Jump to content
MAINOS

Pätkäaamut ennen yötä


ane

Recommended Posts

Meillä tuota ehdoteltiin otettavaksi käyttöön mutta pistettiin hirvee mekkala, niin muuttui ääni että vain tarvittaessa. Ite tein kerran oman aamuvuoron plus sitten yövuoron siihen perään, ja sitten vielä omat kaks yövuoroo. (eli siis aamu+yö, yö, yö). Enkä kyllä enää ikinä tule tekemään  angry.png Ensimmäisessä yössä oli ihan kamala migreeni vaikka nukuinkin päivällä pari tuntia.

Jos tuollaisen pätkäaamun tekee, niin välissä kuuluisi minun mielestä olla 9 tuntia, ennen kuin menee yövuoroon.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

No mitä tällaisesta tykkäisitte:

Työntekijä tulee työhön klo 16, ja on seuraavaan aamuun klo 7:ään.

Meillä on tällaista ehdotettu.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No mitä tällaisesta tykkäisitte:

Työntekijä tulee työhön klo 16, ja on seuraavaan aamuun klo 7:ään.

Meillä on tällaista ehdotettu.

Riippuu ihan missä työskentelee, esim. sairaankuljetuksessa tuollainen on lyhyt vuoro ja tehdäänhän niitä tuplavuoroja osastoilla päivisinkin esim. 08-22

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meillä pätkäaamua+ yötä tekevät ne, joilla on vaan yksi yö per lista. Se en selitetty jollain tuntien tasaamisella...muistaakseni.

Sodassa, rakkaudessa ja yleisessä vitutuksessa kaikki on sallittua.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No mitä tällaisesta tykkäisitte:

Työntekijä tulee työhön klo 16, ja on seuraavaan aamuun klo 7:ään.

Meillä on tällaista ehdotettu.

Mä tekisin tota ennen kuin pätkäaamu+yö-yhdistelmää, joka on meillä ihan arkipäivää. Itseasiassa oon muutaman kerran tehnyt yön iltavuoron perään, kun ei ole sairaslomalaiselle sijaista saatu, ja kerran oman vuoronvaihdon takia. Siinhän se yö menee, kun iltavuorosta kuitenkin jää vauhti päälle, eikä kotonakaan nukkumaan pysty ennen kahta yleensä. Paperihommat voi suosiosta jättää yövuoron puolelle, lääketilaukset ja muut ei niin kiirreelliset hommat. Toki sitä aamulla on sitten aika sippi... Pätkäaamun jälkeen taas on vaikee nukkua päivällä ennen yövuoroa, joten enemmän mua silloin yövuorossa väsyttää. Meillä vaan kiellettiin nuo tuplavuorot kokonaan, vasrinkin jos ne itse suunnittelee (vaihtaa) Hätätapauksessa saa kyllä jäädä, jos tosiaan ei saa ketään muuta tulemaan s-lomalaisen tilalle.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meillä saa halutessaan tehdä pätkä-aamun + yön, tällöin tippuu toinen yö perästä pois. Harvapa noita todellisuudessa haluaa tehdä. Jotkut kokeilee toisinaan ja ovat todenneet sen sopimattomaksi. Sen sijaan ilta+yö klo 15-07 on osalle mieluisa työvuoro, sitäkin saa halutessaan tehdä. Itse joskus kokeilleena, no thanks!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Taitaa olla enää jossain Kiinassa ja sen sivstymättömissä naapureissa muualla maailmassa tällaisia työaikoja.Puhumattakaan Perun ja Bolivian orjatyöläisistä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 kuukautta myöhemmin...

Yllättävää miten harvinaisilta pätkäaamut ennen yötä kuulostavat viestien perusteella. Itse olen ollut useammassa paikassa töissä missä kaikki yö-vuorot alkaa pätkäaamulla. Eli ensin 7-12 töissä ja yöhön. Tietenkin vain sitä ekaa yötä edeltävä aamu on töitä. Ja henkilökohtaisesti en tykkää yhtään.Nykyisessä paikassa listan tekijä vain ei voi kuulemma mitään, eli ei osaa tehdä listoja siten että ne saataisiin pois.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meillä  pätkäaamut yleisiä. (8-12 + yö + yö, yöt on 20.00-8.00).  Alkuun kuulosti aika hullunkuriseslta järjestelyltä, mutta nyt kun asiasta kokemusta löytyy. niin tykkään kyllä itte tälläisestä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tosin varmaan tässäkin asiassa oma elämäntilanne sanelee, sen että tykkääkö vai ei. Ittellä ei ole perhettä kotona odottamassa, joten helppo sopeutua tämmöiseen.

