Jump to content
MAINOS

Pätkäaamut ennen yötä


ane

Recommended Posts

Kuinkas monen työpaikalla on ns pätkävuoroja ennen yövuoroa? Meillä on yleensä 7-11 ja sitten klo 21 yöksi.

Porukka haluais noi pois mutta ei pysty, kun väkeä ei olis aamuissa tarpeeksi.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Opiskeluaikoina sijaisuuksia tehdessä tuollaisenkin vuoroyhdistelmä-hirvityksen tein. Nykyisin ei oikein nappais tehdä jos ehdotettaisiin. Mieluummin olisin vaikka viimeisen yön pitkänä sinne klo 12 saakka mutta laki taitaa estää noin pitkän työvuoron...

--Oman Hoitonsa Asiantuntija!! --

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kuinkas monen työpaikalla on ns pätkävuoroja ennen yövuoroa? Meillä on yleensä 7-11 ja sitten klo 21 yöksi.

Porukka haluais noi pois mutta ei pysty, kun väkeä ei olis aamuissa tarpeeksi.

ekös tosta pitäisi hälytysraha saada?.. itse tein kerran 7:30 - 14, (15:30 asti sain palkan) ja tulin vielä yövuoroon 21:00 - 7:30 (siitä 45e hälytysrahaa).

I´am Wizard

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieläkin näitä siis on  angry.png Omasta mielestäni täysin epäinhimillistä. KVTES mukaanhan työvuoro pitäisi muodostaa yhtenäiseksi eli juuri tästä pätkäaamu+yövuoro yhdistelmästä pyritään eroon. Varsinaisesti muistaakseni ei ole kielletty, mutta suositus on siitä pois. Mitä sanoo luottamusmiehenne? Onko kaikki vakanssit työpaikallanne saatu täytettyä? (sekään kun ei nykyään todellakaan aina onnistu) Jos on niin olisiko tässä paikka vaatia lisää vakansseja? Mitäänhän ei tapahdu, jos kissaa ei nosteta pöydälle ja taistella asian puolesta.

Guldanille vastaukseksi, että jos suunniteltu listaan (kuten itse oletin) niin ei mitään hälytysrahaa kuulu. Hälytysraha kuuluu, jos joutuu yllättäen kutsumaan töihin ja siinäkin on aikaraja (en muista tuntimäärää) minkä sisällä pitää kutsua töihin. Eli esim. edellisenä iltana soitettaessa seuraavaan aamuun töihin ei mitään hälytysrahaa saa.

pahimman vastustajani tiedän, minusta itsestäni sen löydän

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Nää tällaiset pätkäaamut on ihan kauheita. Yhden ainoan kerran olen urallani koettanut tuollaista ja en tykännyt en sitten yhtään. Seuraavana työpäivänä sitten keskustelin listojen tekijän kanssa, eikä tuollaisia sitten enää tarvinnut tehdä. Huh huh...

"I mean, how hard can it be?"

- Jeremy Clarkson

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mäki oon suostunut tohon pätkäaamu - yö yhdistelmään ku oon tehny lyhytaikaisa keikkoja. Oon muistaakseni tehny vieläpä sillee et ilta - pätkäaamu -yö  ;D

EKG NERD

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meillä on mahdollisuus tehdä ko. vuoroja jos henkilö itse haluaa niin tehdä. Mutta ne ovat todella harvinaisia, eli niitä on joku tainnut tehdä ehkä kerran vuodessa tjtn.

Meillä tuo yhdistelmä on niin, että ensin aamussa 7-12 ja sitten yöksi takaisin klo 20:30. Itse en ole suostunut koskaan sellaista tekemään suunnitellusti, ainoastaan jos yökkö on sairastunut ja oon ollut jo aamussa, niin oon saattanut tehdä noin.

Ikäviä vuoroja nuo on. Suunnitellusti en tekisi ikinä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itse en henk.koht suostuisi moiseen. Meillä niitä ei onneksi harrasteta. Kerran yritti suunnitella mulle aamu+yö ja en suostunut. Olen ehkä hankala, mutta haluan elämän!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Silloin aikanaa kun vielä öitä tein, ni tykkäsin ite tosi paljon tuosta. Mä kun herään aina aikaisin, enkä muutenkaan osannut nukkua ennen tai jälkeen yövuoron niin pätkäaamu oli loistava, ei tarvinut tehdä kun yksi yö. Tai joskus varmaan aloitti useamman yön putken, mutta jokatapauksessa sopi mulle ku nenä päähän. Jonkun verran noita meillä vieläkin näkee. Nykyään myös sitä, että tullaan yövuoroon jo klo 17.

Anna hevosen murehtia. Sillä on isompi pää.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Entisessä duunipaikassa tein näitä vuoroja... Hoh hoh.. Ei oo ikävä... Aivan järkkyä kun olet osastolla sen kiireisimmän aamuhärdellin ja sitten yrität rauhaantua lepäilemään ja vielä yöksi töihin... Mut siellä oli muutama kollega jotka tykkäsi, eivät saaneet nukuttua öiden välissä niin tykkäsivät mieluummin tehdä pätkä+yö kun esim. kaksi yötä putkeen  :)

Mä en halua olla töissä enää, mä en ikinä riitä.

