Jump to content
MAINOS

Juhannus sairaankuljetuksessa ja ensiavussa


Fiu

Recommended Posts

Olinpa tässä vuosia viisi sitten viemässä nuorinta poikaani ( silloin 1,5)  Jyväskylän keskussairaalaan laryngiitin takia 100 km:n päästä tuolta kaukaisesta periferista. Äidin sydän oli huolesta sekaisin, kun poika korisi kuin viimeisiä hengenvetojaan vetäen. Taksi driver kaartoi ensiapuun ja meikä muksun kanssa luukulle ilmoittautumaan. Se paikka oli ihan kuin jostain gangsteri-sarjasta.  Kännisiä ihmisiä, yhtä purrut koira kaulaan, toinen ollut muuten vain läheisessä kosketuksessa naapurin kauniin nyrkin kanssa. Jouduimme odottamaan lapsen kanssa vaikka kuinka kauan, kännisten lääppiessä poikaa...tiu...tiu...

Tuntui paratiisilta päästä osaston rauhaan nukkumaan. Sitten seuraavana aamuna taksia odotellessa poika työnsi kätensä liukuovien väliin. Huusin kuin hyeena yhdelle vieressä seisoneelle äijälle, joka vain katsoi ja katsoi. Samperin mölli....

Tuli meikää sitten auttamaan ihana vanhempi perushoitaja ensiavusta, jonka kanssa väänsimme ovia erilleen, jotta poika saatiin  pois ahdingosta. Ovessa oli myös hätäkytkimet , jotka eivät tietenkään toimineet. Käsi oli jo ihan kylmä, mutta jaksoi kulta vielä riepuansa (uni) puristaa, joten selvittiin säikähdyksellä.

:)

Tämä juttu ei ollut nyt työntekijän silmin, vaikka tuleva duunari olenkin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 84
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Welmu: Meitillä taas työllistäjänä toiminee valtatie numero 4  :) Juu, eikä noita paikallisia niin kaivata, vaihtelu virkistää  ;D

kuokkala: Kysymyksessä siis mahdollisimman painajaismainen tilanne... Itse en toivonmukaan koskaan tulevaisuudessa joudu minään "juhlapyhänä" omia muksuja ea:han kiikuttamaan  :- Ja eihän nuo mitkään hätäjuzkat toimi koskaan sillon kun pitäisi, sitä on turha edes olettaa....

- Sinähän olet väsynyt, kun on oikein pussitkin silmien alla!

- Ei ne oo pussit, ne on tissit!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Haa, minä uskon ja toivon, että meillä on hipi hiljainen juhannus... kukas sitä kaupungissa jussina olisi. No taidamme olla koko pohjois-savon ainoa päivystävä tk ja sairaala, joten... No Iisalmi, Varkaus ja Suonenjoki onneksi paikkailevat osan etteivät kaikki ennätä meille.

Fiu: ollaan me samassa yksikössä oltu. Minä olin siellä töissä sen vuosituhannen jussin, jolloin kaveri vaihtui  kolme kertaa päivystysrupeaman aikana ja minä painoin duunia. Tosiaan ehdin nukkua 3 vrk aikana hieman vajaan 10 h mikä jäi taukoa keikoilta. Jos siellä olisi edes yksikin sama naama niin voisivat muistella. Polin hoitajat ehkä voivat virkistää kauhuskenaarioillaan teitä siitä mitä kaikkea sinä jussina sattui ja tapahtui, niistä yksi oli nimittäin mukana viimeisellä kyydillä. Lyötiin silloin aaton aattona vetoa monta kyytiä tulee ja minä lupailin jo siihen vuorokauteen isoja lukuja, hävisin pullakahvit, mutta avot, kun se rytinä alkoi oli tunne kuin olisi sodassa ollut...

Opettaja jumalan armosta...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ensihoitaja: Apuva ... Kyllähän nuo polin hoitajat ovat varoitelleet jussin kiireistä, mutta että tuolla tavalla... Itse olen (työvuorolistan mukaan) yhden ja saman henkilön kanssa koko jussin töissä, toivottavasti se pitänee paikkansa.

- Sinähän olet väsynyt, kun on oikein pussitkin silmien alla!

- Ei ne oo pussit, ne on tissit!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jussina iltoja pari kappaletta. Eiköhän näitä "kullannuppuja" paikalle ajaudu  ;D Se vaan on fakta, että kun yhellä on pää auki, on sillä kuusi kaveria mukana, jotka sitten pitävät omat ohjelmanumeronsa... :-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ensihoitaja: Apuva ... Kyllähän nuo polin hoitajat ovat varoitelleet jussin kiireistä, mutta että tuolla tavalla... Itse olen (työvuorolistan mukaan) yhden ja saman henkilön kanssa koko jussin töissä, toivottavasti se pitänee paikkansa.

