Jump to content
MAINOS

Juhannus sairaankuljetuksessa ja ensiavussa


Fiu

Recommended Posts

Mistä sitä toisilla riittää tuota virtaa? Tää on minusta ihan sama juttu kuin esim. lastentarhanopettaja hoitas vapaapäivinään naapurin muksuja ilmaiseksi. Tai mistä mä tiedän, ehkä joku lastentarhanope niin tekeekin??

Mä kanssa kirosin noita muutamia, kun eka ovat päätoimessa jossain vanhainkodissa ja sitten ne tuli toiseen vastaavaan paikkaan tekee keikkaa(omasta toimesta pois saikulla uupumuksen takia!). No nyt sitten itte olen päiväduunissa ja teen keikkaa vapaapäivinä päivytykseen, kyllä mäkin olen yks hole :-[  ;D

Kiitos.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 84
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus
Vieras: Trio Niskalaukaus

Mä kanssa kirosin noita muutamia, kun eka ovat päätoimessa jossain vanhainkodissa ja sitten ne tuli toiseen vastaavaan paikkaan tekee keikkaa(omasta toimesta pois saikulla uupumuksen takia!). No nyt sitten itte olen päiväduunissa ja teen keikkaa vapaapäivinä päivytykseen, kyllä mäkin olen yks hole :-[  ;D

Se on toi KUTSUMUS!! Se on sitten ihme asia...  ;) 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä kanssa kirosin noita muutamia, kun eka ovat päätoimessa jossain vanhainkodissa ja sitten ne tuli toiseen vastaavaan paikkaan tekee keikkaa(omasta toimesta pois saikulla uupumuksen takia!). No nyt sitten itte olen päiväduunissa ja teen keikkaa vapaapäivinä päivytykseen, kyllä mäkin olen yks hole :-[  ;D

Kyllä mä ton ymmärrän että keikkaillaan jotta saadaan lisää rahaa. Mutta se että vapaa-ajalla tehdään samaa duunia ilman korvausta SPR:n yms parissa menee yli mun ymmärryksen.

Se on toi KUTSUMUS!! Se on sitten ihme asia...  ;) 

Mistähän tuota sais ostaa - ihan pikkunen palanen riittäis...?
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kyllä mä ton ymmärrän että keikkaillaan jotta saadaan lisää rahaa. Mutta se että vapaa-ajalla tehdään samaa duunia ilman korvausta SPR:n yms parissa menee yli mun ymmärryksen.

Järjestötoiminta uhkaa kuivua kasaan just ton takia. Mitään ei enää viitsittäis tehdä ilmaseksi. Etuuksista oltais kyllä nauttimassa, mutta vapaa-ajalla oleva vapaaehtoistyö tuntuu suurimalle osalle olevan myrkkyä  ;D

- Joka pierua pidättää, sillä on jotain vilppiä mielessä -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Järjestötoiminta uhkaa kuivua kasaan just ton takia. Mitään ei enää viitsittäis tehdä ilmaseksi. Etuuksista oltais kyllä nauttimassa, mutta vapaa-ajalla oleva vapaaehtoistyö tuntuu suurimalle osalle olevan myrkkyä  ;D

Erilainen harrastuspohjainen järjestötoimintahan voi täällä järjestötoiminnan luvatussa maassa hyvin ja paksusti. Sinä taidatkin nyt puhua ammattijärjestö- yms. toiminnasta jonka vetovoimaisuus on kyllä nolla, niin kuin monesti on tällä foorumilla todettu.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Järjestötoiminta uhkaa kuivua kasaan just ton takia. Mitään ei enää viitsittäis tehdä ilmaseksi. Etuuksista oltais kyllä nauttimassa, mutta vapaa-ajalla oleva vapaaehtoistyö tuntuu suurimalle osalle olevan myrkkyä  ;D

Erilainen harrastuspohjainen järjestötoimintahan voi täällä järjestötoiminnan luvatussa maassa hyvin ja paksusti. Sinä taidatkin nyt puhua ammattijärjestö- yms. toiminnasta jonka vetovoimaisuus on kyllä nolla, niin kuin monesti on tällä foorumilla todettu.

