Jump to content
MAINOS

Valitysfirmat


pile

Recommended Posts

Kertoilkaa kokemuksianne valitysfirmoista.Missa meni hyvin ja mika meni pieleen.

Oma kokemukseni OVV:sta: Kyselin Ruotsista teholta töita,niin minulle annettiin puhelinnumero ja sanottiin etta soita sinne.Soitin ja työpaikka olisi jarjestenyt,mutta en ollut palkkaan tyytyvainen.

Pari kuukautta myöhemmin OVV:sta soitettiin ja kysyttiin haluanko lahtea vai en.Kerroin syyn miksi en lahtenyt.Siella oltiin kovin hammastyneita asiasta.Lopulta selvisi,etta olin neuvotellut OVV:n sijaisen kanssa,joka ei osannut neuvoa todellisia faktoja.Mistas mina voin tietaa,onko puhelimessa tietamaton sijainen vai ammattilainen.Siksi valitsin Norjan,taas.

Kertokaa omista kokemuksistanne!

No comments

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

8)

Hei!

Oma kokemukseni on että rohkeasti vain yhteyttä suoraan työpaikkaan ilman välittäjiä! Päivä Tukholmassa risteily tuottaa tulosta. Niin minä tein, kouluruotsi pohjalla (ei lukio). Täällä Ruotsissa on niin huutava pula hoitajista, että kaikki otetaan mitä saadaan.

Välittäjät napsivat hyvät voitot kaikista hoitajista jotka saavat. Esimerkiksi me täällä Huddingenissa voimme saada jopa 30 000 kr palkkion jokaisesta rekrytoidusta!! (on kuulemma halvempaa kuin maksaa mainoskuluja).

Että näin!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

8)

Hei!

Oma kokemukseni on että rohkeasti vain yhteyttä suoraan työpaikkaan ilman välittäjiä!

No näin minakin tein.Kohteena vain Norja.Keskiviikkona soitin tanne ja sain työn heti.Torstaina oli asunto hankittuna ja maanantaina aloitin työt.Hieman naraa aiheutti työpaikalla Suomessa kun lahdin.Maarayskirja nimittain oli sunnuntaihin asti ja mina en uusia ala odottelemaan paivaakaan.Odottivat kylla maanantaina töihin teholle,mutta olin jo Norjassa silloin.Oppivat perkules kohtelemaan työntekijöita kunnolla,kun ei tule töihin jos maarayskirjaa ole.Vaikka töita olisikin tiedossa.

No comments

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tuossa lueskentelin erasta artikkelia,jossa mainittiin etta noin 5000(!!) suomalaista hoitsua työskentelee ulkomailla nykyaan.Aika uskomaton maara.Ei ihme,etta valitysfirmoilla menee hyvin.Ja mikas siina.

Noin vuosi sitten TEHY lahetti kyselyn(vaikka en ole edes jasen),miksi pitäisi tulla takaisin Suomeen.Eli milla palkalla,työsuhteella jne.Kirjeessa viela mainittiin etta TEHY tulee tekemaan töita sen eteen,etta ulkosuomalaiset tulisivat takaisin töihin Suomeen.Aika hiljaista on ollut sen tekemisen suhteen...

No comments

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tuossa lueskentelin erasta artikkelia,jossa mainittiin etta noin 5000(!!) suomalaista hoitsua työskentelee ulkomailla nykyaan.Aika uskomaton maara.Ei ihme,etta valitysfirmoilla menee hyvin.Ja mikas siina.

Noin vuosi sitten TEHY lahetti kyselyn(vaikka en ole edes jasen),miksi pitäisi tulla takaisin Suomeen.Eli milla palkalla,työsuhteella jne.Kirjeessa viela mainittiin etta TEHY tulee tekemaan töita sen eteen,etta ulkosuomalaiset tulisivat takaisin töihin Suomeen.Aika hiljaista on ollut sen tekemisen suhteen...

Tämän takia mietimme perheen kesken mitä vaihtoehtoja on, kun jonain päivänä(en vielä aikoihin) valmistun! Ilmotin jo vaimokkeeni Ruotsin kielen kurssille ja menen itse perässä, kun koulu-Ruotsin kurssit on takana päin. Suurin huoleni on, että miten pärjää kahden pienen lapsen kanssa Ruotsissa eli jos jollain kokemusta, niin voisko laittaa omakohtaisia kokemuksia ko. asiaista?

