Jump to content
MAINOS

Florencet


Lääkärihoitaja

Recommended Posts

Niin paljon tämä asia nyppii että pitää keskustelu aloittaa. Siis miksi ihmeessä porukka tekee ilmaista työtä? Koskaan ei saada meille kuuluvia korvauksia jos aina ja aina joustetaan? Ei kenekään, siis yhdenkään ole pakko joustaa eikä varsinkaan ilmaiseksi.

Pientä joustoa toki puolin ja toisin, rapsan jälkeen kotiin vaikka kello olisi viittävaille ja sitten tehdään se kesken oleva homma loppuun, vaikka menisi viisi minuuttia yli, mutta ei mitään viiden tunnin ylitöitä.

*typo

Veripalvelu kaipaa kipeästi hengenpelastajia!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Keikkapaikassa katsottiin aavistuksen kieroon, kun pidin ns. lakisääteiset tauot. Kysyin kyllä kohteliaasti, että mihin aikaan on ollut tapana pitää.

Ensimmäisen tunnin aikana jo yksi hoitajista kertoi, miten ei iltavuorossa kyllä tahdo aikaa olla ruokailuun; "mutta ollaan joustettu".

Olen ihan tarpeeksi joustanut ja nyt päättänyt edespäin tehdä työni hyvin, mutta pitää omista ja toisten oikeuksista kiinni. Florensset polkee koko ammattikuntaa.

Jos katsovat pahasti, niin ihan vapaasti.

Työt ei tekemällä (vaikka ihan vuoron kerrallaan) lopu.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

kesken oleva homma loppuun, vaikka menisi viisi yli, mutta ei mitään viiden tunnin ylitöitä.

Tiedätkö oikeasti jonkun tekevän viiden tunnin ylitöitä ilman korvausta?

Vanha koira. Uusia temppuja.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Joka listassa 5-16h. Omin silmin nähty.

Veripalvelu kaipaa kipeästi hengenpelastajia!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Joka listassa 5-16h. Omin silmin nähty.

Ilman korvausta?  huh.gif Noh, toki jokainen hinnoittelee arvonsa itse, mutta mä en kyllä työnantajalleni ilmaiseksi töitä tekis.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Joka listassa 5-16h. Omin silmin nähty.

Ilman korvausta?  huh.gif Noh, toki jokainen hinnoittelee arvonsa itse, mutta mä en kyllä työnantajalleni ilmaiseksi töitä tekis.

juu, laupeudentyötä ei tarvitse tehdä. Meillä itseasiassa pääpaikalle on tulossa kellokorttisysteemi työntekijöiden toiveesta, joten näkyy sitten ihan virallisesti, miten paljon siellä ylitöissä ollaan. Itse en tänne sivutoimipaikkaan sellaista kylläkään saa, ja aika nikottelematta on menneet ylityövapaa-anomukset läpi, joten meillä kyllä tämän suhteen ei taida olla ongelmaa ;D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

juu, laupeudentyötä ei tarvitse tehdä. Meillä itseasiassa pääpaikalle on tulossa kellokorttisysteemi työntekijöiden toiveesta, joten näkyy sitten ihan virallisesti, miten paljon siellä ylitöissä ollaan. Itse en tänne sivutoimipaikkaan sellaista kylläkään saa, ja aika nikottelematta on menneet ylityövapaa-anomukset läpi, joten meillä kyllä tämän suhteen ei taida olla ongelmaa ;D

Mitä sitten? Sieltähän minäkin näin kollegoiden ylityöt, mutta niistä ei makseta, koska ylitöitä ei tarvitse tehdä... Okei. Leikkuri kiinni, teho matalaksi kun tulee elvytys varttia vaille kolme.

Toinen on tämä, että oman työn lisäksi hoidat toisen ihmisen tai osaston tietyt työt, palkkaa ei tule lisää ja kohtahan voidaan lakkauttaa toinen duuni, miksi maksaa kahdelle, kun yksikin pärjää... Just.

Veripalvelu kaipaa kipeästi hengenpelastajia!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Siis hetkinen. Työolosuhteiden takia tehty ylitöitä ja työnantaja ei suostu maksamaan niistä? Sanoo vaan että en maksa kun ei tartte tehä? Kannattasko tehdä asialle jotain, ei me ihan sopimusten mukaan tuo.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Toinen on tämä, että oman työn lisäksi hoidat toisen ihmisen tai osaston tietyt työt, palkkaa ei tule lisää ja kohtahan voidaan lakkauttaa toinen duuni, miksi maksaa kahdelle, kun yksikin pärjää... Just.

