Jump to content
MAINOS

Vuorolisät lisäprossalla?


vilikki

Recommended Posts

Miten muilla verotettan lisät? Meillä nykyisin menee lisäprossalla, eli mulla tällä hetkellä 40%. Eipä paljoo naurata ku nämä huikeat lisät maksetaan, eli jos oot tienannu 500e niin veroon menee 200e? Meill maksetaan peruspalka ja lisät eri päivinä.  Kaippa ne tulee sitten ens vuonna takas veronpalautuksina? Jos voisin ottaisin veronpalautukset kesällä vastaan, enkä joulukuussa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Outoa jos lisistä menee aina suurempi vero. Minulla on kuukausikatto, jonka jälkeen lisäprosentti menee. Tuo katto ei tule edes joka kuukausi vastaan. Ja kun tulee, niin vaan ylittävältä osalta menee isompi vero.

Minusta tuo katto määriteltiin ihan verokortissa. Miten palkkatoimisto ei noudata teillä tuota käytäntöä, en ymmärrä...

"Kyllä on jännittävää elää,ajatteli Muumipeikko. Kaikki voi hetkessä kääntyä ylösalaisin-ilman mitään syytä."(Muumipappa ja meri)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

kyl mulle tulee ihan normaaliprossalla (20%), sit vasta kun 25t mennyt niin palkasta otetaan isommalla kädellä veroa ;(

I´am Wizard

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mulla on vuositulot kattona, eli aina normaalilla verotuksella 30th asti.. sitten vasta 40% veroa.. Tosi outoa toi sun juttu. Kannattaa tarkistaa minkälainen verolappu sulla on ja nostaa myös tuloja, jos on muuten liian pieni..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Noin yleisellä tasolla, palkansaaja maksaa progressiivisen kaavan mukaan tuloistaan määräosuuden veroja. Sillä ei ole lopputulokseen vaikutusta tulevatko verot yhdestä vai useammasta paikasta, kuukausipalkasta, ylitöistä tai haittalisistä.

Jos palkakonttori laittaa vuorolistä verot sivuprosentilla, niin todennäköisesti perusprosenttisi on vähän alakanttiin, mahdollisesti juuri peruspalkan mukaan mitoitettu.

Jos voisin ottaisin veronpalautukset kesällä vastaan, enkä joulukuussa.

Se veronpalautusten maksaminen vasta jouluna on perua ajalta ennen ATK -aikaa. Eli ennenvanhaan verotus valmistui vasta syksyksi. Homma on nykyään nopeutunut, mutta veronpalautusten maksu on säilytetty joulukuussa poliittisella päätöksellä. Valtio kerää hieman korkotuloja seisottamalla rahoja itsellään, ja jouluna maksettavat veronpalautukset ovat aina olleet hyvä piristysruiske taloudelle.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

NormaaliVero% sen verran korkee ettei pitäis lisä% mennä. Uteliaisuutani kyselin työkamuilta asiaa ja myös heillä menee vuorolisät lisäprossalla. Soitin palkkikseen, tuumivat että on talon käytäntö ottaa lisät lisä%??

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 kuukausi myöhemmin...

Mulla on frelancer-kortti ja siinä ei ole kuin yksi luku ei tosin yksi prosentti veroa, heh  :P. Mutta voin kopioida sitä joka paikaan ja kaikkialta menee se sama. Itse koitan pitää huolta, että en ylitä vuosityörajaa tai sitten verottaja muistaa laskulla. Myös toiste päin. Se on tosi hyvä systeemi kaikkalaiselle, miksei muillekin. On ollu jo 12 vuottakäytössä ja tulee automaattisesti joka vuosi.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...