Jump to content
MAINOS

Ulfab sairaankuljetus???


Lanssari

Recommended Posts

Ruotsi on tehnyt invaasion suomeen, hakevat mol.fi- palvelussa sairaankuljettajia Hyvinkään, Tammisaaren ja Lohjan alueille. Onkohan kyseessä uusi firma uusine kalustoineen vai onko Ulfab ostanut vanhat sakupajat?

Jännittää, sanoi mummo kun kahvimerkkiä vaihtoi...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Voittivat osan HUS-sairaankuljetuksen kyydeistä, ks. http://www.mediuutiset.fi/doc.te?f_id=1377033

"Lohjalla tarjouskilpailun voitti Lohjan Sairaankuljetus ja Länsi-Uudenmaan sairaanhoitoalueella ruotsalainen Ulfab."

Saas nähdä myös miten HES:n käy Helsingissä, kyydit varmasti vähenevät. Samalla Esperillä kyydit lisääntyvät (hekin hakevat duunareita), kyytimiesten tietotoimisto kertookin että spärrältä olisi väkeä lähtenyt lätkimään kun HUSsin kyydit voittivat.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Saas nähdä myös miten HES:n käy Helsingissä, kyydit varmasti vähenevät.

Tuskin Helsingin D keikat häviävät mihinkään, jonkun ne on pakko ajaa. Eli kun Esperi ajaa siirtoja, niin HES ajaa kotikeikkoja, niin se ilmeisesti meni silloinkin kun Esperi viimeksi voitti HUSin siirrot.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tuo HUS:sin soppari tosiaan söi vanhoja työntekijöitä spärreltä aika reippaasti, mutta kaipa sinne on saatu uutta, nuorta ja innokasta väkeä... Tosin HES rupeaa olemaan uusille alalle tuleville houkuttelevampi vaihtoehto, koska siellä ei ole tupu keikkoja ja kotikeikat tulee lisääntymään huomattavasti entiseen verrattuna.

Onko kellään tosiaan tietoa millä alueella ja kalustolla tuo Ulfab ajaa?

"Minulla on omia mielipiteitä - vahvoja mielipiteitä, mutta en ole aina samaa mieltä niistä."

-George Bush-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Onko kellään tosiaan tietoa millä alueella ja kalustolla tuo Ulfab ajaa?

Saivat ykkössopimuksen Tammisaareen, kakkossopimukset Lohjalle ja Hyvinkäälle. Kalustosta ei mulla ole mitään tietoa. Toimitusjohtaja lienee entinen Varsinais-Suomen sairaankuljetus Oy:n omistaja.

http://www.ulfabgruppen.se/

http://www.mol.fi/paikat/Job.do?lang=fi&jobID=7006054&index=20&anchor=7006054

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hus logistiikan kuljetuspäällikkö Jukka Etelä kertoo, että tiedossa on toistaiseksi yksi päätöksistä tehty valitus.

Tammisaari..?

"Väkivalta parisuhteessa on asia, jonka eteen kannattaa tehdä töitä."

(Vantaan Sanomat 22.9.2009)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

"Toimitusjohtaja lienee entinen Varsinais-Suomen sairaankuljetus Oy:n omistaja."

Kyseisen firman omistajan poika ja tj veli,ei ole aikasempaa kokemusta sairaankuljetuksesta ja valitus on tehty lohjanaluelta

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Etelä on tyytyväinen sairaankuljetusten tarjouskilpailuun.

- Kokonaisedullisin vaihtoehto voitti. Moni kilpailuttaja suosii monimutkaisia pisteytysjärjestelmiä, mutta meidän mielestämme hinta on parempi peruste.

Ja sen kyllä huomaa. Hinta on laatua tärkeämpi Husin kyydeissä. Ambulanssia saa odottaa tuntikaupalla ja pääsääntöisesti virka-ajan ulkopuolella on turha odottaa saavansa lääkeluvallista yksikköä. CPAPia ja ruiskupumppuja omaavaa yksikköä on myös melko vaikeaa saada.

