Jump to content
MAINOS

Virven (THR880) korvanapit ja (aktiivi)pidikkeet vyölle


propofoli

Recommended Posts

Laittakaas käyttökokemuksia ja LINKKEJÄ edellisistä.

BTW, Keksisikö joku kenen valmistama on se korvanappi, jossa on kirkkaanvärinen spiraaliletku. (Poliisitkin käyttävät ilmeisesti samaa.) Pysyy kuulemma hyvin paikoillaan.

"Nukkuva potilas - paras potilas"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

BTW, Keksisikö joku kenen valmistama on se korvanappi, jossa on kirkkaanvärinen spiraaliletku. (Poliisitkin käyttävät ilmeisesti samaa.) Pysyy kuulemma hyvin paikoillaan.

Ei sitä tartte keksiä, vaan käyttää nettiä.

http://www.stopnoise.fi/eshop/

Vähän toisenlaisia malleja löytyy myös Kaukomarkkinoilta (vai mikä Kauko-Telko se nykyään on)  www.radiopuhelimet.fi

Noitahan on myös ulkomaalaisilla myyjillä, esim. ebaysta löytyy. Tosin Eadsin vehkeisiin vähemmän, britit kun jostain perverssistä syystä tykkää enemmän Simocosta ja Motorolasta  ;D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Eikös Tayssissakin ole sellaisella kirkkaalla spriraaliletkulla?

Joskus käyttänyt Nokian omaa aktiivipidikettä.

Minua häiritsi se, että kaiutin menee aina päälle telineessä.

Tietysti hieno toiminto vaikka pelastajalla, mutta tuolla kylillä kulkevan veepeekoolaisen tai sairaankuljettajan täytyy aina sitten huolehtia volyymistä, jotta ei kaikki rahvas aina kuule kaikkea..

Ja kaikkihan eivät välitä huolehtia tuosta volyymistä kovinkaan aktiivisesti..

"Hurmuri on aina imagonsa vanki, ei en oo, vaikka väitetäänkin en ole pelkkä kanki.." (Herra Ylppö&Ihmiset "Sata vuotta").

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Eikös Tayssissakin ole sellaisella kirkkaalla spriraaliletkulla?

Joskus käyttänyt Nokian omaa aktiivipidikettä.

Minua häiritsi se, että kaiutin menee aina päälle telineessä.

Tietysti hieno toiminto vaikka pelastajalla, mutta tuolla kylillä kulkevan veepeekoolaisen tai sairaankuljettajan täytyy aina sitten huolehtia volyymistä, jotta ei kaikki rahvas aina kuule kaikkea..

Ja kaikkihan eivät välitä huolehtia tuosta volyymistä kovinkaan aktiivisesti..

Jos et ole huomannut, niin kaiuttimen voi mykistää myös aktiivipidikkeessään.

Kannattaa perehtyä laitteen manuaaliin tai opetusohjelmaan, mikäli sellainen saatavilla alueesi pääkäyttäjältä tai edustamasi organisaation vastuuhenkilöltä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Eikös Tayssissakin ole sellaisella kirkkaalla spriraaliletkulla?

Joskus käyttänyt Nokian omaa aktiivipidikettä.

Minua häiritsi se, että kaiutin menee aina päälle telineessä.

Tietysti hieno toiminto vaikka pelastajalla, mutta tuolla kylillä kulkevan veepeekoolaisen tai sairaankuljettajan täytyy aina sitten huolehtia volyymistä, jotta ei kaikki rahvas aina kuule kaikkea..

Ja kaikkihan eivät välitä huolehtia tuosta volyymistä kovinkaan aktiivisesti..

Jos et ole huomannut, niin kaiuttimen voi mykistää myös aktiivipidikkeessään.

Kannattaa perehtyä laitteen manuaaliin tai opetusohjelmaan, mikäli sellainen saatavilla alueesi pääkäyttäjältä tai edustamasi organisaation vastuuhenkilöltä.

