Jump to content
MAINOS

Hoitajat.netin kunnallisvaaliehdokkaat yli puoluerajojen


OldOne

Recommended Posts

Syksyn kunnallisvaalit lähestyy ja toivottavaa olisi että ehdolle saataisiin mahdollisimman paljon hoitajia. Foorumilaisista ainakin VF on lähdössä ehdolle. Onko muita yhteisömme jäseniä asettumassa ehdolle? Jos olet ehdolla, laita ilmoitus tähän ketjuun. Foorumilaisten ulkopuolista vaalimainontaa ei ole tarkoitus liputtaa, joten ehdokkaat laittakaa itse ilmoituksenne tähän jossa kerrotte asianmukaiset tiedot ehdokkuudestanne ;D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 175
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Olen ehdolla Vantaalla punavihreän, vasemmiston, lipun alla. Olen kirjoittanut esittelyn itsestäni kotisivuilleni:

http://www.teemuhiilinen.info/?page_id=2

Tässä kuitenkin pieni esittely niille, jotka eivät tuota jaksa lukea.

Nimeni on Teemu Hiilinen, ikää kertynyt 32-vuotta. Asun Vantaalla paritalossa vaimoni ja 6-vuotiaan pojan kanssa. Työskentelen Espoon kaupungilla lähihoitajana sekä SuPerin varapääluottamusmiehenä. Kunnallisvaaleihin lähden inhimillisyyden teemalla, tuottoyhteiskuntaa vastaan.

Olen tehnyt lähihoitajan työtä laajalla sektorilla. Olen työskennellyt koulussa, iltapäiväkerhossa, ensiavussa, nuorten psykiatriassa sekä vuodeosastolla. Hoitotyön lisäksi olen kokeillut siipiäni freelancertoimittajana sekä juontajana. Juonsin vuoden verran GameTV -ohjelmaa, mikä tuli ulos diggarilta. Tuo toiminta jatkuu vielä webin kautta. Voitte tutustua siihen osoitteessa www.gametv.fi. Samaan aikaan toimin päätoimittajana www.cadred.org -sivustolla.

Politiikkaan lähden, koska minua ärsyttää. Minua ärsyttää nykyinen meno ja sen menon saa muuttumaan parhaiten, kun siihen itse lähtee vaikuttamaan. Vasemmisto on lähinnä minun ajatusmaailmaani. Maailmaa, mikä huolehtii ihmisistä sekä luonnosta.

Vaalisivustoltani voi käydä lukemassa lisäjuttuja, niistä mielenkiintoisimmat ovat mielestäni:

http://www.teemuhiilinen.info/?p=14 <- Timo Aronkytö, minne menet Vantaa?

http://www.teemuhiilinen.info/?p=16 <- Suomalaiset huolissaan vanhusten terveydenhuollosta.

Kysyä saan, minä vastaan. Kiitoksia Oskulle mahdollisuudesta kirjoittaa hoitajat.nettiin omia ajatuksia.

- Teemu

Teemun blogi

Ei taistelua ilman yhteistä rintamaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Olen ehdolla Vantaalla punavihreän, vasemmiston, lipun alla. Olen kirjoittanut esittelyn itsestäni kotisivuilleni:

http://www.teemuhiilinen.info/?page_id=2

Kysyä saan, minä vastaan. Kiitoksia Oskulle mahdollisuudesta kirjoittaa hoitajat.nettiin omia ajatuksia.

- Teemu

No ihan tämmönen peruskysymys olis. alussa pikkasen pohjaa kysymykselle

eli tossa viime vuoden eduskunta vaalien jälkeisestä hässäkästä nousi Suomen kieleen uusi termi  "Kataiset" mikä käytännössä tarkoittaa sitä että valtaan pääsemiseksi kosiskellaan tiettyjä ryhmiä,lupaillaan sitä mitä ne haluu ja sit kun on lupausten lunastamisen aika niin ne lupaukset petetään.

Tää on semmonen asia mihin jokainen äänestäjä sortuu ainakin kerran,mutta fiksuna sitä ottaa virheistään opiksi eikä toista kertaa sitä tee.

eli kysymys kuuluu -mistäs mää tiedän ettet sää vaan tee "Kataisia"?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Olen ehdolla Vantaalla punavihreän, vasemmiston, lipun alla. Olen kirjoittanut esittelyn itsestäni kotisivuilleni:

http://www.teemuhiilinen.info/?page_id=2

Kysyä saan, minä vastaan. Kiitoksia Oskulle mahdollisuudesta kirjoittaa hoitajat.nettiin omia ajatuksia.

