Jump to content
MAINOS

Th:n asema sh:n työssä?


Sasu

Recommended Posts

Yhden vuoden vasta olen terveydenhoitajaksi opiskellut, mutta mieleeni juolahtikin, että jos haluaisin työskennellä sairaanhoitajana, minä mua pidettäisiin?

Toisiko th:n koulutus jonkinmoista "lisäarvoa" vai päinvastoin? Katsoisko muut sh:t mua kieroon? Millaset kastijaot tässä on työelämässä?

Sitä on niin pitänyt itseään ensisijaisesti terkkarina, mut taidan alkaa kallistua sairaanhoitajan ammatin puoleen... ::)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Yhden vuoden vasta olen terveydenhoitajaksi opiskellut, mutta mieleeni juolahtikin, että jos haluaisin työskennellä sairaanhoitajana, minä mua pidettäisiin?

Sinua pidettäisiin sairaanhoitajana.

Toisiko th:n koulutus jonkinmoista "lisäarvoa" vai päinvastoin? Katsoisko muut sh:t mua kieroon? Millaset kastijaot tässä on työelämässä?

Sitä on niin pitänyt itseään ensisijaisesti terkkarina, mut taidan alkaa kallistua sairaanhoitajan ammatin puoleen... ::)

Ei kai kukaan kieroon katso, ei ainakaan omalla työpaikallani tällaista harrasteta. Ehkä terveydenhoitajakoulutuksen omaavilla on hieman vähemmän ollut harjoitteluja sairaalassa, joten sairaalan sisäiset hommat eivät ehkä ole niin hallussa kuin pelkillä sairaanhoitajilla.

Työkaverina on ollut terveydenhoitajaa, kätilöä, sairaanhoitajaa ja ensihoitajaa, enkä ole suurta moitittavaa heistä löytänyt. Eikä kukaan ole heitä kieroon katsonut.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mistä kukaan tietäisi mikä sun koulutus on, saathan sh:n pätevyyden...

Veripalvelu kaipaa kipeästi hengenpelastajia!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itse olen terkkari, sen sh:n koulutuksen (ilman siis suuntaavaa) samalla saanut eikä moni edes tiedä että olen terkkari. Mulle alkoi olla myös melkein opintojen alkuvaiheessa selvää, etten ole ihan terkkarimateriaalia. Ennestään oli lähihoitajan koulutus, joten pääsin helposti töihin opiskeluaikana ja sairaaloissa siis työskentelin, sekä pitkäaikais että akuuttiosastolla. Valmistumisen jälkeen en olis voinut kuvitellakaan meneväni neuvolaan tmv työhön.

Kannattaa hakea sellaista (kesä)työtä mikä itseä kiinnostaa, siinä oppii. Ja en mä sitä terkkarinkaan koulutusta huonona pidä, paljin on sellaisia asioita ja niksejä mitä itse tietää mutta kolleegat ei (tietysti myös päinvastoin). Ja ainahan voi sen suuntaavan opiskella myöhemmin vaikka työn ohessa kun sen oman paikkansa löytää, itsellä on mietintä myssyssä ko asia...

Ja muista, itse omalla työpanoksellasi ja työskentely tavoillasi sekä aktiivisuudella vaikutat huomattavasti siihen, miten muut sinut näkevät  ;D Tsemppiä opintoihin!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Mulla on sekä th:n että sh:n tutkinnot. Työskentelen erikoissairaanhoidossa sairaanhoitajana lasten osastolla. Kyllä mua ihan sairaanhoitajana pidetään eikä terkkarikoulutuksesta ole haittaa ollut ennemminkin päinvastoin, lastenneuvolakokemusta on ainaki työnantaja pitänyt plussana.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 kuukautta myöhemmin...

Itse olen opiskellut terveydenhoitajaksi, mutta saanut samalla sairaanhoitajan pätevyyden. Sairaanhoitajan hommia oon pääasiassa valmistumisen jälkeen tehnyt eikä oo kieroon katsottu. Opiskeluajan harjoitteluista ei kylläkään ole ollut tähän mennessä vielä mitään hyötyä. Mutta työ opettaa. Terveydenhoitajan töitä en oikeestaan haluais enää edes tehdä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mulla on th:n opinnot about puolessa välissä ja tällä hetkellä olen hyvin vahvasti jäämässä sairaanhoitajan hommiin. Ei taida sittenkään siisti "toimistotyö" olla mun juttu...  :) Äksöniä pliis! :o

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Itse taas olen kätilö ja sh:n hommia teen lastenpolilla. Sh:n pätevyys kun kuuluu niin terkkarin kuin kätilönkin koulutukseen niin ihan hyvin voi niitä hommia tehdä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 viikkoa myöhemmin...

Valmistuin th:ksi 2000 (sh:n pätevyys) ja olen sen jälkeen tehnyt vain ja ainoastaan sh:n hommia. Kaikissa paikoissa minua on pidetty ihan sh:na ja sain vuosi takaperin toimen sh:na. Ei kukaan edes muista että olen th alkuperäiseltä koulutukseltani. Ja sitä paitsi saa työpaikalla ihan virallisesti rokottaa työkavereita :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 5 viikkoa myöhemmin...

Mulla on th:n opinnot about puolessa välissä ja tällä hetkellä olen hyvin vahvasti jäämässä sairaanhoitajan hommiin. Ei taida sittenkään siisti "toimistotyö" olla mun juttu...  :D Äksöniä pliis! :D

Sama homma täälkin =) Jotenkin lastenneuvola tuntu niin.. blääh.. Mutta sitten kun tuohon sh:n vo:hon tutustuin ni tuntu jotenkin mielenkiintosemmalta se, kuin th:n vo (tahti erilainen, ja sh:lla operaatio avustamisia ja kipsauksia yms..). Th:n vo:lla kiinnostavinta haavojen hoidot..  :nauraa:

Meconium happens.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 vuosi myöhemmin...

Valmistuin th:ksi 2000 (sh:n pätevyys) ja olen sen jälkeen tehnyt vain ja ainoastaan sh:n hommia. Kaikissa paikoissa minua on pidetty ihan sh:na ja sain vuosi takaperin toimen sh:na. Ei kukaan edes muista että olen th alkuperäiseltä koulutukseltani. Ja sitä paitsi saa työpaikalla ihan virallisesti rokottaa työkavereita ;)

Sairaanhoitaja ja kätilö saavat myös ihan virallisesti rokottaa työ- ja muitakin kavereita.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...