Ihan totta? Hyvä kun kerroit  ;D

Mä taas kaipailisin sellasta toimintoa että kun menee autoon sisälle (eli ajoneuvoaseman "kuuluvuusalueelle") niin virvestä menis kaiutin automaattisesti pois päältä. Kuitenkin niin että sen saisi tarvittaessa tietysti päälle kun niitä kanavia joutuu käyttelemään useampia, ettei kaikki möly tule päällekkäin pelkästä ajoneuvoasemasta.

"Olkaapa hetki paikallanne, kun otetaan sydänfilmiä."

"Jaa KUHANSILMIÄ?!"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

mä olen viimeaikoina käyttänyt tota rinnanpäällä olevaa kankaista aktiivipidikettä ja tykästynyt siihen. voumet pienelle, niin sen juuri itse kuulee mutta se ei häiritse ajoneuvoaseman käyttöä.

Poikamies voi olla idiootti tietämättään, ukkomies ei ikinä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Olen tainnut jossain aikaisemmassakin ketjussa mainita kaipaamastani ominaisuudesta: päätelaitteessa pitäisi olla sellainen ominaisuus, että kaikki kaijuttimesta kuuluva ääni tulisi samalla volumilla. Eli systeemi tasaisi äänen samalla tasolle riippumatta siitä kuiskaako puhuja metrin päästä, vai huutaa viiden sentin etäisyydeltä. Ei tarttisi olla jatkuvasti muuttelemassa äänenvoimakkuutta puhujien mukaan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Aivan, järjestelmässä ei ole ilmeisesti minkäänlaista kompressio sydeemeitä.

Kuten radiossa ja televisiossa äänet tasataan samalle tasolle.

Hifistien mielestä hieman liiankin paljon kompressoidaan ääntä...

Radiossa myös senkin takia, että saataisiin aikaan maksimaalinen kuuluvuus, myös hieman heikommalla singnaalilla.

Lisäksi olemme olleet siinä uskossa, että ajoneuvopäätteestä handsfree toimintoa käyttäessä ääni kuuluu herkästi paaljon lujempaa.

Välillä kajahtaa niin, että varsinkin yöllä meinaa penkiltä tippua...

"Hurmuri on aina imagonsa vanki, ei en oo, vaikka väitetäänkin en ole pelkkä kanki.." (Herra Ylppö&Ihmiset "Sata vuotta").

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Muutama asia mikä ihmetyttää:

1) Miksi helvetissä se virve/luuri pitää ottaa käteen ja laittaa noin 3cm päähän suusta ja huutaa niin perkeleen kovaa se viesti sinne radioaalloille??

2) Jos käytössä on ns. ajoneuvoasema (tai kaks virveä) miksi virveistä ei voi laittaa kaijutinta pois päältä niin ei kuulos hermoa raastavaa kiertämisen ääntä (ok vahinkoja sattuu ja se jää joskus päälle)

3) mut mikä mielenkiintoisinta (edelliseen viitaten) miksi sitä kaijutinta ei tajuta laittaa kiinni kun häke jo viidennen kerran pyytää toistamaan äskeisen viestin kun ei saa kiertämiseltä mitään selvää??!!

hitto miten helppoo kun kaikki ois näin hyviä ja täydellisiä kun minä!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kaikki eivät aina ole niin fiksuja ja filmaattisia...

Lisäksi agressiivinen kyytipaine ja muu hössötys kyydillä väsymyksen lisäksi altistaa virheille.

Mutta tuo että hommaa ei huomioida, että häke jo viidennen kerran huomauttaa asiasta on ihmeellistä. Samaa huomauttelua vaativaa asiaa tapahtuu välillä niin, että jotkut huutelevat väärissä ryhmissä, eivätkä millää suostu vaihtaan ryhmää. Tämänhän aiheuttaa osaamattomuus ja huolimattomuus ottamalla väärän skannauksessa olevan ryhmän häntä ajasta kiinni.

