Jump to content
MAINOS

Hoidon Tarpeen Arvuuttelu


Kerde

Recommended Posts

Mun varmaan pitäis tietää vastaus tähän, mutta kysynpä kuitenkin. Kun tk-päivystykseen saapuu yöllä potilas, joka ei triagea tekevälle sairaanhoitajalle suostu kertomaan käyntinsä syystä muuta kuin että haluaa nähdä lääkärin niin otetaanko hänet jonoon?

Potilaalla ei ole automaattista oikeutta päästä julkisen terveydenhuollon palveluksessa olevan lääkärin vastaanotolle. Potilaslaki sanoo, että potilaalla on oikeus "terveydentilansa edellyttämään terveyden- ja sairaanhoitoon niiden voimavarojen rajoissa, jotka kulloinkin ovat terveydenhuollon käytettävissä".

Jos TK-päivystyksessä on sovittu, että potilaan hoidon tarve arvioidaan ennen kuin hänet ohjataan lääkärin vastaanotolle ja sen mukaan laitetaan potilaat jonoon, niin tuollaisen potilaan itse laittaisin kotiin pitämään mykkäkouluaan.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 51
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Mun varmaan pitäis tietää vastaus tähän, mutta kysynpä kuitenkin. Kun tk-päivystykseen saapuu yöllä potilas, joka ei triagea tekevälle sairaanhoitajalle suostu kertomaan käyntinsä syystä muuta kuin että haluaa nähdä lääkärin niin otetaanko hänet jonoon?

Menee luokkaan E ja jonon viimeiseksi. Laitetaan suoraan kotiin tai sitten jos haluaa, niin jää odottamaan hyvin hiljaista aikaa (suunnilleen ainoa potilas), jos joku lääkäri suostuu katsomaan.

"If you ain't part of a solution, you are solid or gas."

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...