Kiitos.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Noh,ikuisena poikamiehena henkilokohtainen kokemus puuttuu.Mutta 8 vuotta ulkomailla olleena olen nahnyt paljon suomalaisia lapsiperheita Norjassa.Monet ovat olleet ulkomailla siihen asti,etta lapset aloittavat koulun.Siihen asti lapset ovat olleet kansainvalisissa paivakodeissa.By The Way:On kivan kuulosta,kun 6 vuotias puhuu Suomea,Norjaa ja heittaa valiin Arabiaa(niita riittaa taalla). 8) :)

No comments

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Olin Ruotsissa Com i Jobin kautta pari vuotta sitten. Olin ihan tyytyväinen, kun ensi kertaa lähdin. Tuntui turvalliselta että oli joku joka auttoi skattemyndighetenin kanssa. Piti hommat ruotsalainen sos.turvatunnus ja verokortit. Asuntokin järjestyi heidän kauttaan, vaikkei ollut kovin hääppönen. Toisena kesänä olin omin nokkineni ja järjestelyt meni ihan hyvin.

Työsopimusta tehdessä saa olla tarkkana. Muutenkin työoloihin tms. asioissa oli turvallista että oli joku taho jolta saattoi kysyä ajan tasalla olevaa tukea ja neuvoa.

Monikansallisessa työyhteisössä kun sattui ja tapahtui kaikenlaista...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Monikansallisessa työyhteisössä kun sattui ja tapahtui kaikenlaista...

Ja se onkin hauskinta työpaikalla.Ei aina riita Harmalaisen ymmarrys kaikkeen,mita "muut" tekee. 8)

No comments

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tulin itse tanne britteihin Professional Connectionin kautta, ja taytyy sanoa etta olin tosi pettynyt firmaan. Meita oli useampia tulossa samaan aikaan ja 2 eri ihmista hoiteli meidan asioita. Riippuen siita kummalta kysyit, sait aina eri vastauksen. Ja kun sitten paastiin tanne, valttamatta kummankaan tieodot ei olleet paikkansa pitavia. angry.png

No, anyway, taalla ollaan ja hyvin viihdytaan alun hankaluuksista huolimatta. Suosittelen kylla lampimasti ulkomaille lahtoa, viimeistaan palkkapaivana huomaa kuinka mukavaa taalla on 8)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

huh.gifhuh.gifhuh.gifhuh.gif

Miksi Spindek Vårdpoolia pitää välttää..? Onko kokemuksia ja minkälaisia..?

Nimim. "Juuri firmaan sopimuksen tehnyt"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kuinka olet, Marika juuri tehnyt sopimuksen välitysfirman kanssa sopimuksen, vaikka aikaisemmin kirjoitit ottaneesi suoraan yhteyttä työnantajaan ja saaneesi töitä?

Vastaan kysymykseesi mielelläni, mutta haluaisin ensin tietää mistä epäloogisuutesi johtuu?? ;D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Anteeksi että vastaus kesti, mutta oli vaikeuksia kirjautua sisään :).

On monta asiaa josta nyt kirjoitan sinulle angry.png.

Ensinnäkin huomaathan eron vuokrafirmojen ja välitysfirmojen välillä...? Ovat kaksi eri asiaa. Mielipiteeni alussa koski nimenomaan välitysfirmoja, jotka vievät rekry rahat itselleen, siinä suosittelin suoraan itse yhteydenottamista.

Tunnut kritisoivan aika paljon kaikkea kirjoitettua angry.png, kuitenkaan et ajattele mitä kirjoitat. Se että olen juuri tehnyt sopimuksen vuokrafirmaan (siis VUOKRAFIRMAAN) lisätienistien vuoksi, saa sinut epäilemään että puhun P:aa. Älä hyvä ihminen sekoita vuokrafirmoja ja välitysfirmoja keskenään.

Olen vakituisessa virassa HS:ssä jo neljättä vuotta 8), yksityisyyteni säilyttäen en kerro sinulle osastoa, mutta kyse on O-divisioonasta. Ymmärtääkseni palkkion maksu on kuitenkin yleinen koko talossa. Otapa selvää. Se että haluan tehdä extraa vuokrafirmassa oman vakityöni ohessa, on toinen juttu. Mutta koska kerrot tai varoittelet Spindekistä, olisi kiva tietää miksi, ennen kuin aloitan työt. Vuokrafirmoja on paljon ja hyviä muitakin.

Toivotan sinulle kaikkea hyvää :)ja "että relaisit vähän.." 8) :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 5 viikkoa myöhemmin...

Miten vain, Marika, mutta ei ole vielä HS:stä löytynyt sellaista ylihoitajaa joka ainakaan myöntäisi palkkion maksun rekrytoidusta hoitajasta toiselle hoitajalle. En tosin ole kysynyt kuin seitsemältä...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 5 kuukautta myöhemmin...