"Hurmuri on aina imagonsa vanki, ei en oo, vaikka väitetäänkin en ole pelkkä kanki.." (Herra Ylppö&Ihmiset "Sata vuotta").

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Muutama asia mikä ihmetyttää:

1) Miksi helvetissä se virve/luuri pitää ottaa käteen ja laittaa noin 3cm päähän suusta ja huutaa niin perkeleen kovaa se viesti sinne radioaalloille??

2) Jos käytössä on ns. ajoneuvoasema (tai kaks virveä) miksi virveistä ei voi laittaa kaijutinta pois päältä niin ei kuulos hermoa raastavaa kiertämisen ääntä (ok vahinkoja sattuu ja se jää joskus päälle)

3) mut mikä mielenkiintoisinta (edelliseen viitaten) miksi sitä kaijutinta ei tajuta laittaa kiinni kun häke jo viidennen kerran pyytää toistamaan äskeisen viestin kun ei saa kiertämiseltä mitään selvää??!!

hitto miten helppoo kun kaikki ois näin hyviä ja täydellisiä kun minä!

Eiköhän yleisimmin syynä ole valvonnan, koulutuksen ja perehdytyksen puute. Ei tunneta viestiliikenneohjetta, eikä tunneta / osata käyttää päätelaitteita. Tietyt asennevammat toimintaa kohtaan saattavat myös aiheuttaa em. ongelmia.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Joskus käyttänyt Nokian omaa aktiivipidikettä.

Minua häiritsi se, että kaiutin menee aina päälle telineessä.

Eikös niitä käyttöprofiileja muokkaamalla pysty tuohon vaikuttamaan?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No joo, pystyy.

Mutta jos otat palokunnankin keikalla jonkun laitteen autosta, niin onko välttämättä aikaa säätää se aina mieleiseksi? Tosin palokunnan ollessa tehtävällä tuo kaiuttiminen aktivoituminen on ihan hyvä juttu.

Ja onko perusteltua jokaisen käyttäjän muokata laitteita, silloinkun niitä on paljon, niin vaikea on omistajan hallita niitä. Silläpä joidenkin organisaatioiden laitteet on lukittu siihen rajoitettuun käyttöoikeuteen, eipäs sitten enää säädetäkkään mitään, vain käytetään.

"Hurmuri on aina imagonsa vanki, ei en oo, vaikka väitetäänkin en ole pelkkä kanki.." (Herra Ylppö&Ihmiset "Sata vuotta").

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Käytöstä riippuen, voin suositella käyttöön muutamia tuotteita, joita itse olen käyttänyt ja käytän aina vieläkin ajoittain.

Handsfree sarjoista:

- Stop Noisen Light Headset 4.130.01.4 (hinnaston pystyy tilamaan virven huoltokeskuksesta sähköpostilla huoltokeskus(at)virve.com , muistelisin hinnan olleen jotain 100 eskoa)

- Savox perus hands free (samasta firmasta, hinta 60 eskon paikkeilla. Ja muistaakseni joku muukin firma tätä myi.

Virve telineitä:

-Saku käyttöön jokaisen rekvisiitta-reinon oma holsteri. Siihen saa lethermanin, taskulampun, sakset, virven ja paljon muuta. Ostin omani joskus osoitteesta  hinta http://virpi.kapsi.fi/Satarescue/index.html 18,5 eskoa. Ei ole aktiivitoimintoa, joten kaiutin ei kytkeyde itsestään päälle.

- Nokian oma sellainen muovinen härveli. Hinta huimaa, joku 80 eskoa. Ja taas virve keskuksen kautta.

- http://www.fanttiset.com/ löytyy jos jonkin näköistä virven aktiivipidikettä. Materiaaleina, niin nahkaa kuin kangastakin. Itse pidän takissani poletti telinettä, joka on hyvä. Näissä ei vissiin hintakaan päätä huimannut.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No joo, pystyy.

