Sisar H. Valkoinen Posted June 18, 2008 Posted June 18, 2008 Sisäpiirin vinkkejä kaivataan! Tampereen suunnalta töitä olen katsellut ja mukava olisi kuulla minkälaisia nämä paikalliset sairaanhoitajalle työtä tarjoavat paikat ovat työntekijän näkökulmasta. Kaikki tieto mitä olen lukenut mm. kaupungin kotisivuilta ja työpaikka ilmoituksista, on ollut tyyliin "hyvien kulkuyhteyksien varrella, vehreä puistoympäristö" jne. Vaan kun ei se puistoympäristökään aina motivoi... ;D Eli millaisia osastoja, työolosuhteet (työporukka, työympäristö, palkka...) Paikkana Tampere on uppo-outo, eli välimatkat ja paikannimet oon lähinnä kartasta kattonu... Miten siis livenä nuo kulkuyhteydet, onko siellä Tampereella oikeasti lyhyt matka jokapaikkaan, niin kun joka mainos puheessa sanotaan? Millaset kulkuyhteydet esim. Hervannasta Hatanpäähän? Pääseekö hyvin pyörällä, linja-autolla??? Eniten kiinnostaa siis Kaupin ja Hatanpään sairaalat ja Tampereen yliopistollinen sairaala. "Olet nuori ainoastaan kerran. Sittemmin sinun ei auta muu kuin keksiä toinen selitys." -Billy Arthur-
nani Posted June 18, 2008 Posted June 18, 2008 Sairaaloissa työskentelystä ei ole kokemusta Tampereelta, muta busseilla ja pyörällä kulkemisesta on. Asuin muutaman vuoden tampereella, tosin aikaa jo n. 8 vuotta. Julkinen liikenne tuntui toimivan todella hyvin ja pyöräilin myös mielellään johtuen hyvistä pyöräteistä. En asunut kovin lähellä keskustaa, mutta kulkeminen ilman omaa autoa joka suuntaan oli todella helppoa ja ennen kaikkea edullista. Muistan jo silloin hämmästelleeni bussimatkojen edullisuutta kun latasi rahaa kortille. Bussit kulki suht tiheästi aamusta iltaan ja öisinkin oli jotain vuoroja. Tosin yltiöpositiiviseen kokemukseeni saattaa vaikuttaa se, että olen asunut ennen Tampereelle muuttoa ja sen jälkeen keskikokoisessa kaupungissa, jossa taxilla tai busilla kulkeminen on suht saman hintaista jos matkustajia on kaksi tai useampi. Eli kallista lystiä ja bussit kulkevat korkeintaan 1-2 x tunnissa.
ShTintti Posted June 19, 2008 Posted June 19, 2008 Tampereella tällä hetkellä palkallisesti olisi paras paikka olla töissä TAYS:ssa, jonne ainakin on hyvät kulkuyhteydet. Ja töitä siellä varmasti on, yhteyttä vaan työhönottoon. Hatanpäälläkin hommia riittää, tosin siellä on remontti nyt ja osastoja on ripoteltu pois itse Hatanpäältä, mm kauppiin ja Pikonlinnaan Kangasalle. Niin kuin joka paikassa muuallakin sairaaloissa, on työilmapiiri varmasti melko tiukka ja kunnon perehdytystä on vaikea saada. Omalla sitkeällä perehtymisellä varmasti pääsee pitkälle. Itse en ole osastoilla ollu Tre:lla missään sairaalassa töissä, joten en osaa sanoa miten siellä hommat toimii. Mutta jos TAYS kiinnostaa, niin liki jokaisella osastolla ja ea:lla töitä riittää, henkilökunnasta on pulaa. Yeah, right! Like I'm going to put that icky thing in my mouth.
kat-ti Posted June 19, 2008 Posted June 19, 2008 Sen verran ainakin voisin sanoa että kutosella pääsee Hervannasta Hatanpäälle ja myös sitten TAYSiin eli hyvät yhteydet sieltä on. Hatanpäällä olen ollut harjoittelussa ja myös moni opiskelutoveri, keneltäkään en ole kuullut mitään hyvää sanottavaa. Eikä myöskään oma harjoitteluni mennyt mitenkään erityisen hyvin, sairaanhoitajista on siellä kova pula ja se näkyy! Aikaa ei ollut opiskelijan ohjaukseen ja työilmapiiri oli kireä. Taysissakin taitaa olla pulaa sairaanhoitajista, vaikea kuitenkaan sanoa ilmapiiristä kun yhdellä osastolla olen vain ollut, siellä oli kuitenkin mukavaa kaikin puolin. Kaupissa olen muutamaa keikkaa tehnyt neljällä eri osastolla ja ihan mukavaa on ollut. Työilmapiiri ok, sijaisiin taidetaan olla jo hyvin totuttu niin vastaanottokin ollut hyvää. En ehkä kuitenkaan vakkariksi Kauppiin menisi, koska potilaathan ovat aika raskashoitoisia sekä osastot suuri-->40 potilasta per osasto. Toivottavasti auttoi edes vähän ja löytäisit mieluisan paikan työskennellä :D Cats know how we feel, they just don't care.
