Guest Eristyshoitaja Posted July 6, 2008 Posted July 6, 2008 Olisin kiinnostunut kuulemaan millaista on työskennellä somantiikan puolella jollakin poliklinikalla ja mitä työtehtäviin kuuluu noin pääpiirteissään. Toki tiedän että tehtävät vaihtelee sairaaloittain ja poliklinikoittain mutta jotakin yleistä olisin kiinnostunut kuulemaan. jos joskus elämäntilanteen takia polityöhön hakeudun niin itseäni kiinnostaisi neurologian ja kirran polit. Itsellä kun ei ole kokemusta kuin psyk.osastotyöstä mutta jos polityöhön hakeutuisin, tulisin sitten somantiikan puolelle. vastauksista kiittäen sis.heittäjä :D
petraa Posted July 8, 2008 Posted July 8, 2008 No minä oon poliklinikkatyössä ja aivan mainiota on kyllä ollut (tämä ruhtinaallinen 1,5 kk). Oon siis tykännyt tosi paljon, vaikkakin potilaita näkee vain melko pikaisesti, mutta koen silti että ollaan täällä yksi tärkeä lenkki potilaan hoidon jatkuvuutta ajatellen. Vastaanotolle tulevat potilaat on (yleisestiottaen) tosi mukavia, ja jos joskus ei olekaan, niin ne lähtee pian pois, joten ei "tarvii" samoja naamoja kattella kovin kauaa. Tarkkana pitää olla jatkosuunnitelmien suhteen, että minne potilasta ohjelmoidaan ja mitä tutkimuksia jatkossa, jne. Sillä itehän niistä on huolta kannettava, muuten ne unohtuu. Potilaat myös soittelee tänne ja paljon on myös puhelimessa ohjausta. Täällähän työskennellään tiiviissä yhteistyössä lääkäreiden kanssa, joten parityöskentelyä on siis paljon. Sekin on ihan mukavaa. Toisinaan on sitten omia vastaanottoja, joten sitten mulla on oma työhuone ::) Heh. Päivät vaihtelee paljon. Joskus on kiirettä ja on paljon hommia, toisinaan päivät on kevyempiä ja sitten saa ottaa vähän lunkimmin ja tehdä muita oheistöitä samalla. Kahvi- ja ruokatauot on otettu huomioon kun tehdään työlistoja (eli monelta ja mihin aikaan potilaita on tulossa) eli yleisestiottaen on taattu reiluhko ruoka- + kahvitauot. Harvoin menee ylitöiks (jos ei itse halua), eli pystyy kyllä lähtemään töistä kellonlyödessä kolme. Työasiat odottaa huomiseenkin (lähinnä paperi- ym. ohjelmoinnit), joten kauheeta huolta ei niistä pidä jäädä kantamaan. Paljon tehdään yhteistyötä myös osastojen- ja yliopistosairaalan kanssa. Päivät on siis sopivasti mitotettuja useimmiten. Työ alkaa 7.30 ja kolmen aikoihin pääsee pois. Ja tietty viikonloput on vapaat! Mutta palkka on ¤#&#%¤. :)
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now