Tosin kyllä tässäkin olisi listantekijällä hieman parannettavaa, kun pahimmillaan ollut ensin pitkä päivä, elikkäs; 7.30-20.00 jonka jälkeen pätkäaamu + tuplayöt. Tuommoinen oli jo turhan tiivis työputki ittelle ja kyllähän se varmaan näkyi työn tehokkuudessakin jo.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 kuukausi myöhemmin...

Opiskelen sh:ksi,,valmistun 2010. Olen tehnyt sovittuina vuoroina k.o vuoroja noin 2x kuussa jo pitemmän ajan. Sopii mulle mainiosti. La aamuna 7-12 ja sitten yöksi 21:00-07:00.  " 2 päivän" palkka ja sunnuntai jää vielä laiskottelemiseen.

  Tällaiset vuorot ois aika p:stä jos ois lapsia yms... ;)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Onhan noita, ihan hanurista. Pätkäaamuja perusteltu sillä, että ei tule muuten tunnit täyteen. Ja työvoimapulallakin. Nuo tunnit voi tosiaan jäädä vajaaksi, jos tekee vain yhden yön, kuten ainakin meidän yksikössä on tapana (oli yhdessä välissä niin rankkoja nuo yövuorot, että koettiin, ettei useampaa yötä jaksa tehdä putkeen).

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 vuosi myöhemmin...

Meillä vanhainkodissa on tapana , että ensimmäiseen yövuoroon tullaan joko aaamupätkällä tai iltapätkällä.

Eli vaihtoehtoina on a) 7-12 21-07 tai b) 16-07 Itse olen kokeillut molempia vaihtoehtoja ja erittäin raskaita ovat. en ymmärrä miksi näistä vuoroista ei voisi luopua. Pikkaisen vain miettisi työvuoroja uudelleen kun listoja tekee.

EnSeMääOllu :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meillä vanhainkodissa on tapana , että ensimmäiseen yövuoroon tullaan joko aaamupätkällä tai iltapätkällä.

Eli vaihtoehtoina on a) 7-12 21-07 tai b) 16-07 Itse olen kokeillut molempia vaihtoehtoja ja erittäin raskaita ovat. en ymmärrä miksi näistä vuoroista ei voisi luopua. Pikkaisen vain miettisi työvuoroja uudelleen kun listoja tekee.

työnantaja saa teettaa yli 10 tunnin työvuoroja vain, jos olet allekirjoittanut paikallisen sopimuksen. Pitkät yöt ja pätkäaamu + yö yhdistelmää ei tarvitse suunnitella listaan, mutta se edellyttää, että tekee vähintään kaksi yötä peräkkäin. Kuinka monta yötä teillä on peräkkäin?

Kokemus on hyvä opettaja, mutta lähettää sikamaisen isoja laskuja

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meillä ei ainakaan ole tuota pätkäaamua, mutta muistan kyllä joskus 90-luvulla, kun niitä vielä oli. Ne ei oikein ole hyväksi työhyvinvoinnin kannalta eikä muutenkaan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Meillä vanhainkodissa on tapana , että ensimmäiseen yövuoroon tullaan joko aaamupätkällä tai iltapätkällä.

Eli vaihtoehtoina on a) 7-12 21-07 tai b) 16-07 Itse olen kokeillut molempia vaihtoehtoja ja erittäin raskaita ovat. en ymmärrä miksi näistä vuoroista ei voisi luopua. Pikkaisen vain miettisi työvuoroja uudelleen kun listoja tekee.

työnantaja saa teettaa yli 10 tunnin työvuoroja vain, jos olet allekirjoittanut paikallisen sopimuksen. Pitkät yöt ja pätkäaamu + yö yhdistelmää ei tarvitse suunnitella listaan, mutta se edellyttää, että tekee vähintään kaksi yötä peräkkäin. Kuinka monta yötä teillä on peräkkäin?

Paikallisista sopimuksista en tiedä.. Vanhainkotimme toisella osastolla ei harrasteta minkäänlaista pätkää ennen yövuoroa, mutta meidän osastolla juu.. Yleensä meillä on 1-3 yötä peräkkäin. Joista siis vain ensimmäinen on tuolla pätkällä "sidottuna".

EnSeMääOllu :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...