Hoitsu78 Posted June 19, 2008 Posted June 19, 2008 Minä olen kesätöissä Taysissa ja viihdyn osastollani. Aiemmin olen siellä ollut harjoittelussa ja työporukka on pääosin tosi mukavaa. Ekan viikon saimme perehdytystä aloittaessamme työmme. Itse kuljen keskustasta bussilla (laiska kun olen :D) ja busseja menee monta kertaa tunnissa. Hatanpäästä yms ei ole kokemusta. Kaupista olen joskus negatiivissävytteisiä puheita kuullut.
Jenni73 Posted June 19, 2008 Posted June 19, 2008 Mä olen itte Hatanpään sairaalassa ollu töissä n. 2 vuotta, ja olen kyllä tykännyt olla siä. Kiersin alkuun neljällä sisätautiosastolla, kaikkissa oli periaatteessa ihan hyvä henki, kiirettä tietysti joilakin osastoilla oli ja neuvominen jäi. Nyt tietysti remontti hiukan on sekottantu pakkaa. osastoja yhdistelty ja siirretty eri paikkoihin. Mutta esimerkiksi B1 kannattaa kysyä töitä, henki on hyvä ja töitä riittää. Käsittääkseni kulkuyhteydetkin on hyviä.
kat-ti Posted June 19, 2008 Posted June 19, 2008 Mä olen itte Hatanpään sairaalassa ollu töissä n. 2 vuotta, ja olen kyllä tykännyt olla siä. Kiersin alkuun neljällä sisätautiosastolla, kaikkissa oli periaatteessa ihan hyvä henki, kiirettä tietysti joilakin osastoilla oli ja neuvominen jäi. Nyt tietysti remontti hiukan on sekottantu pakkaa. osastoja yhdistelty ja siirretty eri paikkoihin. Mutta esimerkiksi B1 kannattaa kysyä töitä, henki on hyvä ja töitä riittää. Käsittääkseni kulkuyhteydetkin on hyviä. Niinn, meillä useimmat ollut kirran osastoilla, ehkäpä juuri noilla sis.osastoilla on parempi henki jne. Kiva kuulla välillä jotain hyvääkin :D Ite olen menossa kai heräämöön ens syksynä harjoitteluun, toivottavasti siellä menisi paremmin.. Cats know how we feel, they just don't care.
November Posted June 19, 2008 Posted June 19, 2008 Ite oon kiertänyt lähes kaikki Hatanpään ja Kaupin osastot ja monia mukavia osastoja olen nähnyt. Hatanpäällä on melko kiirettä ja vähän henkilökuntaa, mutta työnkuva oli mielenkiintoinen ja haastava. Kaupin sairaalalla taasen on jostain syystä huono maine, mutta itse oon viihtynyt siellä tosi hyvin. Osastot ovat keskenään hieman erilaisia, vaikka periaatteessa ovatkin kaikki vuodeosastoja. Töitä löytyy varmasti molemmista sairaaloista. Taysista minulla ei ole juurikaan kokemusta.
Jiippari Posted June 19, 2008 Posted June 19, 2008 Itselläni on kokemusta Tayssissa työskentelystä erinäisillä osastoilla sydänkeskuksesta naistentautien ja lasten osastoihin (lähihoitajana tosin) ja suurin piirtein kaikilla olen viihtynyt. Erityisesti voin suositella lapsia ja sydänkeskusta, pareina on tehty töitä ja ihan mukavasti on saanut perehdytystä. Ehdoton lempiosastoni on 10b (akuutti neurologian vuodeosasto), jossa olin suorittamassa ekaa sh-harjoitteluani. Henki osastolla ihan mielettömän hyvä ja henkilökunnalla aikaa ja intoa opastaa ja perehdyttää. Opiskelijoihin ja sijaisiin suhtaudutaan hyvin. Ko toimialueella ollaan tosin lähiaikoina tekemässä suuria muutoksia, mutta vielä kun toimii vanhalla tavalla suosittelen osastoa ehdottomasti, jos neurologia yhtään kiinnostaa. Terkkuja vaan henkilökunnalle jos vaikka joku teistä sattuisi lukemaan :D !! Optimisti näkee rinkilän. Pessimisti vain reiän.
Aphrael Posted June 19, 2008 Posted June 19, 2008 Kauppiin kulkuyhteydet julkisilla ovat reilusti huonommat kuin Hatanpäälle ja Taysiinhan pääsee jo todella monella bussilla. Kaupissa en ole vuoroakaan tehnyt töitä, joten en siitä osaa sanoa. Hatanpäällä ollut parissakin paikassa harjoittelussa/sijaisena ja viihtynyt olen. Taysissakin muutamalla osastolla ollut harjoittelussa ja nyt yhdellä osastolla töissä ja yhtä paikkaa lukuunottamatta olen viihtynyt hyvin. Kiirettä pitää kyllä kaikissa paikoissa ihan yhtä lailla.