Nyt tuli ohje, että kyytiä tilatessa pitää erikseen sanoa, että tarvitaan hoitotason yksikkö. Enää ei riitä se, että kertoo siellä puhelimen toisessa päässä olevalle henkilölle, että tarvitaan CPAP, nitroinfuusio, monitori, potilas on kipeä jne., vaan pitää erikseen kertoa, että kseessä voisi olla hoitotason siirto.

Jeps. Hinta on tärkein tekijä kun Hus kilpailuttaa.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Nyt tuli ohje, että kyytiä tilatessa pitää erikseen sanoa, että tarvitaan hoitotason yksikkö. Enää ei riitä se, että kertoo siellä puhelimen toisessa päässä olevalle henkilölle, että tarvitaan CPAP, nitroinfuusio, monitori, potilas on kipeä jne., vaan pitää erikseen kertoa, että kseessä voisi olla hoitotason siirto.

Jeps. Hinta on tärkein tekijä kun Hus kilpailuttaa.

Ulkopaikkakunnille lähetettäessä tuo hoitotaso on tärkeä tieto, tietää sitten ko. paikan hätäkeskus minkä auton sinne hälyttää, hoitoyksikön vai perusyksikön potilasta noukkimaan.

Helsingissä ei käsittääkseni ole kuin HUSsilla hoitotason siirtoautoja, kaikki muut ovat perustason autoja perustason kyytijulleineen, vaihtelevine varusteineen. Jos kyydin aikana tarvii antaa lääkettä, tulee lähettävästä yksiköstä laittaa mukaan sh tai lääkäri.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kaikki poliklinikat jne. eivät kyllä välttämättä tiedä, että mitä pyytävät.

Täällä "maalla" on jonkun kerran pyydetty hoitotason kyytiä siirtoihin, jotka olisi kyllä kulkeneet vapaana olleella perustason yksikölläkin. Kaikki "sisätöissä" olevat eivät välttämättä ymmärrä, että mitä tarkoittaa "hoitotaso" tai "perustaso". Ehkäpä jonkun tekemä ohjeistus auttaisi.

Kerrankin osastolta pyydettiin autoa, joka hallitsee tipassa ja hapessa olevan potilaan siirron...

"Hurmuri on aina imagonsa vanki, ei en oo, vaikka väitetäänkin en ole pelkkä kanki.." (Herra Ylppö&Ihmiset "Sata vuotta").

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Helsingissä ei käsittääkseni ole kuin HUSsilla hoitotason siirtoautoja, kaikki muut ovat perustason autoja perustason kyytijulleineen, vaihtelevine varusteineen. Jos kyydin aikana tarvii antaa lääkettä, tulee lähettävästä yksiköstä laittaa mukaan sh tai lääkäri.

Sen siitä saa kun kilpailutuksen tärkein kriteeri on raha. Jostain Husin propagandalehdestä luin joskus, että Husin autokeskuksen suljettua ovensa kilpailutuksen voittanut yritys tarjoaa samaa palvelua mitä autokeskuskin. Käytäntö on osoittanut, että tilanne on aivan jotain muuta. Käsittääkseni kilpailutuksen voittaneella yrityksellä tulee olla valmiudessa sellainen sairaankuljetusyksikkä jossa potilaalle voidaan antaa lääkettä. Sellaista ei ole vielä kyllä tullut vastaan.

Kun Hus pystyy järjestämään aamusta iltaan oman autokeskuksensa kautta sellaisen yksikön potilaan siirtoon joka pystyy lääkitsemään potilasta, niin älytöntä on tällaisen yksikön puuttuminen muina aikoina.

Kylillä puhutaan, että kilpailutuksen voittaneella yrityksellä olisi tarjota lääkeluvallisia henkilöitä, mutta harvoin niihin törmää. Ja tällaisessa tilanteessa hoitajan mukaan ottaminen lähettävästä yksiköstä on naurettavaa pelleilyä.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kylillä puhutaan, että kilpailutuksen voittaneella yrityksellä olisi tarjota lääkeluvallisia henkilöitä, mutta harvoin niihin törmää. Ja tällaisessa tilanteessa hoitajan mukaan ottaminen lähettävästä yksiköstä on naurettavaa pelleilyä.