Ammattiin liittyvään harrastustoimintaan. Eli esim.ensihoitoalan liitto ja sen alajaostot tai vaikka mll:n paikallisyhdistukset. Näistä kokemusta....

- Joka pierua pidättää, sillä on jotain vilppiä mielessä -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Eilen tuli vielä yks nuorimies ensiapuun, kun oli juhannuksena tapellut. Halusi näyttää kipeytynyttä kättään. :)

Joillakin tuo juhannus on ilmeisesti pidempi kuin meillä duunareilla!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

...tai sitten KUTSUMUS  kahisevaan ja sen tuomaan mielihyvään 

Jos on kutsumus kahisevaan, hoitajan ammatti on pikkasen väärä sitä silmällä pitäen 

Oot Osku TOSI oikeassa, mut kuka uskaltaa tunnustaa tekevänsä extraduunia pelkästä kutsumuksesta  :nauraa: TÄH? Tähän ammattiin on voinut alun perin olla kutsumus  angel.png, MUT lisähommiin se kutsumus onkin LISÄMAMMONA :)  !!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

"Mä kanssa kirosin noita muutamia, kun eka ovat päätoimessa jossain vanhainkodissa ja sitten ne tuli toiseen vastaavaan paikkaan tekee keikkaa(omasta toimesta pois saikulla uupumuksen takia!). No nyt sitten itte olen päiväduunissa ja teen keikkaa vapaapäivinä päivytykseen, kyllä mäkin olen yks hole."

On täysin eri asia, jos on S-lomalla ja tekee keikkaa, kuin että tekee keikkaa oman työn lisäksi. S-lomalla keikkailu on laitonta!!!! ...KELA ja työnantaja kiittävät, jos saavat tietää, ovathan he maksaneet S-lomasta. Jos haluaa mennä muualle töihin, pitää sanoa itsensä irti tai ottaa virkavapaata. Eihän ihminen ilmeisesti tarvitse s-lomaa, jos pystyy töihin?huh.gif :o

No, mitä pahaa siinä on, jos joku jaksaa olla vaikka ensin teholla ja tehdä keikkaa päivystykseen? Luulisi, että kollegat on tyytyväisiä ettei tarvitse itse jäädä aamuvuoron jälkeen iltavuoroon tms. Ja ylipäätään, että JOKU tulee - joku joka mielellään myös osaa jotain! Kaikkia ei lepo virkistä, vaan vaihtelu. Itse olen usein mennyt aamuvuoron jälkeen yöksi toiselle osastolle. Ja aion jatkaa samaan tahtiin enkä tunne itseäni ollenkaan "yhdeksi holeksi" ko asian vuoksi.

Työvoimapula oli tiedossa jo aikoja sitten, mutta ylihoitajat eivät uskoneet edes hoitotieteellistä tutkimusta/näyttöä! Siitä pitää ja saa puhua! Itse kierrän jatkossakin meikun päivystyksen kaukaa - ei kuullosta hyvältä paikalta, enkä halua kokeilla! Mutta hyviäkin akuuttihoitotyön paikkoja on!!! (Hyvä = perehdytys, hyvä työilmapiiri, mahdollisuus koulutukseen ja ennenkaikkea mahtavat kollegat!)

Aina kun minun pitää valita kahdesta pahasta, kokeilen sitä pahaa, johon en ole vielä tutustunut.

                                  - Mae West -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tosi hyvä, että joku toimii myös SPR:ssä (sielläkään ei kaikki toimi pelkäästään vapaaehtoisina vaan saavat työstään palkan) tai jossain vapaaehtoistoiminnassa, vaikka en itse sellaisessa olekaan mukana...

Oletteko kuulleet, että pk-seudulla sh:n peruspalkka on 1724 (työn vaativuuden mukaan), mutta esim. Hämeessä 1592 (liukuman alin). Miten jossain vielä voidaan maksaa keikkalaisille "liukuman alinta", vaikka keikkalainen joutuu tekemään enemmän töitä kuin vakkarit ollakseen uskottava. Ja keikkalainen sopeutuu nopeasti uusiin muuttuviin tilanteisiin, työtapoihin, työtoveihin jne.