Maailman vahvin tyttö Posted June 19, 2008 Posted June 19, 2008 Tuo em. TKL:n linja 6 ajaa Hervannasta Kaukajärven kautta Taysiin. Itse viisi vuotta sitten Kaukajärvellä asuessani en pitänyt sitä kovinkaan hyvänä linjana töihin menoa ajatellen, se nimittäin kulki vaan aamulla ja iltapäivällä, ei iltaisin, keskipäivällä, eikä viikonloppuisin. Muistaakseni sillä pääsi aamuvuoroon, iltavuoroon (jos meni kahteen) ja aamuvuorosta pois. Mutta Keskustoriltahan menee moni auto Taysiin päin (16, 28, 29) joten kun yhdellä tulee Hervannasta Keskustorille niin luultavasti toinen on jo lähdössä Taysin suuntaan. Aikataulut täältä: http://www.tampere.fi/joukkoliikenne/aikataulut/ Yleisesti ottaen Tampereella on mielestäni hyvät joukkoliikenneyhteydet ja siedettävät pyöräilymahdollisuudetkin (kunhan ei eksy sinne Hämeenkadulle, kun niistä pyöräkaistoista väännetään vuodesta toiseen...) Työpaikoista mulla ei ole kokemusta kuin Taysista, mutta töitä on varmaan missä vaan. Tampereelta pääsee myös varsin näpsästi kulkemaan Nokian, Kangasalan ja Ylöjärvenkin suuntaan, joissa kaikissa terkkarin vuodeosastot sekä Nokialla Pitkäniemen psykiatrinen sairaala. "Olkaapa hetki paikallanne, kun otetaan sydänfilmiä." "Jaa KUHANSILMIÄ?!"
Sisar H. Valkoinen Posted June 19, 2008 Author Posted June 19, 2008 Kiitos, olikin tosi moni vastannut! Epäilinkin tuota, että linkalla pääsee ja pyörällä varmasti. Mukava kuulla kommenttia, että se toimii käytännössäkin. >:D Soittelinkin tuonne Hatanpäähän ja sain ihan mukavan kuvan, menen ainakin sinne varmaan haastatteluun. Ei taida tarvita pitkään miettiä mistä saisi töitä... :o Kiitos vielä kerran, kylläpä lämmitti mieltä kun olitte jaksanu vastata. :-* "Olet nuori ainoastaan kerran. Sittemmin sinun ei auta muu kuin keksiä toinen selitys." -Billy Arthur-
Maailman vahvin tyttö Posted June 19, 2008 Posted June 19, 2008 Psst... Se sanotaan Hatanpäälle, ei Hatanpäähän :-) "Olkaapa hetki paikallanne, kun otetaan sydänfilmiä." "Jaa KUHANSILMIÄ?!"
Sisar H. Valkoinen Posted June 27, 2008 Author Posted June 27, 2008 Psst... Se sanotaan Hatanpäälle, ei Hatanpäähän :-) eihän se nyt noin voi taipua! :P "Olet nuori ainoastaan kerran. Sittemmin sinun ei auta muu kuin keksiä toinen selitys." -Billy Arthur-
kat-ti Posted June 27, 2008 Posted June 27, 2008 Psst... Se sanotaan Hatanpäälle, ei Hatanpäähän :-) eihän se nyt noin voi taipua! :P Samaa minäkin ihmetellyt kun tänne muutin :P Cats know how we feel, they just don't care.
Kerttu Posted June 27, 2008 Posted June 27, 2008 Itse olen Hervannasta Hatanpäälle töihin pyöräillyt jonkin aikaa ja pyörätiet on kyllä tosi hyvät, matkaa on 10 km ja siinä menee puolisen tuntia. Hervannassa asumisessa ei ole muuta vikaa kuin että aina kotiintullessa pitää polkea ylämäkeen melkein koko matka ::) Oma kokemus Hatanpäältä on ihan positiivinen, olen ollut kolmella sisätautiosastolla ja toisella ortopedisista ja ihan jees oli henki, varmaan joka paikassa on aina niitä jotka suhtautuu nurjasti uusiin mutta valtaosa porukasta oli tosi mukavaa ja avuliasta. Ja työ on tosiaan erikoissairaanhoitoa. Onnea haastatteluun!
Nightinmale Posted July 13, 2008 Posted July 13, 2008 Osaisiko joku sanoa tuosta Kaupin sairaalasta mitään? On mielessä tehdä keikkaa sinne tästä alkusyksystä kun tarvettakin ko. -puulaakissa näyttäisi olevan. I'll get mi coat
kat-ti Posted July 13, 2008 Posted July 13, 2008 Osaisiko joku sanoa tuosta Kaupin sairaalasta mitään? On mielessä tehdä keikkaa sinne tästä alkusyksystä kun tarvettakin ko. -puulaakissa näyttäisi olevan. vähän tuossa edel. kirjoituksessani Kaupista kerroinkin. Ihan jees keikkapaikka on. Cats know how we feel, they just don't care.
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now