Jump to content
MAINOS

Terveyden- ja sosiaalihuollossa supistetaan palveluita edellisvuosien tapaan


Reportteri

Recommended Posts

Tulevana kesänä terveyden- ja sosiaalihuollossa supistetaan palveluita edellisvuoden tapaan. Tehyn teettämän kyselyn mukaan organisaatioista 66 % sulkee tai supistaa toimintaansa. Kesäajan toiminnan järjestämisen suurin vaikeus on sijaispula, joka on ympärivuotinen ongelma terveys- ja sosiaalipalveluissa, sanoo tutkimuksen toteuttanut Tehyn työvoimapoliittinen asiantuntija, terveydenhuollon maisteri Kirsi Markkanen. Sijaispulaa paikataan kierrättämällä henkilöstöä eri yksiköissä tai palveluissa. Toiseksi yleisimmin henkilöstö vuorottelee oman yksikkönsä eri tehtävissä. Tulevana kesänä organisaatioissa varaudutaan myös tekemään entistä enemmän ylitöitä.

http://www.tehy.fi/?x1536574=15885083

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Perin merkillistä, ettei Suomenmaan hallitus ole puuttunut asiaan!!!huh.gif

Näin on. Monessa paikassa vedetään kesällä pienemmällä vahvuudella kuin mitä pakkolain aikaan olis vedetty. Maailma on ihmeellinen paikka. Tuliskohan kokoomussairaanhoitaja Paula Risikko apuun. Hän oli syksylläkin niin huolissaan potilasturvallisuudesta ja tuntuu olevan edelleen. http://www.yle.fi/uutiset/kotimaa/oikea/id91375.html . *sviuh* Mikä se ääni oli? Takinkääntö? ;D
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Niinpä niin. Esh:ssa sentään pystyi pelaamaan suluilla, mutta vanhuspuolella onkin tosiaan sitten eri juttu. Ei noita asukkaita saa mihinkään työnnettyä muualle ja kun työntekijöitä ei ole niin ei ole. Pitkää päivää painetaan ja vapaapäiviltä tullaan töihin tosiaan ja silti mennään vajaalla miehityksellä. Vakansseja täyttämättä, kesätyöntekijöitä saamatta ja sairaslomia pukkaa (vähemmälläkin työn paiskimisella). Ja siitä kiva olla tässä "esimiesasemassa" että viimehädässä sitä on mentävä itse. Ja suoraan sanottuna ihan turha toivo, että tuota asetusta pystyisi noudattamaan. Millä ilveellä? Ei olis varmaan yhtäkään sijaista sitten kesäksi. Liekö sitä häkki heilahtaa itselle? Vai saiskohan asetuksen nuijineet päättäjät telkien taakse heitteille jätöstä? Hyvä on tarkoitus, mutta kun ei mitään ymmärrystä todellisuudesta.  angry.png

pahimman vastustajani tiedän, minusta itsestäni sen löydän

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Eilen yks erittäin vaativa potilas monkui lääkäriltä luomen poistoa. Lääkäri totesi, että "hoitajapulan takia niiden poisto menee syksyyn." Olisittepa nähny potilaan ilmeen, kun se kääntyi mulkoilemaan mua ihan kuin se nyt MUN syy oli, että rouvan esteettisesti hankala luomi poistetaan vasta syksyllä... :)

Lääkäri vielä sohi ampiaispesää tuon mulkaisun jälkeen sanomalla "ilman hoitajaa minä en kertakaikkiaan pysty leikkaamaan luomea!" Niinpä... Todnäk pt kuvitteli, että mun rooli siinä toimenpiteessä oli PAD-purkin pitäminen, koska mä valmistelen aina kaiken valmiiks ennen kuin pt tulee paikalle.

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...