Yhdessä aikaisemmassa työpaikassani tehtiin näin. Toimenhaltija irtisanoutui ja työt nakitettiin yhdelle jos toiselle siksi aikaa, kunnes tilalle saadaan joku, kului aikaa ja tästä alettiin mutista yhä kovenemalla äänellä ihan ylintä tahoa myöten. Mitään ei tapahtunut ja tulos on se, että työntekijät äänesti jaloillaan.. Töitä riittää kyllä muuallakin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä olen alkanut merkitsemään listaan kaiken mikä menee yli. Ennen tulin töihin noin 6:45 (aamuvuoro) eli 15 min etuajassa mutta aloitin työt heti. Kotiin pääsin yleensä lähtemään myös tuon15 min aikaisemmin.  Mutta siihen ei ole mahdollisuutta enää, eli mä merkitsen joka ikisen minuutin ylös.

Ja tauoistani olen pitänyt kiinni. Jos multa tullaan kysymään kesken ruoan lämmityksen, että voitko tulla puhelimeen niin sanon ei. Eihän mua haeta ruokalastakaan osastolle puhelimeen. Ainoa mistä joustan, on se että kesken ruokalautasen lähden viemään potilasta leikkuriin koska nykyisin miehitys on sellainen ettei ole ketään muuta joka sen saisi viedä.

Ja nyt olen myös alkanut ottamaan ylityötunteja aikana pois. Ennen annoin niiden tulla rahana mutta nyt juuri kun katsoin taas kertyneitä tunteja niin otin yhden päivän vapaana. Sanoin oh:lle että tarvitsen tuon päivän vapaaksi ja mulla on ylitöitä, eli mä en tule.

Eihän se tykännyt, ymmärrän senkin, mutta onko se mun vika että listat suunnitellaan alimiehitykselle??

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meillä työajanseuranta menee FLEXIM-leimauksella. Eli jos tule töihin 6:56, niin palkka juoksee siitä siihen asti, kun leimaat itsesi pihalle. Ihan kätevä systeemi, kun itse ei tartte kirjoitella mitään. Ainoastaan, jos unohtaa leimata itsensä sisään tai ulos, niin silloin tarttee täyttää kaavake tulo- ja menoajasta

"If you ain't part of a solution, you are solid or gas."

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meillä pitäisi olla tuo sama käytössä. Ihmettelen, ettei vielä ole hommattu sitä. Meillä nimittäin on sitten niitäkin jotka tulevat omalla autolla töihin ja myöhästyvät joka ikinen kerta! Ymmärrän yleisillä tulijoiden myöhästymisen, bussia tai junaa ei saa kulkemaan nopeammin, mutta jos tulee omalla autolla ei ole syytä myöhästyä joka päivä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ihan vain vähän ot, mutta minkä verran ajallisesti teillä on tauot? Siis tuedän toki mitkä ne lakisääteiset ajat on, mut esiintyykö esim sellasta että jengi juoksee 10 kertaan röökillä vuoron aikana niiden lakisääteisten lisäksi? kun niitäkin on nähty..

Enkä nyt mitenkään halua jeesustella, kävi vaan aikanaa edellisessä työpaikassa ärsyttämään kun istahdin hetkeksi juttelemaan kolleegan kanssa niin hoitaja joka itse juoksi tupakalla vähän väliä, tuli sanomaan että "aai, onko teillä aikaa istuskella siellä kun muilla on kauhea kiire!"  huh.gif

Miksi olla vaikea kun voi vähällä vaivalla olla täysin mahdoton?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ihan vain vähän ot, mutta minkä verran ajallisesti teillä on tauot? Siis tuedän toki mitkä ne lakisääteiset ajat on, mut esiintyykö esim sellasta että jengi juoksee 10 kertaan röökillä vuoron aikana niiden lakisääteisten lisäksi? kun niitäkin on nähty..

Enkä nyt mitenkään halua jeesustella, kävi vaan aikanaa edellisessä työpaikassa ärsyttämään kun istahdin hetkeksi juttelemaan kolleegan kanssa niin hoitaja joka itse juoksi tupakalla vähän väliä, tuli sanomaan että "aai, onko teillä aikaa istuskella siellä kun muilla on kauhea kiire!"  huh.gif

Yleisesti on päätöksenä se, että töissä ei läydä tupakalla. (Tästä OT:nä se, että leikkurissa opiskelijoille jatkuvasti muistutetaan, että toimipaikka-asussa ei poistuta sairaalan sisätiloista. Ja jos poistutaan niin sitten vaihdetaan vaatteet takaisin tullessa. Leikkurin hoitajat(siis osa) taasen juoksevat tauoilla samoilla vaatteilla tupakalla ulkona ja tulevat takaisin töihin saliin.). Jos tuntuu työvuoro liian pitkältä ajalta olla ilman tupakkaa, työterveyden kautta saa Champixia tms valmistetta.