Heipparallaa!Olen lähdössä tukholmaan päin syyskuussa ja pohdiskellut menisinkö ovv:n kautta.Mutta onko teillä kellään kokemusta työskentelystä ingria ab:llä?Olisin kiinnostunut kuulemaan teidän kokemuksista!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 kuukausi myöhemmin...

Hei kaikille. Ensinnäkin: mikä firma on ovv?

Oma työnhakuni meni täysin kivuitta, käytin Pohjoismaiden Hoitajavälitystä ja sainkin heti sellaisen työpaikan ja asunnon Tukholmasta jotka olin halunnutkin. Olen viihtynyt hyvin, alku oli helppo kun firma hoiti kaiken paperisodan kanssani kun olin käynyt haastatteluissa. Lisäksi musta oli hyvä että firma maksoi tutustumiseni Tukholmaan ja käännöskulut.

Suosittelen kaikille välitysfirmaa, niin alku on helpompi ja palkka oikealla tasolla.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

OVV on Opiskelijoiden Vuokravälitys, joka kai joskus liittyi Pohjoismaiden Hoitajavälitykseen.

Mediverkosta tiedän sen verran että se on ns.vuokrausfirma, jolla ei kai taida ainakaan Tukholman suhteen mennä kovin lujaa(niinkuin ei millään muullakaan Suur-Tukholman isoista sairaaloista leipänsä tähän asti saaneella firmalla). 5 suurinta sairaalaa Tukholmassa lemppaa kaikki vuokrahoitajat ulso ensi kuun vaihteessa, Karolinska jo lempannu.

Täältä mun työpaikasta saa lähtöpassit monta kymmentä vuokrahoitajaa, mikä onkin ihan oikein. Se niiden touhu ei ole eettisesti eikä työpaikan moraalia tai potilaiden turvallisuuttaa ajatellen oikein.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Täältä mun työpaikasta saa lähtöpassit monta kymmentä vuokrahoitajaa, mikä onkin ihan oikein. Se niiden touhu ei ole eettisesti eikä työpaikan moraalia tai potilaiden turvallisuuttaa ajatellen oikein.

Mikä hommassa on mennyt pieleen?

No comments

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Täältä mun työpaikasta saa lähtöpassit monta kymmentä vuokrahoitajaa, mikä onkin ihan oikein. Se niiden touhu ei ole eettisesti eikä työpaikan moraalia tai potilaiden turvallisuuttaa ajatellen oikein.

Mikä hommassa on mennyt pieleen?

QUE??

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No, menemätä mitenkään syvemmälle asiaan, niin kerron senverran että

a) vuokrahoitajat tienaavat tavallisessa työsuhteessa olevia kollegoitaan selvästi enemmän, joka on ainakin meillä aiheuttanut eripuraa, varsinkin kun ko. tyypit tulevat ja menevät tutustumatta sen paremmin osastojen ruutiineihin taikka tapoihin tai edes välittämättä niistä

cool.png potilasturvallisuten liittyen ei tarvitse kuin lukea lehtiä niin siletä on luettavissa vuokrahoitajien tekemiä virheitä heidän ollessaan rahanhimossaan kolmatta viikkoa putkeen töissä.

c) juuri ne mielettömät kustannukset joita heistä aiheutuu työnantajille ottaa rahaa pois vakihekilökunnan ja potilaiden hoitoon tarkoitetuista rahoista.

d) viimeisenä kommenttina erään ison kihon kommentti vuokrahoitajista: vanligt men absolut inte populärt i Sverige inom arbetsgivarsidan"

Miksiköhän ne 5 suurinta sairaalaa teki kabinettipäätöksen ja lopettivat vuokrahoitajien työsuhteet???Eiköhän syitä löydy vaikka kuinka.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Juttelin yöllä yhden Ruåtsista tulleen sijaisen kanssa.Tuo sanomasi pitää todellakin paikkaansa.Mutta hän kertoi myös,että Landstilla alkaa olla muutenkin kopeekat vähissä.Elektiivisiä leikkauksia on vähennetty lujasti,sijaiset(muutkin kuin vuokratut) saavat lähteä.Vain pakolliset hommat hoidetaan.

Kauanpa tuo Ruotsin työmarkkinatilanteen kasvu kestikin.Ja aika nopeasti se lama iski sinne.

Puhun nyt sairaaloiden tilanteesta,en sairaskotien tai muista kunnallisista palveluksista.

No comments

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...