Jump to content

Työllistyminen??

Recommended Posts

Posted

Hei

Olisinkysellyt että, miten Amiedusta valmistuneet lähihoitajat ovat työllistynet??Mitä koulua työnantajat arvostaa eniten??

MAINOS
Posted

Kysyykö työnantajat kouluja?

En tiennytkään.

carpe diem

Guest Liisa Ihmemaassa
Posted

En usko, suuntautuminen voi olla se, mikä työnantajaa kiinnostaa. Vai tarkoittikohan alkuperäinen kysyjä sitä, että onko kyseessä entinen sosiaalialan vai terveydenhuollonoppilaitos, joka nyt lähihoitajia kouluttaa ? Näkyyköhän tämä opetuksen painotuksessa tai tasossa mitenkään ?

Liisa

Guest Koivu
Posted

Komppaan Liisaa. Ehkä jotkut työnantajat ajattelevat, että oppilaitoksen entisellä painotuksella on vaikutusta.

Posted

Ja muutoinhan täällä on ollutkin toisaalla keskustelua siitä, mikä ero on konsulttifirmojen opetuksella verrattuna terveydenhoito-oppilaitoksiin.

Jos alkuperäinen haki tätä ajatusta? :D

carpe diem

Posted

Hei Sitä hain takaa että että vaikuttaako työllistymiseen kuinka paljon koulu mistä on valmistunut?? Itse olen lähihoitajaopiskelija amiedussa

Posted

Ikinä en ole kuullut moisesta, mutta mikään absoluuttinen totuus se ei toki ole, vain yksi mielipide.

Opiskelun iloa ja tsempit harjoittelujaksoille! ;)

carpe diem

Posted

Itse taas olen kokenut että toisia kouluja arvostetaan hyvinkin paljon enemmän. Jos siis sinulla on edessäsi kaksi samantyyppistä hakijaa toinen koulusta x ja toinen y. Työnantaja valitsee mieluummin koulusta x valmistuneen. Esimerkiksi haetaan (erikois-) sairaanhoitoon hoitajaa, otetaan mieluummin terveydenhuoltoon kuin sosiaalialaan painottuvasti koulusta valmistunut. Nykyisessä työvoimapulassa taas se on aivan yksi ja sama  ;D

Veripalvelu kaipaa kipeästi hengenpelastajia!

Guest Koivu
Posted

Luulen, että nykypäivänä koululla ei ole erityisen suurta merkitystä, jos hakee työtä jossa on työvoimapula. Kotihoitoon ja hhp-tiimeihin taitaa päästä jokainen pätevä, joka kävelee ovesta sisään työhaastatteluun.

Posted

Luulen, että nykypäivänä koululla ei ole erityisen suurta merkitystä, jos hakee työtä jossa on työvoimapula.

No, niin, mutta ehkä kaikki eivät halua hakea työtä jossa on työvoimapula, vaan joku voi haluta hakea paikalle, jolle olisi hyvinkin paljon pyrkijöitä. Silloin on ihan relevantti kysymys, että arvostetaanko esim jotain koulua enemmän kuin toista :-)

Vanha koira. Uusia temppuja.

• 4 weeks later...
Posted

Jep, Amiedu on aikuiskoulutuskeskus ja sieltä valmistuu lähihoitajia mm. oppisopimuksella, työvoimapolittisella koulutuksella jne. Ennen oli paljonkin merkitystä mistä valmistuit, mutta nyt työtä piisaa ihan jokaiselle. Yleensä aikuisia arvostetaan ainakin vanhustyössä kovasti. En usko, että tänä päivänä on suurtakaan merkitystä sillä mistä olet valmistunut (jos ollenkaan). Tsemppiä opiskeluun j atyönhakuun!

Posted

Olen rampannut kymmeniä haastatteluja ja parissa haastattelussa ne on katsonut koulun ja todennut että arvostetusta koulusta olet valmistunut ja kysellyt sitten vähän omia mielipiteitäni koulusta jne. Mutta muuten.. Töihin vaan. Niin kova pula hoitajista että ei sitä paljoo kouluja oo varaa kattella!

"Synkältä näyttää, mutta onneksi valopilkkuja on näkyvissä." -Ihaa-

MAINOS

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...