Joskus arkiaamuissa saa olla koko ajan menossa, hyvä kun syömään ehtii ja joskus taasen viikonloppuisin voi pitää kunnon tauot. Ruokatauon ainakin pyrin pitämään ihan lakisääteisesti (eli siis pidän tauon) ja myös kaffepaussit. Jos on liian kova kiire ja en ehdi pitämään taukoa, niin sitten jään työvuoron päättymisen jälkeen juomaan ne kahvit ja ehkä syömään jotain(ennen ulosleimausta) taukohuoneeseen.

Se menee sitten yliajalle. Siis ne aikaisemmin tehdyt työt. Tauko vaan tulee eri vaiheessa eli lopussa.

"If you ain't part of a solution, you are solid or gas."

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

esiintyykö esim sellasta että jengi juoksee 10 kertaan röökillä vuoron aikana niiden lakisääteisten lisäksi? kun niitäkin on nähty..

Ne jotka polttaa vetävät röökin silloin kun se on luppoaikaa tai ei häiritse työntekoa. Ja jos ei taukoa tahdo luonnostaan syntyä niin kyllähän sitä pitää työkaveria (ja itseäkin) sen verran ajatella että järjestetään tauko yhteistuumin.

Eli itselläni ei ole huomautettavaa tupakoivista kollegoista.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Taukokeskustelu on aina yhtä hulvatonta - ammattialasta tai työpaikasta riippumatta.

Aina löytyy niitä, jotka jaksavat paheksua/narista/kitistä/jeesustella tupakkatauoista, niiden pituudesta ja niiden lukumäärästä. Aina löytyy niitä, jotka jaksavat sekuntikellosta katsoa kuinka kauan ollaan kahvilla tai kuinka kauan ollaan ruokiksella.

Harvempi kuitenkaan jaksaa paheksua paskanjauhamiseen menevää aikaa - siihen ompeluseurusteluun joka tapahtuu joko käytävällä, kansliassa tai jonkun työhuoneessa. Mutta jos joku onneton sielu haluaa puhaltaa viisi minuuttia yksikseen ilman, että joku känisee korvan juuressa, niin Sodoma ja Gomorra on laskeutunut työyhteisöön.

Siinä vaiheessa kun aikuinen ihminen siirtyy aktiivisesti työelämään, on hän itse vastuussa pitämistään tauoista (tai ennemminkin niiden pitämättömyydestä). Perusteluksi ei riitä, ettei ehdi - tähän mennessä mä olen viimeisen kymmenen vuoden aikana ehtinyt jokaisessa työpaikassa pitämään säännöllisesti edes jonkinlaisen tauon. Toisinaan lyhyemmän ja toisinaan pidemmän. Muiden työntekijöiden syyllistäminen omien taukojen puuttumisesta on alhaista itsensä tekemistä marttyyriksi, eikä tuollaiselta ihmiseltä voi kysyä muuta kuin "Luuletko olevasi korvaamaton". Mikäli vastaus on myönteinen, niin peli on menetetty.

Kyllä. Poltan tupakkaa. Ei. En polta työaikana. Mutta istun säännöllisesti kansliassa kädet niskan takana joko lepuuttamassa hermojani tai laatimassa pienessä mielessäni seuraavan kierron sotasuunnitelmaa. Tai sitten olen sellaisessa vuorossa, ettei ole kiire - aina ei ole.

- vain yksi yksityskohta voi jäädä mieleen / jäädä mieleen koko elämästä / jokin valkea hehku päivän jo mentyä / jokin katse kumppanin -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Eipä voi kuin kompata edellisiä. Tupakoivien jahtaaminen on mennyt överiksi aikoja sitten ja siinä äänekkäimmillä vaikuttimina on jotain aivan muuta, kuin huoli asianomaisten terveydestä.

