Jump to content
MAINOS

Työvaatteena "omat" vaatteet


vuorha

Recommended Posts

Työskentelen vanhainkotiosastolla ja viimeisintä hottia on yhteisöllisyys, johon myös kuuluu hoitajien työasujen vaihtaminen laitosvaatteista siviilivaatteisiin  :-

Vaaterahaa saa jotain ja vaatteet pestään työpaikalla.

Tietäiskö joku missä asteessa laitosvaatteet pestään ja kuinka paljon asteita vaatteen pitäis kestää että kaikki ällötyslika lähtee ja pöpöt kuolee??

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Hyh hyh, aika ällöttävä ajatus. Toisaalta ymmärrän kyllä mikä siinä on takana. Itsekin joudun käyttämään omia vaatteita töissä, mutta kun kyseessä on lääkäriasema ei ole ihan niin ällöttävä ajatus.

Ja tuo Gannetin neuvo on toimiva mielestäni myös, 60 tai yli niin pöpöjen pitäisi kuolla. Kannattaa varmaan hankkia erikseen vaatteet joita pitää vain töissä.

Eteenpäin menoa sekin on kun nenälleen kaatuu.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä ostaisin mielelläni omat työvaatteet. En tietenkään käyttäis niitä kuin töissä, mut kyllä ne noi ällöt rytkyt voittais mennen tullen.  :(

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä ostaisin mielelläni omat työvaatteet. En tietenkään käyttäis niitä kuin töissä, mut kyllä ne noi ällöt rytkyt voittais mennen tullen.  :(

Ihan sama tuli mieleen!  :D

Viisasteleva ajattelee harvoin, ajattelija viisastelee vielä harvemmin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

kiitoksia vastauksista :)

itekin tykkään ajatuksesta saada ite valita työvaatteet, saa mieluiset, ja kyllä ne laitosvaaterytkyt voittaa mennen tullen...vaaterahaa saa isomman starttirahan ja sen jälkeen vuosittain pienemmän erän.

Työasuna ne kuiteski säilyy, eli kotiin en niitä kanna!

Puhtaana pitäminen vaan mietitytti, aika vähän mitkään normi t-paidat/verkkarit kestää yli 60 pesuja, kait on parempi tilata ne hejcolta tai vaikka sieltä imagewearista  ;)

hassua kyllä, mut vaikka ajatus "kodinomaisista" vaatteista on aika kiva, ei nuo dementoituneet enää sitä oikein ymmärrä, ku ovat ikänsä tottuneet, et hoitohenkilökunnalla on tietynlaiset vaatteet...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meidän duunipaikassa ollaan pääosin omissa vaatteissa..

Työnantajalta ollaan saatu t-paitoja niin pitkillä hihoilla kuin lyhyilläkin, sekä muutama liivi...

Housut ja kengät on joutunut itse hankkimaan, eli niistä osin ollaan omillaan.. Kunnes, isot pomot ovat päättäneet että meille tulee vuokravaatteet. Käytännössä se tarkoittaa sitä että meiltä lähtee n.3e / kk pesuraha pois ( nyt ollaan siis pesty vaatteet kotona, tai työpaikan koneella)  ja jokainen saa 2 paria takkia/liiviä ja housua joidenka kanssa kuljeskellaan sitten ihmisten ilmoilla ja kaupoilla ( työpaikka on siis kotipalvelu).

kauhulla odottelen millaiset "rytkyt" on tulollansa. Kammoksuttaa ajatus mennä asiakkaan kaupoille ym. asioille yli huomattavissa kuteissa. Ja kun vuokrakuteet on niin ei se välttämättä niin istu jokaisen meidän työntekijän kroppaan... Saapas nähdä... :-

EnSeMääOllu :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Olin töissä kolmisen vuotta mrsa -osastolla ja me käytettiin omia vaatteita. Osastolla pestiin 60 asteessa. Siellä tosin oli hoitopukuja + suojavaatteita. Suojia käytettiin yleensä vain, jos koitettiin häätöhoitoa (silloin muutenkin hoidettiin eristyksissä). Eipähän siellä kuitenkaan kukaan puhdistunut. Mutta tuo osastolla pesu oli yksi mitä sitten suosittiin. ihan sanomattakin selvää ettei kukaan halunnut niitä vaatteita kotiin viedä pestäväksi.

Vaaterahoja ei tietenkään herunut, kerta talon puolesta olisi saanut lainata niitä kamalia kolttuja. Vakituiselle henkilökunnalle välillä tuli liivejä, housuja yms.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: nurse-69

Meille tuli viime talvena nämä lainakledjut..navettamallisto suoraan 70-luvulta.Mummot tykkää,kun ollaan niin muodikkaita.Lappuliisa fiilis,kun vetää kesällä sininen liivi ja hame pitkin raittia..sakkolaput puuttuu. *kyhää omia rahapulassa..*

Osa pitää edelleen omia,vaikkei enää saa sitä reilun 3€ pyykkirahaa.Haavahoitopaikoissa ja muutenkin ihan mukava suojata nämä kuluneetkin rytkyt jollain.Ei tartte eväiden ostoreissulla nyppiä lihan/nahkanpalasia vaatteistaan kassajonossa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

"Omissa" vaatteissa työskennellään meilläkki. Tosin kyseessä palvelukoti, jossa se mielestäni ihan luontevaa, kun kyseessä nimensämukaisesti on toisten ihmisten koti.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 kuukausi myöhemmin...