- Teemu

No ihan tämmönen peruskysymys olis. alussa pikkasen pohjaa kysymykselle

eli tossa viime vuoden eduskunta vaalien jälkeisestä hässäkästä nousi Suomen kieleen uusi termi  "Kataiset" mikä käytännössä tarkoittaa sitä että valtaan pääsemiseksi kosiskellaan tiettyjä ryhmiä,lupaillaan sitä mitä ne haluu ja sit kun on lupausten lunastamisen aika niin ne lupaukset petetään.

Tää on semmonen asia mihin jokainen äänestäjä sortuu ainakin kerran,mutta fiksuna sitä ottaa virheistään opiksi eikä toista kertaa sitä tee.

eli kysymys kuuluu -mistäs mää tiedän ettet sää vaan tee "Kataisia"?

Luottamus, jos annan sanani, niin sen kyllä pidän ja teen parhaani saadakseni ajatuksiani läpi. Politiikassa ihmisellä lähinnä on sana ja jos siihen sanaan menee luottamus, niin ei poliitikolla ole mitään.

Teemun blogi

Ei taistelua ilman yhteistä rintamaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Minua pyydettiin, uhkailtiin ja kiristettiin kunnallisvaaliehdokkaaksi  8). Häpeän tunnustaa, että olen Jyrki Kataisen "puoluetoveri", mutta onneksi maan suurimpaan puolueeseen mahtuu paljon muitakin.

Olen täysin out puoluepolitiikasta, ja ryhmäkuriin en aio edelleenkään suostua, kun tähänkin ikään asti olen voinut olla omaa mieltäni. Sen verran olen kuitenkin Suomen historiaa ja yhteiskuntatieteitä lukenut, että puoluevalinta ei ollut kauhean vaikea (itsenäisyyden alkuajoista kumpuava reformismi on edelleenkin ihan asiaa).

Syy lähteä ehdokkaaksi on se, että projektityössä huomasin, että vaikka miten hoitotyötä kehittettäisiin sisällöllisesti, niin tarvitaan myös rakenteellisia muutoksia; virkoja, toiminnallisia yksiköitä yms. Koko paletin voisi sosiaali- ja terveyspalvelujen kohdalta pistää ihan uusiksi.

Mutta se ei onnistu pelkällä uhoamisella vaan täytyy oikeasti päästä vaikuttamaan poliittisiin päätöksiin, sillä kunnan peruspalveluista ja niiden kehittämisestä päättävät hyvin paljon poliitikot, joilla ei ole Kataista kummempaa asiantuntemusta koko asiasta  angry.png  Ja he saattavat torpedoida nimenomaan sellaiset uudistukset, joista olisi kuntalaisille hyötyä pitkällä aikavälillä... ja siitäkin huolimatta, että virkamiehet olisivat tehneet hyvin valmistellut ja perustellut ehdotukset...

Mutta en aio käydä mitään kovin näyttävää vaalikampaajaa eikä vielä www-sivutkaan ole valmiina tms. tms. Jos pääsen, niin ok - ja jos en pääse, niin sekin on ok.

Aina kun minun pitää valita kahdesta pahasta, kokeilen sitä pahaa, johon en ole vielä tutustunut.

                                  - Mae West -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Olen nykyinen valtuutettu ja ehdolla kunnallisvaaleissa. Vihreissä mukana, koska asioita tulisi katsoa pidemmällä tähtäimellä kuin yksi vaalikausi. Maailma on lainassa lapsiltamme ja lapsenlapsiltamme.

Vaikuttaminen lähtee pienistä asioista. Isommalla ryhmällä on enemmän vaikutusvaltaa, mutta pienessä ryhmässä saa äänensä paremmin esille. Tärkeintä on, että saamme hoitajia päättäjiksi, puoluekannalla ei siinä ole merkitystä.

"Tietä käyden tien on vanki/ vapaa on vain umpihanki."

- A. Hellaakoski -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tärkeintä on, että saamme hoitajia päättäjiksi, puoluekannalla ei siinä ole merkitystä.

Tämä nimenomaan on pointti! Ja sitäpaitsi, mitä useammassa puolueessa meitä on, sitä suuremmalla todennäköisyydellä pääsemme vaikuttamaan, sillä ei esim. sosiaali- ja terveyslautakuntia kuitenkaan yhdestä puolueesta koota.