Mahdollistan mieluusti kollegoiden tupakkatauot, hoito- ja muissa töissä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Joo, tupakoinnista käydään keskustelua (huonolla osallistumisella) tehyn foorumillakin. Tupakoimattoman pitäisi kuulemma saada enemmän palkkaa ihan vain siksi, ettei se tupakoi. Tsiisus. mä haluan lisää palkkaa sitten siksi, että mä en juo vapaa-aikanani tai miten olis ihan perustellusti vaikka siksi, että vastuuta on kyllä ihan liikaa  angry.png

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Eipä voi kuin kompata edellisiä. Tupakoivien jahtaaminen on mennyt överiksi aikoja sitten ja siinä äänekkäimmillä vaikuttimina on jotain aivan muuta, kuin huoli asianomaisten terveydestä.

Eniten syynä tuohon jahtaamiseen taitavat olla vain ja yksinomaan lukuisat arviot siitä, miten paljon aikaa tupakoivilla menee työaikaa siihen tupakkipaikalle menemiseen ja siellä olemiseen, ja arvioihin tupakoijien alhaisemmasta työtehosta. That's it. Ei siinä sen ihmeempää terveyspolitiikkaa ole takana.

Minusta työn tauottaminen lisää motivaatiota, jaksamista, työtehoa ja asioiden hahmottamista. Ja kun tauot kuuluvat työhön, se tehokkaaksi laskettava työaika on ihan määritelty, niin ne tauot myös pidetään. Piste.

Sitten jos henkilö alkaa ravaamaan puolen tunnin välein 5 - 10 minuutin pätkiä tupakalla, niin silloin kiireisissä paikoissa alkaa kaatumaan jo turhasti hommia muille. Eikä sitä voi kovin tasapuoliseksi enää sanoa. Mutta jos työaikaan kuuluu yhteensä esim. 20 + 10 minuutin tauot (kuten mulla), niin kellään ei pitäisi olla sanomista siihen, miten sen tauon vietän. Sisällä, ulkona, syöden, lukien tms.

Ei, en tupakoi. Tupakoijista kiinnitän huomiota vain niihin, jotka vuorossa poistuvat tosiaan kymmenkunta kertaa röökille muiden taukojen lisäksi, siinä tulee kevyesti tunti ylimääräistä taukoa, jolloin muut paiskivat hommia. Jos jollakulla on hitu enemmän mahdollisuutta huoahtaa eikä siinä mitään ihmeellistä kaadu omaan niskaani, niin ei kiinnosta.

Jos potilas on sekavampi kuin meidän yksikössä hoitajansa, kuuluu potilas sairaalahoitoon...

Ylpeiksi jumalat tekevät ensin heidät, jotka jumalat haluavat tuhota.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Sitten jos henkilö alkaa ravaamaan puolen tunnin välein 5 - 10 minuutin pätkiä tupakalla, niin silloin kiireisissä paikoissa alkaa kaatumaan jo turhasti hommia muille. Eikä sitä voi kovin tasapuoliseksi enää sanoa. Mutta jos työaikaan kuuluu yhteensä esim. 20 + 10 minuutin tauot (kuten mulla), niin kellään ei pitäisi olla sanomista siihen, miten sen tauon vietän. Sisällä, ulkona, syöden, lukien tms.

Juuri näin. Minunkin mielestä taukoja saa ja täytyy pitää, mutta silloin mennään liian pitkälle, jos henkilö poistuu aivan ilmoittamatta tupakalla useita kertoja vuorossa(näitä on nähty monia). Ja ne tauot kestää vielä kauan. Tällöin kaikki hommat kaatuu muiden niskaan ja ne tauot jää muilta pitämättä.

Itse en polta, mutta yritän pitää ne tauot muuten. Mitään terveyspoliisia en ala leikkimään, vaan jokainen saa polttaa miten haluaa.

"If you ain't part of a solution, you are solid or gas."

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tuolla kesätyöpaikassa, jossa käyn myös keikkaa säännöllisesti heittämässä, tulee kuukauden päästä voimaan päätös, että tk on täysin savuton. Kauhulla osa hoitajista odottaa tuota päivää...tupakoitsijat sen tähen kun eivät tupakalle saa mennä ja muut sen tähen, että jos tupakoitsijoista tulee todella kireitä.

Ite oon ollut 2kk polttamatta, mutta silloin kun poltin niin tuntui, että hommia pitää tehdä tuplaten enemmän kuin muut. Ihan kuin olisin jotenkin "huonompi" hoitaja tupakoinnin takia. Nykysellään ei minua haittaa jos joku käy tupakalla, kunhan se ei minun/muitten hommia sotke.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Sitten jos henkilö alkaa ravaamaan puolen tunnin välein 5 - 10 minuutin pätkiä tupakalla, niin silloin kiireisissä paikoissa alkaa kaatumaan jo turhasti hommia muille. Eikä sitä voi kovin tasapuoliseksi enää sanoa.