Nukan kanssa sama homma täälläkin. Tosin niinkin välillä voi käydä, että eritteitä tulee päälle. Sen jälkeen vaan paita talon koneeseen pesuun ja kuivuriin. Kotiin lähtiessä taas puhdasta päälle.  ::)

 

 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 vuosi myöhemmin...

Mä ostaisin mielelläni omat työvaatteet. En tietenkään käyttäis niitä kuin töissä, mut kyllä ne noi ällöt rytkyt voittais mennen tullen.  ;D

Olen myös työskennellyt yksikössä, jossa käytettiin omia vaatteita. Meillä oli kuitenkin tapana, kuten ilmeisesti myös edellä mainitulla, että työvaatteet olivat työvaatteita ja kotiin vaihdettiin toiset. Vaikka työvaatteet olivatkin "siviilit" ne huollettiin ja säilytettiin työpaikalla ja käytettiin vain työtarkoituksessa.

Tällä hetkellä työskentelen sairaalassa. Olemme keskustelleet työkavereiden kanssa, miten ihana olisi, jos vaihdettaisiin vähän väriä. Kuka määrää, että työvaatteen on oltava valkoinen? Telkkarissa sairaalasarjoissa ihania vihertäviä ym. vaatteita. Kesäksi olisi myös ihana saada capri-mittaisia työhousuja, sillä ainakaan meillä ei ilmastointi pelaa niin hyvin, etteikö tavan housuissa tulisi hiki. Eipähän myöskään tarvitsisi kääriä lahkeita.

- Ensivaikutelman voi tehdä vain kerran -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 vuosi myöhemmin...

Meidän kaupungissa sijaisille ohjeistus, että toimitaan omissa vaatteissa vammaispuolella. Nyt oiskin sitten hakusessa työrytkyä. Haluaisin jotakin hengittävää vaatetta, paitoja ja pöksyjä. Oisko nämä "mesh"-kangasta sisältävät sporttipaidat hyviä? Kesähelteet tulee ja mä hikoilen jo nyt kuin sika suihkuhommia tehdessä. Onkkelma myös se, että kokoni on xxl. Oisko jotain vinkkejä löytyykö mistään edes sporttikuteita tässä koossa?

Sen verran hienostelija olen, että merkkivaatteita en karsasta. En tosin halvempiakaan. Voisin hyvin upottaa hyvään paitaan ja housuihin satkunkin. Oisko suosituksia?

Yeah. Cheers. Thanks a lot.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meidän kaupungissa sijaisille ohjeistus, että toimitaan omissa vaatteissa vammaispuolella. Nyt oiskin sitten hakusessa työrytkyä. Haluaisin jotakin hengittävää vaatetta, paitoja ja pöksyjä. Oisko nämä "mesh"-kangasta sisältävät sporttipaidat hyviä? Kesähelteet tulee ja mä hikoilen jo nyt kuin sika suihkuhommia tehdessä. Onkkelma myös se, että kokoni on xxl. Oisko jotain vinkkejä löytyykö mistään edes sporttikuteita tässä koossa?

Sen verran hienostelija olen, että merkkivaatteita en karsasta. En tosin halvempiakaan. Voisin hyvin upottaa hyvään paitaan ja housuihin satkunkin. Oisko suosituksia?

Onko työnantajan taholta vaatimuksia vaatteille (malli tms) ja saako omista työvaatteista korvausta (hankinta ja huolto)?

"If you ain't part of a solution, you are solid or gas."

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ei mitään erityisiä vaatimuksia, varmaan normi teeppari ja collaritkin riittäisi. Ei tosin kyllä tule mitään työvaatekorvaustakaan. Haluaisin silti panostaa ihan oman työviihtyvyyden takia. Ne +28 kesähelteet kuumottaa jo nyt.

Yeah. Cheers. Thanks a lot.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Itse kuljen suurimmalta osalta omissa vaatteissa,osan olen ostanut esim. Medantalta jolla ihan ok mallisto. Tosin mikä siinä on,että ei mistään meinaa löytyä hengittävää työvaatetta? Meillä työn puolesta saadut paidat/housut ovat aivan karmeita: eivät istu/lepattavat kuin teltat eikä ilma kulje niissä. Viime kesän helteissä oli eka kerta kun oikeasti meinas taju lähteä jo pelkän aamukierroksen jälkeen,puhumattakaan suihkukäynneistä (kiesus!). Meillä myös vaatteiden pesukierto on hidas-jokaisella 10 vaatetta ja pesukierto on 2 vkoa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...