Jump to content
MAINOS

ab sekoitus


hoppop

Recommended Posts

Mutta laskeeko se mitenkään merkittävästi? Samalla logiikalla kai grammanen Panadol laskee paineita, kun vaikuttava aine on sama. Toki Perfalgan tiputetaan suoraan suoneen, joten se potkii samalla hieman äkäisemmin, mutta ei esim. ainakaan meillä Perfalgan aiheuta mitään RR-seurantaa.

Joo tätä mä kans ajoin takaa Tuolla ossulla missä mä oon harjoittelussa ei nää sh:t joitten kanssa mä juttelin asiasta olleet ees kuulleet asiasta eikä siellä toi Perfalganin tiputus mitään erikoistoimenpiteitä vs. muut iv-kipulääkkeet aiheuttanu.

- Satu

Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win you're still retarded.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Joo minä kanssa tutkiskelin asiaa tossa yks päivä työpaikalla ja sh:n kanssa juttelin ja ihmettelin kanssa kun ei mainintaa ko. asiasta löytyny. Maalaisjärjellä ajateltuna totta kai se laskee paineita jonniin verran ku kivut helpottuu, paineetha toimii yhtenä kipumittarina, eikö.  huh.gif

- Satu

Mutta laskeeko se mitenkään merkittävästi? Samalla logiikalla kai grammanen Panadol laskee paineita, kun vaikuttava aine on sama. Toki Perfalgan tiputetaan suoraan suoneen, joten se potkii samalla hieman äkäisemmin, mutta ei esim. ainakaan meillä Perfalgan aiheuta mitään RR-seurantaa.

Jos puhutaan tehopotilaasta jolla muutenkin paineet on "kiikun kaakun" ja esim. norri menossa niin perfalgan laskee huomattavasti paineita...Eli kun se painetaso ei ole lähtötilanteessakaan kummanen.... Ei ole kerta eikä kaks kun perfalgania on tullut tiputettua norrituen kanssa huomattavasti hitaammin kun ohjeissa lukee... Tuntikaan ei ole tiputusaikana liioittelua...

Joskus joku neurologinen potilas jolla pitää saada paineet "alas" niin tehokkain lääke on perfalgan, jää catapresanit ja albetolit kakkoseks (vaikutus näillä hetkellinen)...

Mä en halua olla töissä enää, mä en ikinä riitä.

Mä raadan ja raadan mutta kukaan ei nää,

kukaan ei kiitä

- Maija Vilkkumaa-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

OYS:in päivystävän sisätautilääkärin mukaan Perfalgan saattaa aiheuttaa (hän on ollut moisia todistamassa päivystyspolilla) reilujakin RR-laskuja. Syy ei todellakaan ole tiedossa. Kehoitti noudattamaan kohtuullista varovaisuutta vallankin vanhusten kohdalla.

Jos et pidä siitä, että muut kävelevät ylitsesi, nouse ylös lattialta.

Non sunt multiplicanda entia praeter necessitatem.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Joskus joku neurologinen potilas jolla pitää saada paineet "alas" niin tehokkain lääke on perfalgan, jää catapresanit ja albetolit kakkoseks (vaikutus näillä hetkellinen)...

Asiasta hieman kukkaruukkuun, mutta mielenkiintoista. Tällaisten probleemien kanssa on temmelletty tuolla kentällä (kun tulee tehosiirtojakin tehtyä), löytäisitkö tästä aiheesta jotain tutkimusta tai referenssiä? Vankkurista kun löytyy nääs näitä mömmöjä, ja en ollut tuota Perfalganista tajunnutkaan  ;D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Joskus joku neurologinen potilas jolla pitää saada paineet "alas" niin tehokkain lääke on perfalgan, jää catapresanit ja albetolit kakkoseks (vaikutus näillä hetkellinen)...

Asiasta hieman kukkaruukkuun, mutta mielenkiintoista. Tällaisten probleemien kanssa on temmelletty tuolla kentällä (kun tulee tehosiirtojakin tehtyä), löytäisitkö tästä aiheesta jotain tutkimusta tai referenssiä? Vankkurista kun löytyy nääs näitä mömmöjä, ja en ollut tuota Perfalganista tajunnutkaan  ;D

Eipä kai tästä mitään sen kummempaa tutkimusta löydy eikä perfalgania ole koskaan määrätty virallisesti paineiden laskuun vaan jollain toisella indikaatiolla ollaan sitä annettu ja huomattu sen olevan tehokkain pitämään painetaso kohtuullisena... Ainakin laskee kummasti muiden lääkkeiden tarvetta...

Mä en halua olla töissä enää, mä en ikinä riitä.

Mä raadan ja raadan mutta kukaan ei nää,

kukaan ei kiitä

- Maija Vilkkumaa-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...