Jump to content
MAINOS

Nyt aihe on sitten uutinen


Eli

Recommended Posts

MAINOS

"Riippuu varmasti siitä, miten asian ymmärtää. Yhdellä hoitajalla voi olla vastuu seitsemästä asukkaasta, mutta hän voi olla vuorovaikutuksessa muiden seitsemän kanssa. Vastuu pyritään kuitenkin jakamaan niin, että yksi hoitaja ei kokisi hänen vastuullaan olevan 15 asukasta, Pohjola sanoo."

Entäs kun työparina on kouluttamaton niin vastuu on joskus suurempikin... huh.gif vai onko mun ymmärryksessä vikaa... ;D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

"Riippuu varmasti siitä, miten asian ymmärtää. Yhdellä hoitajalla voi olla vastuu seitsemästä asukkaasta, mutta hän voi olla vuorovaikutuksessa muiden seitsemän kanssa. Vastuu pyritään kuitenkin jakamaan niin, että yksi hoitaja ei kokisi hänen vastuullaan olevan 15 asukasta, Pohjola sanoo."

Entäs kun työparina on kouluttamaton niin vastuu on joskus suurempikin... huh.gif vai onko mun ymmärryksessä vikaa... ;D

Niin ja siinäkään ei ollut kuin yhden laitoksen näkökulma. Meillä esim  hoitaja vastaa parhaimillaan 19, jos kouluttamaton parina molemmin puolin. Sitten kun tulee vielä äkkinäinen sijainen ja akuutti tilanne....

On ne niin erilaiset raulit, toinen on herkkä ja ujo, toinen taas suuna päänä

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 kuukautta myöhemmin...

Entäs yövuoroissa, kun hoitajat valvovat yksin suuriakin osastoja? Siinä ei 15 ole paljon. Ja asukkaat ovat huonokuntoisia.  ::)

EKG NERD

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 4 kuukautta myöhemmin...

Entäs yövuoroissa, kun hoitajat valvovat yksin suuriakin osastoja? Siinä ei 15 ole paljon. Ja asukkaat ovat huonokuntoisia.  ;)

Tuo 15 on vielä erittäin inhimillinen määrä yövuorossa. Ottaen huomioon, että itse ainakin olen valvonut muutaman kerran yksin osastolla jossa vanhuksia oli 35...

- Sinähän olet väsynyt, kun on oikein pussitkin silmien alla!

- Ei ne oo pussit, ne on tissit!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

"Riippuu varmasti siitä, miten asian ymmärtää. Yhdellä hoitajalla voi olla vastuu seitsemästä asukkaasta, mutta hän voi olla vuorovaikutuksessa muiden seitsemän kanssa. Vastuu pyritään kuitenkin jakamaan niin, että yksi hoitaja ei kokisi hänen vastuullaan olevan 15 asukasta, Pohjola sanoo."

Entäs kun työparina on kouluttamaton niin vastuu on joskus suurempikin... huh.gif vai onko mun ymmärryksessä vikaa... ;)

Niin tai kaveri, joka pitää tärkeämpänä omien henk.koht. asioiden selvittämistä työaikana. Vastuun lisäksi teet myös työtkin :-. Onneksi näin on harvemmin, ymmärtääkseni.

Ja sitten on ne potilaat, jotka vievät toisen työparin ajan, syystä tai toisesta. Ja kun auttaa kaveria tulee siinä enemmän potilaita hoidettua.

Potilaan lukumäärällä on vaikea määritellä työn raskautta. Ehkä potilaan hoitoisuus olisi parempi mittari.  Joka tapauksessa, ymmärrän asian näin: enemmän auttavia käsiä tarvittaisiin, ainakin välillä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...