Mä raadan ja raadan mutta kukaan ei nää,

kukaan ei kiitä

- Maija Vilkkumaa-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Harjoittelussa kokeiltu, en tykkää.

Meillä vakiyököt, joten yököt tekee vain yötä. Jos joudutaan tuuramaan, niin tehdään vain yötä. Eriasia tietenkin, jos olet jo töissä ja tulee tieto yökön sairaudesta. Kerran olen näin lähtenyt kesken päivän tullakseni yöhön (ja muutama vielä perään).

On ne niin erilaiset raulit, toinen on herkkä ja ujo, toinen taas suuna päänä

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meillä on siis pätkä ja yleensä kaksi yötä. Listassa yleensä (3 vkon lista) öitä 2-3, joskus 4. Jos kolme yötä peräkkäin, ei siinä pätkää (joskus jollai tosi harvoin). Ihan tavallista on että useita vuoroja, ilta-pätkä-yö. Yksi yö on harvinaisempaa.

Meillä on vielä tekijöitä vakitoimiin riittäny. Nyt alkaa vasta näkymään että on pulaa.

Ihmiset tekee kiltisti.

Olen itse niin huono nukkumaan, että pätkäaamun jälkeen en yleensä nuku, vaan menen yöksi. Seur aamuna parin tunnin unet ja niillä toiseen yöhön.

Yöt sekoittaa kyllä rytmin täysin ja kaikkea muitakin vaivoja sitten (rytmi ym).

Eli jos valvottu yö vastaa promillen humalaa, aika tuutterissa töitä tehdään...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vaki keikkapaikassa niin, että pätkäaamu 7-12 ja sitten 21.15-7.15 yövuoro. Oon vissiin tässäkin tapauksessa vähä poikkeeva mut ite kyl tykkään tosta.  :) Helpottaa sitä rytmin kääntöö ja jaksamista niissä yövuoroissa...

"Toiset uskoo ihmeisiin, toiset vahvaan valuuttaan. Mua ei puhuttele kumpikaan." -Raid-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meillä ei useinkaan pätkäaamuja ole. Yleensä niistä on kysytty, jos haluaa pätkän tehdä. Osa niistä tykkää, osa ei.

Itse en pätkäaamuja tee pitkän työmatkan takia, koska silloin menisi liikaa aikaa pelkkään autossa istumiseen.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Student Midwife

itse tein kerran 7:30 - 14, (15:30 asti sain palkan) ja tulin vielä yövuoroon 21:00 - 7:30 (siitä 45e hälytysrahaa).

Eikös tuo ole laitonta? käsittääkseni kahden työvuoron välissä tulee olla minimissään 8h lepoaikaa.

En ole aikaisemmin tällaisista pätkäaamuista kuullutkaan. Ikuna en itse tekisi, menisi vuorokausi pilalle kummastakin päästä. Etenkin kesäisin yksi yövuorojen ihanuus on ollut juuri tuo kokonainen vapaa päivä ennen työrupeamaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Viimeks tähän pätkäaamuun ennen yövuoroa törmäsin opiskeluaikoina Rauman sisätautiosastolla. Sen jälkeen ei oo tullu vastaan. Itse en kyllä pätkää suostuisi tekemään. Ja komppaan tota, että kesäisin toi pilaisi päivän. Ja työmatkoineen niin ei juurikaan tulisi pätkän jälkeen levättyä ennen kuin pitäs taas lähteä duuniin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Opiskeluaikoina vanhainkodissa tein pätkäaamuja ennen öitä. Muistaakseni oli 7.15-12 ja yöksi tultiin 21.30. En ole varma. Siinä mielessä se oli kiva, että kun olen aamu-uninen ihminen  niin tuon pätkäaamun jälkeen sai hyvin nukuttua muutaman tunnin ennen yötä (kun aina aamuvuoron jälkeen väsyttää). Se siinä sitten taas oli huonoa, että yleensä yövuoron aloituspäivää on tottunut pitämään ns. vapaana, jos on aamun töissä niin se päivä menee siihen.

"Olkaapa hetki paikallanne, kun otetaan sydänfilmiä."

"Jaa KUHANSILMIÄ?!"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jos koko osaston henkilökunta vetää ns. yhtä köyttä niin kyllä on mahdollisuuksia lopettaa älyttömien työvuorojen tekeminen painostamalla työnantajaa. Tästä on onneksi hyviä esimerkkejä olemassa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Yhtä köyttä? Missä on työpaikka, jossa hoitajat vetävät yhtä köyttä? Meidän luottamusmieskin on työnantajan puolella, jos tosipaikka tulee.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Yhtä köyttä? Missä on työpaikka, jossa hoitajat vetävät yhtä köyttä?

Harvassahan ne taitaa olla. Valitettavasti kaikki eivät koskaan saa sellaisessa työpaikassa työskennellä elämänsä aikana.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...