Itseasiassa sellaiset fanaatikot, jotka vaativat ryhmäkuria ja puolueen etua aina ja kaikkialla, eivät ehkä pysty siihen puolueet ylittävään ja rakentavaan yhteistyöhön, jota nimenomaan tarvitaan tehdessä päätöksiä kuntalaisten parhaaksi. Olen nähnyt miten "hiekkalaatikolla" kieltäydytään leikkimästä vain sen vuoksi, että tyyppi ei ole samasta puolueesta, vaikka hyvää asiaa ajaakin!

Asiat ja niiden kehittäminen olkoon ensijaisia, ei puolueen etu.

Aina kun minun pitää valita kahdesta pahasta, kokeilen sitä pahaa, johon en ole vielä tutustunut.

                                  - Mae West -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Eilinen Iltasanomien ja lehden kirjoittelu Dubaihin hylätystä vanhuksesta irrotti minusta blogimerkinnän. Ei tarvitse mennä Dubaihin asti etsimään hylättyjä vanhuksia.

http://www.teemuhiilinen.info/?p=23

PS. Olen huomenna Myyrmäessä elotorilla, tervetuloa keskustelemaan.

Voi, apua, kun sä ole Wabbit aktiivinen! Hienoa! Pitäis vissiin ottaa mallia.

Nythän on tosiaan jo elokuu, että kait tästä kohta pitää jollekin kahvituvalle itsensä raahata rupattelemaan... odotan, että puolue laittaa sen mökin pystyyn....ja toimittaa mulle sen nemrollisen ehdokasliivin (mahtaa olla tosi tyylikäs yhdenkoon turvaliivi).

Aina kun minun pitää valita kahdesta pahasta, kokeilen sitä pahaa, johon en ole vielä tutustunut.

                                  - Mae West -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Häpeän tunnustaa, että olen Jyrki Kataisen "puoluetoveri", mutta onneksi maan suurimpaan puolueeseen mahtuu paljon muitakin.

Minä olen myös Jyrki Kataisen puoluetoveri. Minä en häpeä tunnustaa sitä. Ja kuten sanoit maan suurimpaan puolueeseen mahtuu paljon muitakin. Häntä pystyyn vaan!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Häpeän tunnustaa, että olen Jyrki Kataisen "puoluetoveri", mutta onneksi maan suurimpaan puolueeseen mahtuu paljon muitakin.

Minä olen myös Jyrki Kataisen puoluetoveri. Minä en häpeä tunnustaa sitä. Ja kuten sanoit maan suurimpaan puolueeseen mahtuu paljon muitakin. Häntä pystyyn vaan!

Minä en häpeä tunnustaa, että en koskaan ole ollut kokoomuksen jäsen, enkä luultavammin tule koskaan olemaankaan.

En myöskään häpeä sitä, että olen tulevissa vaaleissa mitä suurimmalla todennäköisyydellä ehdolla vihreiden listoilla.

- vain yksi yksityskohta voi jäädä mieleen / jäädä mieleen koko elämästä / jokin valkea hehku päivän jo mentyä / jokin katse kumppanin -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Häpeän tunnustaa, että olen Jyrki Kataisen "puoluetoveri", mutta onneksi maan suurimpaan puolueeseen mahtuu paljon muitakin.

Minä olen myös Jyrki Kataisen puoluetoveri. Minä en häpeä tunnustaa sitä. Ja kuten sanoit maan suurimpaan puolueeseen mahtuu paljon muitakin. Häntä pystyyn vaan!

Minä en häpeä tunnustaa, että en koskaan ole ollut kokoomuksen jäsen, enkä luultavammin tule koskaan olemaankaan.

En myöskään häpeä sitä, että olen tulevissa vaaleissa mitä suurimmalla todennäköisyydellä ehdolla vihreiden listoilla.

Vihreät oli mulla toinen vaihtoehto - melkeimpä vahvempi kuin kokoomus (olisin voinut reformismia kannattaa myös vihreänä). Mutta kokoomus ehti ensin pyytämään riveihinsä, niin se taisi ratkaista... Ja omassa kunnassani kokoomuksessa on ihan hyvin tyyppejä... vihreistä en tunnekaan ketään...

Aina kun minun pitää valita kahdesta pahasta, kokeilen sitä pahaa, johon en ole vielä tutustunut.

                                  - Mae West -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hei kaikki ehdokkuutta miettineet!

Älkää odottako, että teitä tullaan pyytämään. Ottakaa itse aktiivisesti yhteyttä joko kunnallisjärjestöön tai jos ette sen yhteystietoja löydä, niin piirijärjestöön. Yhdenkään hoitajan ehdokkuus ei saa jäädä siitä kiinni, että kukaan ei ole ymmärtänyt pyytää. Ilmiantakaa itsenne!

