Jump to content
MAINOS

Tehon työvuorot


deko

Recommended Posts

Olen menossa syksyllä viimeiseen syventävään harjoitteluun teholle ja muistelin että siellä tehdään vähän erilaista vuoroa kun normi- osastotyössä. Kaksivuorotyötä?

Miten työajat käytännössä menevät ja montako päivää kertyy keskimäärin viikossa? Jos päivät on kymmentuntisia tai yli ja töitä painetaan 4 päivää viikossa, niin sehän menee yli tuon "sallitun" 37 ja risat. Saatteko joskus "lyhennyksiä" vai onko joskus vastaavasti vähemmän päiviä viikossa, tasoitellaanko se kolmen viikon listaan kuten muuallakin?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

En tiedä, mutta olisko toimipaikka kohtaista tai peräti työntekijä kohtaista? Täällä teholla tehdään ihan normi kolmea vuoroa.

"I mean, how hard can it be?"

- Jeremy Clarkson

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

ei voi mitenkään yleistää on niin kiinni paikasta minne olet menossa.

esim meillä tehdään normaalisti 3 vuorotyötä 7:30 - 15:30, 14:00 - 21:30 ja 21:00 - 8:00 (noi on nyt peru 3-vuorotyöajat mutta meillä vielä vaihtelee eri päivinä esim. joku päivä vähä lyhyempi ja joku päivä vähä pidempi esim. vuoro voi loppua 15:00 tai alkaa 13:45 jne.) Meidän osastolla voi myös tehdä pitkää päivää aamu+iltavuoro yhteen. Listat suunnitellaan miinukselle muutamalla tunnilla, vapaat tulee ihan normaalisti, jos teet enemmän pitkää ja yötä niin enemmän on vapaata myös.

samassa talossa on myös toinen teho jossa on sit taas työvuorot ihan erilaiset.. ja siellä tehdään pääsääntöisesti pitkiä vuoroja, 12h aamu+ilta ja 12h yövuoro.

I´am Wizard

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

samassa talossa on myös toinen teho jossa on sit taas työvuorot ihan erilaiset.. ja siellä tehdään pääsääntöisesti pitkiä vuoroja, 12h aamu+ilta ja 12h yövuoro.

Neljä tehoa... ja käsittääkseni kaikissa on JONKINASTEINEN työaika-autonomia, eli omia halujaan saa hyvin läpi. Mutta normaalia kolmivuorosettiä kaikissa.

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meillä jokainen työntekijä voi periaatteessa itse päättää tekeekö perinteistä kolmea vuoroa vai pitkiä päiviä eli kahta vuoroa. Vain sh:t tekee öitä, perushoitajat tekee aamua/iltaa. Normaali kolmivuoro menee suurin piirtein näin 7-15, 12(14)-22 ja 21.30-7.30. Jos teet pitkiä niin 8-20.15 ja 20-8.30. Vuoroja voi tehdä myös yhdistämällä samaan listaan normivuoroja sekä pitkiä vuoroja  ;D

Mä en halua olla töissä enää, mä en ikinä riitä.

Mä raadan ja raadan mutta kukaan ei nää,

kukaan ei kiitä

- Maija Vilkkumaa-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kiinnostaisi tietää MITÄ perushoitajan toimenkuvaan kuuluu Teholla? Itse olen LH ja kyseinen työ kiinnostaisi!

Perushoitoa ;D, ihan siis pesuja, auttamista käännöissä, auttamista rasvailussa, suunhoidossa. Tuoda tavaroita, viedä niitä pois.

Veripalvelu kaipaa kipeästi hengenpelastajia!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kiinnostaisi tietää MITÄ perushoitajan toimenkuvaan kuuluu Teholla? Itse olen LH ja kyseinen työ kiinnostaisi!

Perushoitoa ;D, ihan siis pesuja, auttamista käännöissä, auttamista rasvailussa, suunhoidossa. Tuoda tavaroita, viedä niitä pois.

Edellisten lisäksi imut, verikaasuanalyysien ottaminen arteriakanyylista (huom!toimipaikkakoulutus). Ja tietenkin potilaan voinnin tarkkailu ja kontrollien kirjaaminen (siellä missä tarkkailukaavakkeita vielä käytetään). Elvytystilanteisiin osallistuu tietysti myös painelijana ja avustajana.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kiinnostaisi tietää MITÄ perushoitajan toimenkuvaan kuuluu Teholla? Itse olen LH ja kyseinen työ kiinnostaisi!

Perushoitoa ;D, ihan siis pesuja, auttamista käännöissä, auttamista rasvailussa, suunhoidossa. Tuoda tavaroita, viedä niitä pois.

Edellisten lisäksi imut, verikaasuanalyysien ottaminen arteriakanyylista (huom!toimipaikkakoulutus). Ja tietenkin potilaan voinnin tarkkailu ja kontrollien kirjaaminen (siellä missä tarkkailukaavakkeita vielä käytetään). Elvytystilanteisiin osallistuu tietysti myös painelijana ja avustajana.