Juuri näin. Minunkin mielestä taukoja saa ja täytyy pitää, mutta silloin mennään liian pitkälle, jos henkilö poistuu aivan ilmoittamatta tupakalla useita kertoja vuorossa(näitä on nähty monia). Ja ne tauot kestää vielä kauan. Tällöin kaikki hommat kaatuu muiden niskaan ja ne tauot jää muilta pitämättä.

Kovasti tuntuu olevan eroja kollegoissa, itse en onnistunut muistamaan työhistoriasta yhtäkään hoitajaa joka olis lakisääteisten taukojen lisäksi käynyt tupakalla niin että hommat säännöllisesti kaatuis muiden niskaan..
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Sitten jos henkilö alkaa ravaamaan puolen tunnin välein 5 - 10 minuutin pätkiä tupakalla, niin silloin kiireisissä paikoissa alkaa kaatumaan jo turhasti hommia muille. Eikä sitä voi kovin tasapuoliseksi enää sanoa. Mutta jos työaikaan kuuluu yhteensä esim. 20 + 10 minuutin tauot (kuten mulla), niin kellään ei pitäisi olla sanomista siihen, miten sen tauon vietän. Sisällä, ulkona, syöden, lukien tms.

Juuri näin. Minunkin mielestä taukoja saa ja täytyy pitää, mutta silloin mennään liian pitkälle, jos henkilö poistuu aivan ilmoittamatta tupakalla useita kertoja vuorossa(näitä on nähty monia). Ja ne tauot kestää vielä kauan. Tällöin kaikki hommat kaatuu muiden niskaan ja ne tauot jää muilta pitämättä.

Itse en polta, mutta yritän pitää ne tauot muuten. Mitään terveyspoliisia en ala leikkimään, vaan jokainen saa polttaa miten haluaa.

Peesi näihin. Itsekin aikoinaan tupakoineena en rupea moralisoimaan, peräänkuulutin ed viestissäni juuri näitä seikkoja mitkä Pöllö ja BS pukivat sanoiksi  ;)

Miksi olla vaikea kun voi vähällä vaivalla olla täysin mahdoton?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Sillon kun vielä poltin, tuli sitä kessuteltua lakisääteisten lisäksikin. Ja niin teki/tekee moni kollegakin. Ei o tullu kelloteltua kenenkään kessutaukoja, mua ei häiritse muiden kessutauot niin kaun kuin katsovat että omat potilaat ovat siinä kunnossa että selviävät ilman hoitajaa sen röökitauon ajan. Totuuden nimissä, röökaajissa on eroja. Toiset lähtee sillon kun töiltä pääsee, toiset lähtee sillon kun tekee mieli.

Jeesusteluks menee, mutta eniten häiritsee se dunkkis. Sillon kun ite poltti kuin korsteeni, sitä ei edes tiennyt miten kuvottavalta se haisee. Ei sitä itse haista. Jos vielä olisin sinkku, niin en lähtis yhenkään tuhkakupin matkaan, vähemmälläkin ne halut hiipuu. ;) Vaikka olis kuin vetävä nainen, mutta jos et pysty ottamaan lähikontaktia sen saatanan pahan hajun takia, jää kontaktit ottamatta :) Sen takia röökinpolttajat varmaan hakeutuu toisen röökinpolttajan kanssa yhteen. Oikeesti, esim. naiset satsaa tsiljoonia ulkonäköönsä kaikenmaailman rasvojen ja muun sälän kanssa, mutta siitä ei huolestuta jos haistaan märälle tuhkakupille.  Tai no, eihän ne sitä edes tiedä kun polttavat. Ugh, olen puhunut. Saa kivittää.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

eniten häiritsee se dunkkis. Sillon kun ite poltti kuin korsteeni, sitä ei edes tiennyt miten kuvottavalta se haisee. Ei sitä itse haista.

Joo, toi on muuten totta, oon itse ollut yli 2 vuotta polttamatta ja vasta nyt tajuaa mikä hirvee haju tupakasta jää. Mun mies polttaa ja joka kerta pari tuntia röökin jälkeen kun meinaa tulla pussaamaan, joutuu sanoo et mee pesemään suus, kammottava haju. No, on se oppinut että ottaa eka purkan suuhun ja sitten vasta pussaa  ;)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...