Jos kynnys on liian korkea, niin täällä on jo eri puolueiden listoilla olevia, joihin voi ottaa yhteyttä vaikka yksärillä. Me neuvomme sitten eteenpäin.

"Tietä käyden tien on vanki/ vapaa on vain umpihanki."

- A. Hellaakoski -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hei kaikki ehdokkuutta miettineet!

Älkää odottako, että teitä tullaan pyytämään. Ottakaa itse aktiivisesti yhteyttä joko kunnallisjärjestöön tai jos ette sen yhteystietoja löydä, niin piirijärjestöön. Yhdenkään hoitajan ehdokkuus ei saa jäädä siitä kiinni, että kukaan ei ole ymmärtänyt pyytää. Ilmiantakaa itsenne!

Jos kynnys on liian korkea, niin täällä on jo eri puolueiden listoilla olevia, joihin voi ottaa yhteyttä vaikka yksärillä. Me neuvomme sitten eteenpäin.

Juurikin näin, meitä hoitajia on liikaa, jotta kaikki huomattaisiin. Se ei kuitenkaan tarkoita, ettei olisi annettavaa yhteiskunnalle. Jos vähänkin tuntuu siltä, että halua ja tahtoa olisi lähteä vaikuttamaan omaan ja yhteiseen tulevaisuuteen, niin yhteyttä saa ottaa.

Yksi kaverini on tekemässä kanssa puolue "ristiretkeä". Lähetti sähköpostia jokaiselle vähänkin merkittävällä puolueelle, kyseli kantoja jne. Kunnes lopulta sitten omien sanojensa mukaan valitsi vähiten ärsyttävän :)

PS. Irrottelin taas uutta blogimerkintää: http://www.teemuhiilinen.info/2008/08/10/vantaan-sanomat-vantaalla-kytee-dementiapommi/ (koskee Vantaan Sanomien dementiapommi -kirjoitusta)

Teemun blogi

Ei taistelua ilman yhteistä rintamaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Moikka!

Myös minä olen lähdössä ehdolle syksyn kunnallisvaaleissa Helsingin Vasemmistoliiton listalle. Olen 27-vuotias helsinkiläinen sairaanhoitaja ja työskentelen Meilahden sairaalan leikkausosastolla anestesiahoitajana. Erikoissairaanhoidon lisäksi minulla on työkokemusta myös perusterveydenhuollon piiristä. Vasemmistoliittoon olen kuulunut muutaman vuoden ajan ja puolueen lisäksi olen ollut aktiivina myös Vasemmistonuorissa. Viime eduskuntavaalien alla toimin Paavo Arhinmäen tukiryhmän vetäjänä.

Valtuustossa pyrkimyksenäni olisi olla rohkea ja reipas toimija, joka edustaisi niin terveyspoliittista asiantuntemusta kuin ennakkoluulottomuutta sosiaalisen oikeudenmukaisuuden puolestapuhujana. Julkisten terveyspalvelujen säilyttäminen ja jakaminen kuntalaisille tasa-arvoisesti sekä alati kasvavan vähäosaisten joukon aseman kohentaminen tulevat olemaan kampanjassani voimakkaasti esillä muita tärkeitä vasemmistolaisia arvoja unohtamatta. Touhu ei kuitenkaan saa olla ryppyotsaista, vaan eteenpäin mennään hymyssä suin!

Tukiryhmässä yhdessä toimiminen on tärkeää - kaikille löytyy tekemistä oman innostuksen, jaksamisen ja osaamisen mukaan. Olisi mukavaa, jos myös täältä foorumilta löytyisi ideanikkareita ja tekijöitä joukkoomme!

Tukijoukon sähköpostilistalle voi liittyä lähettämällä tyhjän viestin osoitteeseen hanna2008-subscribe@yahoogroups.com. Myös Facebookista löytyy oma ryhmä nimellä Hanna Immonen Helsingin valtuustoon! Nettisivut ovat vielä työn alla, pistän linkin tänne kunhan sivut aukenevat!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hei kaikki ehdokkuutta miettineet!

Älkää odottako, että teitä tullaan pyytämään. Ottakaa itse aktiivisesti yhteyttä joko kunnallisjärjestöön tai jos ette sen yhteystietoja löydä, niin piirijärjestöön. Yhdenkään hoitajan ehdokkuus ei saa jäädä siitä kiinni, että kukaan ei ole ymmärtänyt pyytää. Ilmiantakaa itsenne!