Helsingissä ei ole ambulanssissa hoitotason velvotteita kuin pelastuslaitoksen henkilökunnalla, joten mielenkiintoista. Autojen varusteetkin määrää ensihoidon vastuulääkäri, joka ei esim anna yksityisillä pitää lääkehiiltä.

Ehkäpä sitten esperi varustaa erityisen hoitotason auton lääkkeineen ja sairaanhoitajineen (joille maksaa sh:n palkkaa) ja joka ajaa pelkästään hoitotason siirtoja.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Helsingissä ei ole ambulanssissa hoitotason velvotteita kuin pelastuslaitoksen henkilökunnalla, joten mielenkiintoista. Autojen varusteetkin määrää ensihoidon vastuulääkäri, joka ei esim anna yksityisillä pitää lääkehiiltä.

Helsingissä pelastuslaitos ei osallistu sairaaloiden välisiin siirtokuljetuksiin. No, tietysti on aina niitä ensihoitokeikkoja terveysasemille ja tk-sairaaloihin, mutta ne eivät ole varsinaisia siirtokuljetuksia.

Sairaaloiden välisten siirtokuljetusten aikana potilas voi tarvita lääkitystä. Jos pelastuslaitos ei halua tähän toimintaan osallistua, niin silloin yksityisten yritysten täytyy järjestää asiat siten, että heidän henkilökunnalla on oikeus antaa potilaalle lääkettä. Potilaan i.v.-lääkitseminen on perinteisesti mielletty hoitotason ensihoidon toimenpiteisiin kuuluvaksi asiaksi. Ja sairaanhoitopiiri, eli tässä tapauksessa Hus, on se jonka vastuulle koulutus ja valvonta kuuluu. Sillä ei pitäisi olla väliä onko palveluntuottaja pelastuslaitos vai yksityinen yritys. Kyllähän Husin sairaankuljetuksen henkilökunnalla on oma vastuulääkäri joka kouluttaa, antaa luvat ja valvoo heidän toimintaa.

Samalla tavalla voidaan luvat hoitaa myös kilpailutuksen voittaneelle yritykselle.

Ehkäpä sitten esperi varustaa erityisen hoitotason auton lääkkeineen ja sairaanhoitajineen (joille maksaa sh:n palkkaa) ja joka ajaa pelkästään hoitotason siirtoja.

Silloin kun Esperi viimeksi voitti Husin kyytien kilpailutuksen, niin he ainakin kovasti puhuivat pystyvänsä tarjoamaan sairaanhoitajalla varustetun yksikön hoitotason siirtoihin. Epäilen kyllä, että tämä yksikkö ei ajanut pelkästään hoitotason siirtoja ja palkkakaan ei välttämättä ollut sama kuin esim. meikäläisellä.  ::)

No, saa nyt nähdä mitä tulevaisuus tuo tullessaan.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Helsingissä pelastuslaitos ei osallistu sairaaloiden välisiin siirtokuljetuksiin. No, tietysti on aina niitä ensihoitokeikkoja terveysasemille ja tk-sairaaloihin, mutta ne eivät ole varsinaisia siirtokuljetuksia.

Helsingin pelastuslaitos tekee siirtokeikkoja ja keikkoja hoitolaitoksiin vain erityistapauksissa, ja silloinkin vain P190:n luvalla/määräyksestä.

Jos potilas sairastuu akuutisti jossain kaupungin sairaalassa tms silloin kun paikalla ei ole lääkäriä, hälytetään paikalle siirtoambulanssi. Virka-aikaan se on HUS:n oma auto, muuna aikana jonkun toisen palveluntuottajan auto. Vaikka potilas miten esim kouristaisi hoitolaitoksessa, paikalle ei lähde laitoksen hoitoauto/L4.