Osittain tekee myös välinehuoltajan töitä, esim. viikonloppuisin, ilta-aikaan...Huoltaa/puhdistaa koneita, skooppeja, yms. Välinehuoltajan ollessa poissa huolehtivat niiden tietyt rutiinit, esim. hengityskoneiden suodattimien vaihdot... Toki nää kuuluu myös sh:n kuvaan ainakin osittain... Periaatteessa näin äkkiseltään en nää kauheasti muuta eroa kokeneen ph/lh:n toimenkuvassa kuin nuo lääkeasiat...

Mä en halua olla töissä enää, mä en ikinä riitä.

Mä raadan ja raadan mutta kukaan ei nää,

kukaan ei kiitä

- Maija Vilkkumaa-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kiinnostaisi tietää MITÄ perushoitajan toimenkuvaan kuuluu Teholla? Itse olen LH ja kyseinen työ kiinnostaisi!

Perushoitoa :nauraa:, ihan siis pesuja, auttamista käännöissä, auttamista rasvailussa, suunhoidossa. Tuoda tavaroita, viedä niitä pois.

Edellisten lisäksi imut, verikaasuanalyysien ottaminen arteriakanyylista (huom!toimipaikkakoulutus). Ja tietenkin potilaan voinnin tarkkailu ja kontrollien kirjaaminen (siellä missä tarkkailukaavakkeita vielä käytetään). Elvytystilanteisiin osallistuu tietysti myös painelijana ja avustajana.

Osittain tekee myös välinehuoltajan töitä, esim. viikonloppuisin, ilta-aikaan...Huoltaa/puhdistaa koneita, skooppeja, yms. Välinehuoltajan ollessa poissa huolehtivat niiden tietyt rutiinit, esim. hengityskoneiden suodattimien vaihdot... Toki nää kuuluu myös sh:n kuvaan ainakin osittain... Periaatteessa näin äkkiseltään en nää kauheasti muuta eroa kokeneen ph/lh:n toimenkuvassa kuin nuo lääkeasiat...

Mutta esim. meidän talossa on välinehuoltajat 3-vuorotyössä.

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kiinnostaisi tietää MITÄ perushoitajan toimenkuvaan kuuluu Teholla? Itse olen LH ja kyseinen työ kiinnostaisi!

Perushoitoa :nauraa:, ihan siis pesuja, auttamista käännöissä, auttamista rasvailussa, suunhoidossa. Tuoda tavaroita, viedä niitä pois.

Edellisten lisäksi imut, verikaasuanalyysien ottaminen arteriakanyylista (huom!toimipaikkakoulutus). Ja tietenkin potilaan voinnin tarkkailu ja kontrollien kirjaaminen (siellä missä tarkkailukaavakkeita vielä käytetään). Elvytystilanteisiin osallistuu tietysti myös painelijana ja avustajana.

Osittain tekee myös välinehuoltajan töitä, esim. viikonloppuisin, ilta-aikaan...Huoltaa/puhdistaa koneita, skooppeja, yms. Välinehuoltajan ollessa poissa huolehtivat niiden tietyt rutiinit, esim. hengityskoneiden suodattimien vaihdot... Toki nää kuuluu myös sh:n kuvaan ainakin osittain... Periaatteessa näin äkkiseltään en nää kauheasti muuta eroa kokeneen ph/lh:n toimenkuvassa kuin nuo lääkeasiat...

Mutta esim. meidän talossa on välinehuoltajat 3-vuorotyössä.

No se on siellä SUURESSA maailmassa... Tai mistäs mie tiedän onko meidänkin talossa oikeessa välinehuollossa, mutta siis tehon oma välinehuoltaja ei oo ainakaan  huh.gif

Mä en halua olla töissä enää, mä en ikinä riitä.

Mä raadan ja raadan mutta kukaan ei nää,

kukaan ei kiitä

- Maija Vilkkumaa-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Olen menossa syksyllä viimeiseen syventävään harjoitteluun teholle ja muistelin että siellä tehdään vähän erilaista vuoroa kun normi- osastotyössä. Kaksivuorotyötä?

Miten työajat käytännössä menevät ja montako päivää kertyy keskimäärin viikossa? Jos päivät on kymmentuntisia tai yli ja töitä painetaan 4 päivää viikossa, niin sehän menee yli tuon "sallitun" 37 ja risat. Saatteko joskus "lyhennyksiä" vai onko joskus vastaavasti vähemmän päiviä viikossa, tasoitellaanko se kolmen viikon listaan kuten muuallakin?

Meillä pääsääntösesti porukka tekee kahtavuoroa, eli vuoro kestää 12,5tuntia kerrallaan. Alle vuoden olleet sekä ne, jotka itte haluaa tekee normaalia 3vuorotyötä, opiskelijat tekee about 8tunnin vuoroja, eli aamu klo: 7.15-15, ilta 11-19.45 poikkeus on yö eli se on klo: 19.15-7.45. Toki opiskelijan ohjaajajan tehdessä 3vuorotyötä, tekee opiskelijakin kolmessa vuorossa töitä.