Mutta jos otat palokunnankin keikalla jonkun laitteen autosta, niin onko välttämättä aikaa säätää se aina mieleiseksi? Tosin palokunnan ollessa tehtävällä tuo kaiuttiminen aktivoituminen on ihan hyvä juttu.

Ja onko perusteltua jokaisen käyttäjän muokata laitteita, silloinkun niitä on paljon, niin vaikea on omistajan hallita niitä. Silläpä joidenkin organisaatioiden laitteet on lukittu siihen rajoitettuun käyttöoikeuteen, eipäs sitten enää säädetäkkään mitään, vain käytetään.

No joo, enpä tullut ajatelleeksikaan tuolta kantilta... meillä kun on töissä tasan kaksi kapulaa käytössä, ja nekin on vastikään otettu käyttöön, niin on tullut niitä hieman säädettyä mahdollisimman 'hyviksi' (mikä tietenkin on täysin subjektiivinen käsite... :) )

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 4 vuotta myöhemmin...

Nostetaan tätä vähän ylemmäksi.

Vaikkakaan meidän firmalla ei ole nokialaisia vaan Cassidianin valmistama kapula niin olen käyttänyt siihen myytäviä handsfree settiä kaikuputkella (Läpinäkyvä spiraaliletku)

Omasta mielestäni oikein loistava kapistus ku pysyy korvassa ja kuuluu selkeästi vaikka hälinää olisikin ympärillä. Ostin sen takia handsfreen ku ollaan päivät tk:ssa hommailemassa niin kuuntelen virveä samalla ilman että muut kuulee.

Tosin joskus ku on kuskina ja pitää pysyä info kanavalla niin tulee hups painalluksia mutta se ei maailmaa kaada. nyt sitten jännitetään ku nykyinen työnantajalla loppuu hommat että pitääkö alkaa johonki nokialaisen virveen hommaamaan kaikuputkea ku ei tiedä nykyisten kapuloiden kohtaloa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vaikkakaan meidän firmalla ei ole nokialaisia vaan Cassidianin valmistama kapula niin olen käyttänyt siihen myytäviä handsfree settiä kaikuputkella (Läpinäkyvä spiraaliletku)

Nuo "Nokian" päätelaitteet on varmasti samoja, kuin teidän Cassidiani. Alkuun ne oli Nokiaa, sitten EADS ja nykyisin käynnistettäessä näytöllä vilahtaa Cassidian, vaikka näytön yläpuolella lukeekin EADS.

Seuraava päivitysmalli on vähän kulmikkaampi ja varustettu hieman isommalla näytöllä, eivätkä vanhat autosarjat, tai handsfreetkään enää toimi.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vaikkakaan meidän firmalla ei ole nokialaisia vaan Cassidianin valmistama kapula niin olen käyttänyt siihen myytäviä handsfree settiä kaikuputkella (Läpinäkyvä spiraaliletku)

Nuo "Nokian" päätelaitteet on varmasti samoja, kuin teidän Cassidiani. Alkuun ne oli Nokiaa, sitten EADS ja nykyisin käynnistettäessä näytöllä vilahtaa Cassidian, vaikka näytön yläpuolella lukeekin EADS.

Seuraava päivitysmalli on vähän kulmikkaampi ja varustettu hieman isommalla näytöllä, eivätkä vanhat autosarjat, tai handsfreetkään enää toimi.

Nykyiset ovat Thr9i mallisia. Ei mitään uutta ja mullistavaa mutta ajavat asian.. Liian isoja minusta ja kulmikkaita.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Olen itse hankkinut (EA)päivystyksiä varten tuollaisen "agentti"kuulokkeen connect.fi:stä. Hinta oli muistaakseni 50 euron tienoilla. Aktiivipidikkeen hommasin Satarescuelta. Tuo kuuloke on todella kätevä, koska vaimentaa ulkopuolisia ääniä ja sopii vaikka peltoreiden alle, lisäksi on kevyt eikä korvaan satu pitkänkään käytön jälkeen.

Kukaan ei ole hyödytön, aina voi olla edes huonona esimerkkinä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...