Palveluntuottajan kyytimiesten tulee rahdata potilas ulos laitoksesta ja pyytää sitten lisäapua vaikkapa ko. hoitolaitoksen pihalle tai lähikadulle.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Helsingin pelastuslaitos tekee siirtokeikkoja ja keikkoja hoitolaitoksiin vain erityistapauksissa, ja silloinkin vain P190:n luvalla/määräyksestä.

Vähään aikaan ei ole tullut tilannetta vastaan jossa Helsingin pelastuslaitoksen ambulanssi olisi osallistunut siirtokeikkaan hoitolaitoksesta. Ennen niitä oli enemmän.

Jos potilas sairastuu akuutisti jossain kaupungin sairaalassa tms silloin kun paikalla ei ole lääkäriä, hälytetään paikalle siirtoambulanssi. Virka-aikaan se on HUS:n oma auto, muuna aikana jonkun toisen palveluntuottajan auto. Vaikka potilas miten esim kouristaisi hoitolaitoksessa, paikalle ei lähde laitoksen hoitoauto/L4.

Kyllä terveysasemille hälytetään Helsingin pelastuslaitoksen ambulanssi jos on oikeasti kiire. Ttrombolyysejä kläyvät antamassa sekä elvyttämässä. Ja kuljettavatkin nämä potilaat jatkohoitoon. Samalla tavalla käsittääkseni toimitaan kaupungin tukisairaaloisse yms. Jos tulee elottomuus tai joku muu tosikiirehomma, niin pelastuslaitos tulee hoitamaan. Eihän niitä potilaita voi jättää oman onnensa nojaan ja lähettää lääkkeetön yksikkö esim. kramppaavalle tai elottomalle potilaalle.

Palveluntuottajan kyytimiesten tulee rahdata potilas ulos laitoksesta ja pyytää sitten lisäapua vaikkapa ko. hoitolaitoksen pihalle tai lähikadulle.

Ei kai se nyt ihan noin mene? Eihän siinä ole järjen häivää. Tai sitten paikalle tulee lähettää sellainen siirtoyksikkö joka pystyy antamaan tarvittaessa lääkettä.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jos potilas sairastuu akuutisti jossain kaupungin sairaalassa tms silloin kun paikalla ei ole lääkäriä, hälytetään paikalle siirtoambulanssi. Virka-aikaan se on HUS:n oma auto, muuna aikana jonkun toisen palveluntuottajan auto. Vaikka potilas miten esim kouristaisi hoitolaitoksessa, paikalle ei lähde laitoksen hoitoauto/L4.

Kyllä terveysasemille hälytetään Helsingin pelastuslaitoksen ambulanssi jos on oikeasti kiire. Ttrombolyysejä kläyvät antamassa sekä elvyttämässä. Ja kuljettavatkin nämä potilaat jatkohoitoon. Samalla tavalla käsittääkseni toimitaan kaupungin tukisairaaloisse yms. Jos tulee elottomuus tai joku muu tosikiirehomma, niin pelastuslaitos tulee hoitamaan. Eihän niitä potilaita voi jättää oman onnensa nojaan ja lähettää lääkkeetön yksikkö esim. kramppaavalle tai elottomalle potilaalle.

Palveluntuottajan kyytimiesten tulee rahdata potilas ulos laitoksesta ja pyytää sitten lisäapua vaikkapa ko. hoitolaitoksen pihalle tai lähikadulle.

Ei kai se nyt ihan noin mene? Eihän siinä ole järjen häivää. Tai sitten paikalle tulee lähettää sellainen siirtoyksikkö joka pystyy antamaan tarvittaessa lääkettä.

Kyllä elvareita ja rintakipuisia yms. tuli tukisairaaloista HUS:sille silloin minä siellä olin. HUS:sin autoissahan on lääkkeet ja 07-22 lääkeluvallisia ajossa. Yöllä ollaankin sitten kohteessa olevien lääkärien/sairaanhoitajien lupien varassa (ellei siihen nyt tule muutosta Esperin kaudella, tuskin...). Mahtava systeemi!  :-

Käsitin että tukisairaaloiden kohdalla vastuu on sysätty osaston/sairaalan päivystävän lääkärin varaan hätätilanteissa, vaikkei tämä välttämättä ole edes koko talossa paikalla. Eikä esimerkiksi psykiatrian päivystäjä ole välttämättä kaikkein paras vaihtoehto hoitamaan sisätautista potilasta.

