Guest medi Posted June 14, 2004 Share Posted June 14, 2004 Iäkäs nainen teholla, jolla jopa 40 kompleksin mittaisia kammiotaky-pyrähdyksiä. Arveli sen itse ensin johtuvan siitä, että on viime aikoina syönyt paljon broccolia (on kai suomeks parsakaali tai joku sellanen). Havahtui yht´äkkiä todelliseen syyhyn, joka on kuulemma se punainen säde joka kulkeutuu sormesta ensin kainaloon ja sieltä sydämeen (pulssioksimetrin infrapunasädettä lähettävä anturi). Että selvis sitten sekin. Mainittakoon vielä kiinnostuneille, että noita pyrähdyksiä on ad 30/tunti ja poka on metoprololilla niin beetasalvattu että käsi on kun olympia-ampujalla. Odottaa aamua ja angiografiaa, että voidaan kattoa kestääkö pumppu amiodaronia. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tehotyttö Posted June 14, 2004 Share Posted June 14, 2004 Ah, noi potilaiden johtopäätökset ovat monasti niin ihania piristyksiä päivään :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fiu Posted August 8, 2004 Share Posted August 8, 2004 Tuo oli jo aika paha :o Mitä tästä opimmekaan: On noissa meitinkin laitteissa omat vaaransa! Itse olen jopa kerran elämässäni saanut pulssioksimetrin sauhuamaan ;D , kun tungin vahingossa patterit väärinpäin koneeseen (onneksi mitään vakavampaa ei sattunut ja laite toimii edelleen normaalisti -> kannattaisi lukea ohjeista edes se, mitenkä päin patterit kuuluu laittaa) ;D *mitä? minäkö muka vaarallinen blondi?* - Sinähän olet väsynyt, kun on oikein pussitkin silmien alla! - Ei ne oo pussit, ne on tissit! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.