Jump to content
MAINOS

Lomaa edeltävä viikonloppu töitä?


syxid

Recommended Posts

Jos minulla alkaa vuosiloma maanantaina, niin voiko työnantaja laittaa minulle edellisen viikonlopun töitä? Muistaakseni tästä oli joskus maininta KVTES:ssa, mutta en löydä sitä enään.

Sodassa, rakkaudessa ja yleisessä vitutuksessa kaikki on sallittua.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

KVTESsistä en tiedä mut meillä listantekijä yleensä laittaa edeltävän viikonlopun vapaaks mut nyt esim. jään su-illasta lomalle

- Ei tarinoita vuodet vaihda, ne vaihtaa vain kertojat -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Nightmare74

Käsittäkseni ei ole olemassa mitään pykälää minkä mukaan edeltävä viikonloppu ennen loman alkua olisi oltava vapaa, se on ihan llistantekijän harkinnassa. Meillä yleensä loman alkuun ja loppuun laitetaan 2-4 vapaata..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Niin se taitaa valitettavasti olla. Kuulemma joskus sellainen suositus on kuitenkin ollut, vai kaunistaako aika muistot?

Sodassa, rakkaudessa ja yleisessä vitutuksessa kaikki on sallittua.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Sanotaan näin, että hyviin tapoihin ja kirjoittamattomiin sääntöihin on kuulunut, että ennen ja/tai jälkeen loman olisi vapaita.

Valitettavasti nuo kirjoittamattomat säännöt ei taida auttaa, jos pomo on pissipää. angry.png

Sodassa, rakkaudessa ja yleisessä vitutuksessa kaikki on sallittua.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Sanotaan näin, että hyviin tapoihin ja kirjoittamattomiin sääntöihin on kuulunut, että ennen ja/tai jälkeen loman olisi vapaita.

Valitettavasti nuo kirjoittamattomat säännöt ei taida auttaa, jos pomo on pissipää. angry.png

-Jep. tämmöiset esimerkit kuvaavat kyllä listantekijän heikkouksia. Onneksi itse olen säästynyt moisilta "lomien aluilta" tähän mennessä.

My brain is stuck from shooting glue

I'm not sorry for the things I do

 

Carbona not glue

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meillä listantekijä ilmoitti, että lomaa edeltävä viikonloppu pitää itse toivoa vapaaksi, niin hän yrittää huomioida asian. Kyllähän niitä kupruja saattaa käydä, jos loma alkaa juuri listan vaihteessa ja listantekijä ei sitä huomaa.

"Tietä käyden tien on vanki/ vapaa on vain umpihanki."

- A. Hellaakoski -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Useimmissa työpaikoissa pyritään lomaa edeltävä viikonloppu järjestämään vapaaksi, mutta etenkin alkukesällä se on vaikeaa. Esim. toukokesäkuun vaihde on ollut varmaan aina listantekijöiden painajainen. Toukokuun lopussa on paljon vl vapaa toivomuksia päättäjäis- ja yo-juhlien takia, kesäkuun alussa vakituiset jäävät lomalle ja uudet sijaiset astuvat kehiin. Luovilla ratkaisuilla toiminta saadaan turvattua yksiköissä. Luovat ratkaisut vain harvoin ovat työntekijälähtöisiä.

Kokemus on hyvä opettaja, mutta lähettää sikamaisen isoja laskuja

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jos minulla alkaa vuosiloma maanantaina, niin voiko työnantaja laittaa minulle edellisen viikonlopun töitä? Muistaakseni tästä oli joskus maininta KVTES:ssa, mutta en löydä sitä enään.

Ks. KVTES s. 82 ja siitä eteenpäin. Siellä tasapuolisuus s. 92, pyöristäminen s. 90 ja jaksotyön keskeys s. 85 ja tavallisesta poikkeavat työaikajärjestelyt s. 86. Niissä on melkein se ainoa kikkailu.

Jos potilas on sekavampi kuin meidän yksikössä hoitajansa, kuuluu potilas sairaalahoitoon...

Ylpeiksi jumalat tekevät ensin heidät, jotka jumalat haluavat tuhota.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kun tekee itse listat, saa mitä haluaa  :o Meillä siis työaika-autonomia käytössä, jonka puitteissa lomien kohdalla olen erittäin tarkka. Nyt mulla on ennen lomaa 5 päivää vapaata ja loman jälkeen 3-4 eli ei paha...

Meillä ennen kun listat teki yksi ja sama ihminen, niin hän kyllä huomioi todella mukavasti lomien alut. Se oli itsellekin ihanaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Sanotaan näin, että hyviin tapoihin ja kirjoittamattomiin sääntöihin on kuulunut, että ennen ja/tai jälkeen loman olisi vapaita.

Niin on kuulunut!

Tosin meillä aiemmin ollut osastonhoitaja (ei onneksi ole enää meillä, mitenkähän pärjäilee uudessa paikassaan...) oli sitä mieltä että vapaapäivät on tarkoitettu työpätkien katkaisemiseen eikä lomien jatkamiseen! Tuolloin oli enemmän sääntö kuin poikkeus että ennen lomaa oli iltavuoro ja lomalta palattiin heti aamuun... varsinkin niiden kohdalla jotka olivat kommentoineet osastonhoitajan toimintaa tai päätöksiä jotenkin...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kyllä meilläkin on jo listojen pohjiin keväällä lomien varmistuttua laitettu kaikille lomaa edeltävä viikonloppu vapaaksi, ettei tule noita mokia listan tekijälle jos esim. lista vaihtuu juuri loman alkaessa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Useimmissa työpaikoissa pyritään lomaa edeltävä viikonloppu järjestämään vapaaksi, mutta etenkin alkukesällä se on vaikeaa. Esim. toukokesäkuun vaihde on ollut varmaan aina listantekijöiden painajainen. Toukokuun lopussa on paljon vl vapaa toivomuksia päättäjäis- ja yo-juhlien takia, kesäkuun alussa vakituiset jäävät lomalle ja uudet sijaiset astuvat kehiin. Luovilla ratkaisuilla toiminta saadaan turvattua yksiköissä. Luovat ratkaisut vain harvoin ovat työntekijälähtöisiä.

Meillä neuvotellaan kaikkien asianosaisten kanssa ja tuollaisessa tapauksessa lähinnä toivojien kanssa. Lomalle jäävälle se vapaa kuuluu automaattisesti. Lomissa ruuhka meillä kyllä vasta heinä-elokuun vaihteessa, mutta keskimäärin ne jakaantuu tasaisesti.

Kerran mulla kävi moka talvella, juuri listojen vaiuhtumiskohdassa ja pyysin kyllä anteeksi kyseiseltä henkilöltä. Nyt olenkin alkanut katsomaan tarkkaan ja laittamaan toiveeksi lomaa edeltävän viikonlopun jos loma alkaa seuraavan listan alussa.

On ne niin erilaiset raulit, toinen on herkkä ja ujo, toinen taas suuna päänä

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...