Eihän tuossa olekkaan järjen häivää. Itse en voinut ikinä käsittää sitä että hoitolaitoksessa olevan ennuste voi olla huonompi kuin kotona olevan. Oletusarvona taitaa Suomen maassa olla että kun siellä hoitolaitoksessa on kuitenkin alan koulutuksen saaneita niin tilannehan on jo hallinnassa...

Muokkaus:Lainaukset korjattu

"Minulla on omia mielipiteitä - vahvoja mielipiteitä, mutta en ole aina samaa mieltä niistä."

-George Bush-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Täältä on sitten tulossa Esperille elokuussa ainakin yks sh HUS:in lääkelupineen... saa nähdä kuinka kysyttyä tavaraa on ;D

Keski-Uudenmaan laitoksella on pulaa AMK koulutetuista, hae ihmeessä sinne. Esperi tulee keskittymään varmaan nyt paljon noihin HUS siirtoihin, eikä se ole kovinkaan kehittävää ammatillisesti.

Jos sulla ei ole lanssista kokemusta niin sitten tietenkin tuo on hyvä paikka aloittaa, mutta ei sinne kannata sairaanhoitajan tutkinnolla jämähtää.

"Minulla on omia mielipiteitä - vahvoja mielipiteitä, mutta en ole aina samaa mieltä niistä."

-George Bush-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Onhan tuolta saku puolelta useamman vuoden kokemus... sekä perus-että hoitotasoltakin... Mutta sain sen verran hyvän käsityksen urakehitys mahdollisuukista Esperillä, että ajatelin kokeilla millaista työ siellä on, mahd. esimies.yms. tehtäviin... onko kenelläkään tietoa ko. asioista?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Onhan tuolta saku puolelta useamman vuoden kokemus... sekä perus-että hoitotasoltakin... Mutta sain sen verran hyvän käsityksen urakehitys mahdollisuukista Esperillä, että ajatelin kokeilla millaista työ siellä on, mahd. esimies.yms. tehtäviin... onko kenelläkään tietoa ko. asioista?

Sivusta seuranneena kyllä. Stressiä ja hommia pitää tehdä vaikka ei asioista kerrota kunnolla. Puutetta on varmasti varsinkin hoitotasoisista heillä ympäri suomen.

Poikamies voi olla idiootti tietämättään, ukkomies ei ikinä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Onhan tuolta saku puolelta useamman vuoden kokemus... sekä perus-että hoitotasoltakin... Mutta sain sen verran hyvän käsityksen urakehitys mahdollisuukista Esperillä, että ajatelin kokeilla millaista työ siellä on, mahd. esimies.yms. tehtäviin... onko kenelläkään tietoa ko. asioista?

Oletko siis hesan päähän menossa? Jos olet niin mitähän ne on sillä urakehityksellä tarkoittaneet? Samat esimiehet olleet puikoissa jo varmaan pari vuosikymmentä, tokkopa  lähtevät sieltä muualle kuin eläkkeelle. Vaan mistäs tuota tietää...

Ei muuta kuin avoimin mielin, mutta toivottavasti et turhaudu pian kun kokemustakin on.

"Minulla on omia mielipiteitä - vahvoja mielipiteitä, mutta en ole aina samaa mieltä niistä."

-George Bush-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Helsingissä ei ole ambulanssissa hoitotason velvotteita kuin pelastuslaitoksen henkilökunnalla, joten mielenkiintoista. Autojen varusteetkin määrää ensihoidon vastuulääkäri, joka ei esim anna yksityisillä pitää lääkehiiltä.