Pitkissä vuoroissa on päivävuoroja max. 3 peräkkäin, mutta voi olla 2päivävuoroa+2yövuoroa peräkkäin. Yövuoroja tekee jotku vakiyököt 5peräkkäin. Eli pitkillä vuoroilla on vuoroja keskimäärin 8-9kpl/3viikkoa. Eli ts. tunnit tasataan 6viikoin listoissa siten, että kuitenkaan toisella listalla ei olla koko aikaa töissä ja toista 3viikkoa vapaalla. Menipä sekavaksi, mutta oikeesti se on selkeä käytäntö. 3viikossa on about 112tuntia töitä riippuen siitä haluaako aikahyvitystä vaiko ei.

I'm selfish, impatient and little insecure. I make mistakes, i'm out of control and at times hard to handle, but if you can't handle me at my worst, then you sure as hell don't deserve me at my best.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 vuotta myöhemmin...

Kirjoitan nyt tähän ketjuun vaikka vähän ehkä aiheen vierestä... Mietin tässä yön hiljaisina tunteina että mitä teholla/valvonnassa hoitajat tekevät öisin jos on rauhallista ja potilas/potilaat suht. stabiileja ettei niitten kanssa tarvii kauheesti touhuta, meneekö aika pirun hitaasti jos pitää vaan nököttää paikallaan? Kuulin että kaikkialle ei työkoneilta pääse edes facebookkiin ;) että miten yöhoitaja kuluttaa aikansa jos ei ole "mitään tekemistä" (eikä harrasta ristikoita)? Vai onko tämä aivan absurdi ajatus. Olen vähän kypsytellyt ajatusta että loppuvuodesta hakeutuisin uusiin työhaasteisiin, mahdollisesti teholle/valvontaan :smile:

Piikittämiseen tulee himo ;)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kirjoitan nyt tähän ketjuun vaikka vähän ehkä aiheen vierestä... Mietin tässä yön hiljaisina tunteina että mitä teholla/valvonnassa hoitajat tekevät öisin jos on rauhallista ja potilas/potilaat suht. stabiileja ettei niitten kanssa tarvii kauheesti touhuta, meneekö aika pirun hitaasti jos pitää vaan nököttää paikallaan? Kuulin että kaikkialle ei työkoneilta pääse edes facebookkiin ;) että miten yöhoitaja kuluttaa aikansa jos ei ole "mitään tekemistä" (eikä harrasta ristikoita)? Vai onko tämä aivan absurdi ajatus. Olen vähän kypsytellyt ajatusta että loppuvuodesta hakeutuisin uusiin työhaasteisiin, mahdollisesti teholle/valvontaan :smile:

Lukee kirjaa tai tekee käsitöitä? :) NOT!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kirjoitan nyt tähän ketjuun vaikka vähän ehkä aiheen vierestä... Mietin tässä yön hiljaisina tunteina että mitä teholla/valvonnassa hoitajat tekevät öisin jos on rauhallista ja potilas/potilaat suht. stabiileja ettei niitten kanssa tarvii kauheesti touhuta, meneekö aika pirun hitaasti jos pitää vaan nököttää paikallaan? Kuulin että kaikkialle ei työkoneilta pääse edes facebookkiin ;) että miten yöhoitaja kuluttaa aikansa jos ei ole "mitään tekemistä" (eikä harrasta ristikoita)? Vai onko tämä aivan absurdi ajatus. Olen vähän kypsytellyt ajatusta että loppuvuodesta hakeutuisin uusiin työhaasteisiin, mahdollisesti teholle/valvontaan :smile:

Toki potilaat tarvitsevat valvontaa, senhän takia he valvonnassa tai teholla ovat, vaikka tilanne olisikin suht stabiili. Mutta kyllä niitä öitä on, että tuntuu että aika matelee jos on liian rauhallista. Meillä kyllä pääsee koneella nettiin, mutta ne koneet eivät olekaan potilaspaikoilla. Silloin aika kuluu paremmin, kun pääsee välillä vähän surffaamaan. Käsittääkseni monilla tehoilla tosiaan koneet on potilaiden hoitotiloissa vain potilaspaikoilla, eikä niillä pääse muualle kuin intraan. Silloin kai vaihtoehdoksi jää lukeminen, kollegoiden kanssa hissuksiin juttelu tms. Mutta en ehkä vaivaisi päätäni tuolla vähän tekemisen aikaan saamalla pitkästymisellä. Kyllä yleensä niitä hommia riittää; valvontaa, perushoitoa, lääkkeitä, tippoja, toimenpiteitä, kirjallisia töitä jne jne.

Teho- ja valvontahoitotyö on ihan parasta, kaikista huonoista puolista huolimatta. Suosittelen! ;)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...