Opettaja jumalan armosta...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No ei SAKUssa eikä EAssa, mutta AHKssa päivystellen... Voi tulla/olla kiire juhannus, päivystäjiä on sentään kaksi kappaletta kerrallaan...  ;D

Millaisen koulutuksen vaatiivat että pääsee käskyttämään yksiköitä?

Etulinjan mies

Kanyloi varjoaan nopeammin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Trio Niskalaukaus

Kiirettä se näyttää nykyään pitävän koko terveydenhuolto, oli päivä sitten mikä tahansa. Tämäkin yö ollut yhtä matala lentoa.  angry.png

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Niin... Juhannuspäivä Keskisen-Uudenmaan alueella lanssissa.. Hiljasta tulee, meitin alueella toi VT4 ainoo työllistäjä, eikä sekään juhannuspäivänä.. Kaupungilla ei ees suurempia juhlia yleisillä paikoilla....  ;D

Hauskaa ja rauhallista juhannusta kaikille...

Väärä mappi. Tästä asiasta minulla juurikaan ei ole mitään tietoa, niinkuin oikeastaan mistään asiasta, mutta senverran tahdon sanoa että...

Niin, lämpösempi se on flunssassa taksissa matkustaa kuin tabiksen kontissa...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ensihoitaja: Voin kuvitella, kuinka hauskaa sinulla on ollut  :P

Tosihan tuo on, että Suomen terveydenhuolto kärsii lievästä "ruuhkasta" lähes jatkuvasti  ;D Ikävä kyllä.

- Sinähän olet väsynyt, kun on oikein pussitkin silmien alla!

- Ei ne oo pussit, ne on tissit!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

lläläläääääää ;D sain jussiaattoillan ja päivän vapaaksi!!!! MÖkki kutsuu... raatakaatte te muut! :P

- Joka pierua pidättää, sillä on jotain vilppiä mielessä -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Talla: V*ttuile vaan, saunan takana on vielä tilaa  ;D Ei vaiskaan, vitsi vitsinä.

Oikein hubaisaa mökki-jussia vaan sinulle  :P!

- Sinähän olet väsynyt, kun on oikein pussitkin silmien alla!

- Ei ne oo pussit, ne on tissit!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

lläläläääääää ::) sain jussiaattoillan ja päivän vapaaksi!!!! MÖkki kutsuu... raatakaatte te muut! :P

Etulinjan mies

Kanyloi varjoaan nopeammin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

varo kyseisiä asioita... http://unix.rulez.org/~calver/pictures/day_after_party/   :nauraa:

Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi. Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten, että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kainuussa ainakin ollut suht rauhallista. Tai rauhallisempaa kuin odotettiin, johtuu lienee vesisateesta...

Mutta kyllähän tuo ukkonen aiheutti/-aa töitä, ja siihen lisäksi nämä sairaskohtaukset ja karkailevat veneet jne. ... Ihan riittävästi ollut hommaa! Enempi kun tulis soittoja niin loppuis päivystäjät kesken.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jep juhannus takana ja työssä oli tasaisen kiirettä, potilaita tuli ja meni. :D Mutta yleisesti 17 kuoli erilaisissa turmissa juhannuksena ihan turhaan, vaan että saa viettää juhannusta.  cry.png

Etulinjan mies

Kanyloi varjoaan nopeammin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

juhannuksen jälkiä korjailin.toistakymmentä pankreatiittia kuletin meikkuun.

"to ride,shoot straight and speak the truth"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Voi voi, että meillä oli mukavan rauhallinen juhannusaatto ensiavussa. Aamulla oli muutama pt ja illalla 20 jälkeen muutama päivä oli hiljaiseloa. Juhannuspäivänä pientä vilskettä riitti, muttei normaalipäivästä poiketan. Ainoa ero oli, että potilasaines oli nuorempaa. Nuorin humalainen, joka puhalsi lähemmäs 3 promillea oli 14. Aika hurjaa tämä nykynuoriso, ei meidän nuoruudessa sentään.  ;D

Opettaja jumalan armosta...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Haa, onneks sai olla festareilla päivystämässä kun kerran töistä oli lomaa...

Mistä sitä toisilla riittää tuota virtaa? Tää on minusta ihan sama juttu kuin esim. lastentarhanopettaja hoitas vapaapäivinään naapurin muksuja ilmaiseksi. Tai mistä mä tiedän, ehkä joku lastentarhanope niin tekeekin??
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...