Helsingissä pelastuslaitos ei osallistu sairaaloiden välisiin siirtokuljetuksiin. No, tietysti on aina niitä ensihoitokeikkoja terveysasemille ja tk-sairaaloihin, mutta ne eivät ole varsinaisia siirtokuljetuksia.

Sairaaloiden välisten siirtokuljetusten aikana potilas voi tarvita lääkitystä. Jos pelastuslaitos ei halua tähän toimintaan osallistua, niin silloin yksityisten yritysten täytyy järjestää asiat siten, että heidän henkilökunnalla on oikeus antaa potilaalle lääkettä. Potilaan i.v.-lääkitseminen on perinteisesti mielletty hoitotason ensihoidon toimenpiteisiin kuuluvaksi asiaksi. Ja sairaanhoitopiiri, eli tässä tapauksessa Hus, on se jonka vastuulle koulutus ja valvonta kuuluu. Sillä ei pitäisi olla väliä onko palveluntuottaja pelastuslaitos vai yksityinen yritys. Kyllähän Husin sairaankuljetuksen henkilökunnalla on oma vastuulääkäri joka kouluttaa, antaa luvat ja valvoo heidän toimintaa.

Samalla tavalla voidaan luvat hoitaa myös kilpailutuksen voittaneelle yritykselle.

Ehkäpä sitten esperi varustaa erityisen hoitotason auton lääkkeineen ja sairaanhoitajineen (joille maksaa sh:n palkkaa) ja joka ajaa pelkästään hoitotason siirtoja.

Silloin kun Esperi viimeksi voitti Husin kyytien kilpailutuksen, niin he ainakin kovasti puhuivat pystyvänsä tarjoamaan sairaanhoitajalla varustetun yksikön hoitotason siirtoihin. Epäilen kyllä, että tämä yksikkö ei ajanut pelkästään hoitotason siirtoja ja palkkakaan ei välttämättä ollut sama kuin esim. meikäläisellä.  ;D

No, saa nyt nähdä mitä tulevaisuus tuo tullessaan.

siis tarkoittaako nyt solmittu sopimus ainoastaan sitä aikaa kun autokeskus on kiinni?nythän on puhe ykkössopparista,joka tarkoittanee kaikkia kyytejä,mihin vrk aikaan tahansa.eli viimeksi kun HUS sakussa olin 150 kyytiä vrk hoidettiin itse,loput 100 hoiti Hyvinkään ja Porvoon yksityinen,osa meni vielä 2 ,3ja 4 soppari autoille,silloin järjestys,HES,SPR,HAP.

eikä multa mitään lupia kysytty,kun piti heittää elinsiirretty poka 500km päähän,3 ruiskupumppulääkkeen/nesteen kera,osaa piti pari kertaa tunnissa täydentää.

"to ride,shoot straight and speak the truth"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Helsingissä pelastuslaitos ei osallistu sairaaloiden välisiin siirtokuljetuksiin. No, tietysti on aina niitä ensihoitokeikkoja terveysasemille ja tk-sairaaloihin, mutta ne eivät ole varsinaisia siirtokuljetuksia.

Helsingin pelastuslaitos tekee siirtokeikkoja ja keikkoja hoitolaitoksiin vain erityistapauksissa, ja silloinkin vain P190:n luvalla/määräyksestä.

Jos potilas sairastuu akuutisti jossain kaupungin sairaalassa tms silloin kun paikalla ei ole lääkäriä, hälytetään paikalle siirtoambulanssi. Virka-aikaan se on HUS:n oma auto, muuna aikana jonkun toisen palveluntuottajan auto. Vaikka potilas miten esim kouristaisi hoitolaitoksessa, paikalle ei lähde laitoksen hoitoauto/L4.

Palveluntuottajan kyytimiesten tulee rahdata potilas ulos laitoksesta ja pyytää sitten lisäapua vaikkapa ko. hoitolaitoksen pihalle tai lähikadulle.

kyllä laitos tulee elvytykselle ja monivamma ptl.mutta esim aatami hengitysvaikeus ei.paitti kerran taisivat vahingossa tulla A-52 keikalle.

"to ride,shoot straight and speak the truth"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...