikka pitää myös tupakoimattomia ylimääräisiä taukoja?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 viikkoa myöhemmin...

Minulla on ilmeisen herkkä hajuaisti, tyyliin: tulen ulkoa, ja kämppis on syönyt leipää (siis ihan tavallisesti, ei lämmitettynä tms mikä lisää tuoksuja) n. 20 min sitten. Totean ovelta: "ai sulla oli meetwurstia". Tällä nenällä tupakoineista ihmisistä pysyy mielellään aika kauan kaukana...

Työkavereiden tupakointi ei tietenkään haittaa silloin, kun siihen on oikeasti aikaa, eikä meillä kukaan hirmukiireessä taida lähteäkään. Mutta ikävää on se, että kun on rauhallista, halutaan lähteä yhdessä röökille, ja se ainoa tupakoimatonhan voikin sillä aikaa vahtia kaikkien lähtijöiden kriittisen huonokuntoisia potilaita... Ja jos väität joukkolähdölle vastaan, asia lyödään leikiksi tyyliin "no mutta kyllähän nyt selviät" tai sitten ollaan alentuvia ja alleviivataan mikä uhraus on jäädä pois porukasta vain siksi, että minä en "viitsi" olla yksin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Minusta tuntuu että kertaakaan elämässä ei ole vielä kiehuttanut niin paljon kuin sh-opintojen aloittamisen jälkeen milloin missäkin tilanteessa. Jo koulussa on kummallinen hierarkinen nöyristelykulttuuri, joka jatkuu työelämässä. Ne jotka ovat työssä valmiit uhraamaan vapaa-aikaansa ja ilmaiseksi lahjoittamaan oikeuksiaan pois eivät ilmeisesti ajattele ollenkaan niitä, jotka eivät tuollaiseen ole valmiita. Kaikki eivät kai ole sisäistäneet yhtä maallisen elämän perussäännöistä: kun kumartaa toisaalle, toisaalle taas.... Solidaarisuus on taitolaji. Saa sitä päätäkin käyttä samalla kun pelastaa kaikkia maailman kärsiviä, eikös?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...