Aina kun minun pitää valita kahdesta pahasta, kokeilen sitä pahaa, johon en ole vielä tutustunut.

                                  - Mae West -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Halavatun moinen jussi takana...

Meitillä eka keikka tuli klo 05.00 ja viimeiseltä keikalta palattiin seuraavana yönä klo 02.00. Koko vuorokauden aikana meillä oli yhteensä 3,5h vapaata  ;) Oli liikenneonnettomuutta, itsemurhaa yrittäneitä (peräti 3-4 kpl!), murtumapotilaita, etc... Ja jokaiselle keikalle tuli matkaa yhteensä uli 80km, pisin keikka oli yli 200km... Jostain syystä oli aika mukavaa päästä vapaille tuon rupeaman jälkeen  :o...

- Sinähän olet väsynyt, kun on oikein pussitkin silmien alla!

- Ei ne oo pussit, ne on tissit!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Halavatun moinen jussi takana...

Meitillä eka keikka tuli klo 05.00 ja viimeiseltä keikalta palattiin seuraavana yönä klo 02.00. Koko vuorokauden aikana meillä oli yhteensä 3,5h vapaata  ;) Oli liikenneonnettomuutta, itsemurhaa yrittäneitä (peräti 3-4 kpl!), murtumapotilaita, etc... Ja jokaiselle keikalle tuli matkaa yhteensä uli 80km, pisin keikka oli yli 200km... Jostain syystä oli aika mukavaa päästä vapaille tuon rupeaman jälkeen  :o...

Enkö mä Fiu varottanut?!?!? Ette kyllä vielä meitä saanu kiinni. Taitaa yhä olla paikkakunnan enkka tuo 3 vrk 10h vapaata! cry.png

Opettaja jumalan armosta...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ensihoitaja: Kyllä muuten saatiin tuo enkka rikki  ;) 3vrk:n aikana tuli nukuttua 9h!

- Sinähän olet väsynyt, kun on oikein pussitkin silmien alla!

- Ei ne oo pussit, ne on tissit!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ensihoitaja: Kyllä muuten saatiin tuo enkka rikki  ::) 3vrk:n aikana tuli nukuttua 9h!

Opettaja jumalan armosta...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ensihoitaja: Kyllä muuten saatiin tuo enkka rikki  ::) 3vrk:n aikana tuli nukuttua 9h!

Toki ehditte kuitenkin jakaa kaikki kotipalvelun ruokalaatikot? Meillä kiirettä piti, mutta laatikot jaettiin...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kuulosta järkevältä rationalisoinnilta.

Vastaavasti kunnat joissa on puoli- tai vakinainen palokunta, niin voisivat hoitaa "pystyyn nostoja" ja muita avustustehtäviä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ensihoitaja: Kyllä muuten saatiin tuo enkka rikki  ;D 3vrk:n aikana tuli nukuttua 9h!

Toki ehditte kuitenkin jakaa kaikki kotipalvelun ruokalaatikot? Meillä kiirettä piti, mutta laatikot jaettiin...

Opettaja jumalan armosta...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Eipä ehitty sapuskoja jakamaan, taksi hoiti sen homman  ;D

Meitillä on nykyisin noin 50 ruokalootaa jaettavana (keskusta + terveyskeskuksen takana olevat vanhusten rivarit), jakoon menee noin tunti (joskus max. 1,5h). Omalla autolla jaetaan, korvauksia siitä saa vajaat 10 €. Työkaverin kanssa aina vuorotellaan auton suhteen, jotta molemmat saisivat tasapuolisesti noita kilometrikorvauksia. Jos tulee keikka kesken ateriajaon, niin taksi noukkii ruokalootat autosta lanssitallin edestä. Ja aika huoletta voi auton siihen auki jättää, koska tuohon aikaan (klo 10-11) on tk:n ensiapu auki ja ensiavun hoitajat kyllä pitävät autoja silmällä. Nelostielle on matkaa noin ½km.  ::)

- Sinähän olet väsynyt, kun on oikein pussitkin silmien alla!

- Ei ne oo pussit, ne on tissit!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...