Jos kynnys on liian korkea, niin täällä on jo eri puolueiden listoilla olevia, joihin voi ottaa yhteyttä vaikka yksärillä. Me neuvomme sitten eteenpäin.

Juurikin näin, meitä hoitajia on liikaa, jotta kaikki huomattaisiin.

Hei, ei meitä nyt sentään liikaa ole! ...ei edes ehdokkaina...

Älkää vaan kukaan ottako muhun yhteyttä ehdokasasioissa - olen noviisi itsekin  >:D. Mutta minulla on tosi hyvä tukijoukko ja tietenkin voin antaa sitten heidän yhteystietojaan.

Ja tänään tuli valmennusohjelma (uusille) ehdokkaille, kyllä meitä hyysätään - varmasti ei jää ilman ohjausta ja opastusta kukaan!

Olen kyllä ihan samaa mieltä Sinin kanssa, että olkaa aktiivisia (aktiivisempia siis kuin minä).

Aina kun minun pitää valita kahdesta pahasta, kokeilen sitä pahaa, johon en ole vielä tutustunut.

                                  - Mae West -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Juurikin näin, meitä hoitajia on liikaa, jotta kaikki huomattaisiin.

Hei, ei meitä nyt sentään liikaa ole! ...ei edes ehdokkaina...

Kontekstistä irroitettu lause kyllä >:D Jos lukee koko kappaleen, niin huomaa etten tarkoittanut tuota. Oikea lainaus tähän kohtaan olisi:

Juurikin näin, meitä hoitajia on liikaa, jotta kaikki huomattaisiin. Se ei kuitenkaan tarkoita, ettei olisi annettavaa yhteiskunnalle. Jos vähänkin tuntuu siltä, että halua ja tahtoa olisi lähteä vaikuttamaan omaan ja yhteiseen tulevaisuuteen, niin yhteyttä saa ottaa.

En siis tarkoittanut, että meitä hoitajia olisi liikaa, enkä varsinkaan tarkoittanut, että meitä hoitajia olisi liikaa ehdokkaina. Tarkoitin, ettei jokaista hoitajaa tulla erikseen kädestä pitäen pyytämään ehdokkaaksi. Siihen meitä on liikaa.

Teemun blogi

Ei taistelua ilman yhteistä rintamaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

SuPer on julkaissut omat tavoitteensa kuntavaaleissa. Superin tavoitteet on helppo allekirjoittaa. Lue SuPerin ohjelma:

http://www.superliitto.fi/datafiles/userfiles/File/ajankohtaiset/A4_Super_esite_0605.pdf

Kirjoitin myös blogiini tästä merkinnän:

http://www.teemuhiilinen.info/2008/08/15/suomen-lahi-ja-perushoitajaliiton-kuntavaalitavoitteet/

Teemun blogi

Ei taistelua ilman yhteistä rintamaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Lomat pidetty ja sivuilla pitkästäaikkaa. Kunnallisvaaleihin suostumus annettu SDP,yksikausi kohta takana ja katsotaan miten seuraavan käy. Ihan hienoa, että mahdollisimman moni terveydenhuollon ammattilaisista asettuisi ehdokkaaksi. Läpimenohan on sitten kuntalaisista kiinni, kuitenkin ehdokkuus yleensä takaa lautakuntapaikan vaikkei sitten valituksi valtuustoon tulisikaan. Jokainen varmasti tietää päättäjä joutuu tekemään joskus ikäviäkin päätöksiä mutta niistäkin on kannettava kuntalaisille vastuu, eikä olisin minä mutta!! wabbit kirjoitti superin ohjelmasta sama tulee perinteisesti myös Tehyltä ja varmaan kaikilta kuntapuolen liitoiltakin. Ehdokas asetteluun vielä jonkin verran aikaa joten rohkeasti mukaan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hyvinvointisi on kaupan! Vantaan apulaiskaupunginjohtaja haluaa liikelaitostaa sosiaalipalvelut ja terveydenhoidon!

http://www.teemuhiilinen.info/2008/08/21/hyvinvointisi-on-kaupan/

Minne menet Vantaa?

Miksei samantien ulkoista koko vantaata,  ihme buumi tää ulkoistaminen.... angry.png tuleeko se loppupeleissä sit mitenkään edulisemmaksi....nyt vantaa haluaisi lopettaa myyrmäen iltavastaanoton jälleen kerran.....juttu oli jossain paikallislehdessä.

Etulinjan mies

Kanyloi varjoaan nopeammin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...