Jump to content

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

psyksh

Kokemuksia psykogeriatrialta

Recommended Posts

psyksh

Haluaisin kuulla kokemuksianne työskentelystä psykogeriatriselta osastolta! Kertokaahan...

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille
Jio

Olin 2000-luvun alussa 2-3 vuotta töissä moisella. Ei ikinä enää, kiitos.

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille
Lääkärihoitaja

Raskas ja hankala paikka. Sekavia, huutavia, raapivia, muuten vaan agressiivisia vanhuksia. Usein vuodepotilaita. Vaihtuvuutta vain kuoleman kautta.

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille
psyksh

Eikö kellään ole psykogeriatriselta mitään positiivisia kokemuksia? ;D

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille
SHV

Lyhyet kokemukset norskeista, jouduin sairaskodilla illoissa ja vkl:ssa vastuuseen kahdesta osastosta, joista toinen psykogeriatrinen. Raskasta, raskasta ja raskasta. Lisäksi keskiverto v-kotia isompi mahdollisuus saada turpiin.

samaa mieltä. Aggressiivisesti käyttäytyviä sekavia ikäihmisiä, lyöntejä tuli likipitäen päivittäin. sekavuus yhdistettynä erilaisiin somaattisiin vaivoihin, kuten virtsankarkailu tuottaa aika mielenkiintoisia tilanteita ja ratkaisuja.  ;D Muistan mm. yhden tilanteen, jossa todella muistamattomalla ja sekavalla henkilöllä oli avanne. aluksi henkilö repi sen aina irti ja lopputuloksen arvaatte.. onneksi on pupujussipuvut keksitty, se oli ainoa ratkaisu. Avannepussin saatika aluslaatan vaihtaminen olikin sitten projekti sinänsä. Riippuu paljon työporukasta todennäköisesti, mutta itse viihdyin työssäni, vaikka se olikin raskasta. Huumorin voimalla mentiin eteenpäin ja saattasin mennä uudelleenkin, kyllähän sitä aina aina sattui ja tapahtui, joita voi jälkeenpäin muistella hymyssä suin.

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille
Smirgeline

Kokemuksia ei ole, mutta tänään juuri kävin sopimassa muutamasta keikkapäivästä psykogeriatriselle. No ehkä onneksikin luin tämän topicin vasta jälkikäteen. Sittenhän sen vasta tietää, kun on kokeillut.

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille
SHV

Kokemuksia ei ole, mutta tänään juuri kävin sopimassa muutamasta keikkapäivästä psykogeriatriselle. No ehkä onneksikin luin tämän topicin vasta jälkikäteen. Sittenhän sen vasta tietää, kun on kokeillut.

avoimin mielin vaan.. mukaviakin hetkiä siellä mummojen kanssa ollut ja tahatonta tilannekomiikkaa ;D

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille
JKKK

Ensimmäisen psyk.harjoittelun tein aikoinaan psykogeriatrialla. Lieneekö aika kullannut muistot, mutta mun mielestä oli ihan mukava paikka. Vuodepotilaita ei siellä tainnut silloin olla, syötettäviä muutama. Olihan siel vaikeampiakin tapauksia, mutta onhan niitä muuallakin.

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille
psyksh

Olen harkinnut meneväni keskussairaalatasoiselle psykogeriatriselle osastolle, vuodepotilaita siellä ei ole... Mihinkään vanhainkotiin tuota ei nyt voi verrata. Potilaspaikkojakin aika pieni määrä....

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille
F10.26

Psykogeriatrisia osastoja on muiden psyk. osastojen tapaan erilaisia. Yli 65-vuotiaat kansalaiset eivät automaattisesti ole dementoituneita kakka-automaatteja.

Itse olen viihtynyt viimeisen n. vuoden psykogeriatrisella suljetulla akuuttiosastolla erittän hyvin. Sairauksissa on psykiatria ja somatiikka edustettuna harmonisessa suhteessa. Työ ei aivan kamalasti eroa aikuispuolen vastaavasta osastosta, siis eritteet eivät (yleensä) lainehdi lattioilla ja hengittämään pystyy vaivattomasti ilman kaasunaamaria... Suurin ero "oikeaan" psykiatriaan on, että välillä saa/joutuu tekemään oikeitakin töitä;)

Tervemenoa, tai kenties -tuloa psykogeriatrian kiehtovaan maailmaan. Onnea hyvästä valinnasta, lopeta harkinta ja astu laivaan

T: yövuoro

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille