Jump to content
MAINOS

Hoitotieteestä


Flywoman

Recommended Posts

MAINOS
  • Vastauksia 153
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus
  • 5 viikkoa myöhemmin...

Sitten siihen, että täällä kirjoitettiin opettajien olevan epäpäteviä opettamaan tiedettä. Totta, koska lähes kaikki tällä hetkellä kentällä olevat ovat koulutukseltaan alunperin jotain muita kuin terveystieteiden/-huollon maistereita.

Voi hyvä Isä. Terveystieteen maisterihan se osaakin opettaa. Hah!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Perustelen väitettä, että terveystieteenmaisteri osaa opettaa sillä, että hän opiskelee opettamista melkeenpä enemmän kuin sitä hoitotiedettä. Maisterinkoulutukseen kuuluu kasvatustieteen opintoja 15 ov ja hoitotieteendidaktiikkaa noin 35 ov. Muutamalla kirjatentillä lisää saa jo kasvatustieteen cumun suoritettua, eli pedagogiset keinot ovat hallinnassa ainakin teoriassa.Sitten jotta virkaa voi hakea ja sen saada pitää olla sairaanhoitajana tehtyä työkokemusta vähintään 3 v ja siltä alalta mitä  aikoo opettaa. Opiskeluaikainen työ ei kelpaa, eikä muuten sairaankuljetuksessakaan tehty, ei kuulemma ole hoitotyötä. Ja tämä viimeinen ei sitten ollut oma mielipiteeni vaan näin minulle sanottiin, kun töitä kyselin.

Opettaja jumalan armosta...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

eikä muuten sairaankuljetuksessakaan tehty, ei kuulemma ole hoitotyötä. Ja tämä viimeinen ei sitten ollut oma mielipiteeni vaan näin minulle sanottiin, kun töitä kyselin.

Voihan "takapuoli", toi on ihan hanurista, mutta toki täällä voi muutamat kokarit avautua siitä kuinka oikeesti ensihoitoa arvostetaan?

Kiitos.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Perustelen väitettä, että terveystieteenmaisteri osaa opettaa sillä, että hän opiskelee opettamista melkeenpä enemmän kuin sitä hoitotiedettä..

Mun parhaat opettajat on ollut, täysin kouluttamattomia opetustehtäviin ja heiltä sai täyttä faktaa. He osasivat priorisoida opetustaan, sekä selittää asiat ymmärrettävästi. Mitä noihin nykyisiin opettajiini tulee, niin hoh hoijakkaa ja morjens.

Nainen paranee taudista kuin taudista, kun hän saa tietää sen kuuluvan vanhenemisen merkkeihin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

eikä muuten sairaankuljetuksessakaan tehty, ei kuulemma ole hoitotyötä. Ja tämä viimeinen ei sitten ollut oma mielipiteeni vaan näin minulle sanottiin, kun töitä kyselin.

Voihan "takapuoli", toi on ihan hanurista, mutta toki täällä voi muutamat kokarit avautua siitä kuinka oikeesti ensihoitoa arvostetaan?

Joo, kirjoitellaan omalle foorumille tästä. Minä odotan innolla, koska voin ne sitten esittää perusteluksi, että sairaankuljetustyö kelpaa mulle työkokemukseksi. Opettajalla kun pitäisi  olla oman alan osaamista. Siis psyk opella pitää olla työkokemus psyk alalta. Miksei sitten ensihoidon opettajalla ensihoidon alla? Tämä on ihan syvältä, mutta näin viisaat ovat päättäneet. Mutta eiköhän siihenkin tule muutos, kun suuret ikäluokat jättävät työnsä ja tulee hoitajapula!!! 8)

Opettaja jumalan armosta...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 kuukausi myöhemmin...
Vieras: Trio Niskalaukaus

Perustelen väitettä, että terveystieteenmaisteri osaa opettaa sillä, että hän opiskelee opettamista melkeenpä enemmän kuin sitä hoitotiedettä. Maisterinkoulutukseen kuuluu kasvatustieteen opintoja 15 ov ja hoitotieteendidaktiikkaa noin 35 ov. Muutamalla kirjatentillä lisää saa jo kasvatustieteen cumun suoritettua, eli pedagogiset keinot ovat hallinnassa ainakin teoriassa.Sitten jotta virkaa voi hakea ja sen saada pitää olla sairaanhoitajana tehtyä työkokemusta vähintään 3 v ja siltä alalta mitä  aikoo opettaa. Opiskeluaikainen työ ei kelpaa, eikä muuten sairaankuljetuksessakaan tehty, ei kuulemma ole hoitotyötä. Ja tämä viimeinen ei sitten ollut oma mielipiteeni vaan näin minulle sanottiin, kun töitä kyselin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Joo tiedän TtM tulee terveyshallinnon ja talouden puolelta, liikuntalääketieteestä, ergonomiasta ainakin Kuopiossa joitain muitakin on, mutta en nyt niitä yön tunteina muista. Kuitenkin tuossa lainaamassasi tekstissä oli juuri kyse opettajalinjasta, joka tulee vain hoitotieteestä. Muihin voi lisäksi käydä 35 ov kasvatustiedettä, joka sitten takaa opetusmahdollisuudet. Mutta niin, hoitotiedettä voi opiskella joko siihen kovasti painottaen tai vähän painottaen. Valinnaisia ja vaihtoehtoisia on noin 20 ov, joissa itse olen esim. opiskellut hallintoa ja johtamista terveydenhuollon organisaatioissa ja ergonomiaa. Opettajakoulutuksessa luetaan kasvatustiedettä ja hoidon didaktiikkaa 35 ov eli nyt jo kasassa 55 ov muutakin kuin hoitotiedettä. Sh koulutuksesta saa pois perusopinnot ja vähän enempikin riippuen pohjasta 28-35 ov eli maks 90 ov. Sitten luetaan yleisopintoja noin 15 ov eli 105 ov on jo muuta kuin hoitotiedettä tuosta 160 ov:stä.

Työkokemus sitten. Maisteri-opiskelujen aikainen työkokemus kelpaa, muttei sh opintojen aikana tehty, ei edes loppu vaiheessa vaikka olisi tehnyt sairaanhoitajan määräyksellä. Sitten sairaankuljettajana tehty työ ei kelpaa, koska pitää olla tehty sairaanhoitajana tuo työkokemus, joka mielestäni erittäin tyhmää, koska ensihoidon opettajista on huutava pula. Ja eikö sitä ensihoitoa osaisi opettaa parhaiten juuri se ihminen, joka sitä on työkseen tehnyt, eikä se, joka on ollut esim. vuodeosastolla.  huh.gif

Opettaja jumalan armosta...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Trio Niskalaukaus

Sh koulutuksesta saa pois perusopinnot ja vähän enempikin riippuen pohjasta 28-35 ov eli maks 90 ov.

Siis onko toi totta, että voi saada sh-koulutuksesta "vapautuksina" jopa 90ov, vai tarkoitatko että jos lisäksi on avoimen opintoja, vai ymmärsinkö väärin?? Eihän siihen sitten jää kuin 70 ov, jonka voi lievässä hypomaniassa käydä vajaassa kahdessa vuodessa. Ja jos ajettelee siitä gradun osuuden 20 ov, niin mitä jää ->50 ov. En vähättelle koulutustanne, mutta tarkoittaako tämä sitä, että hoitotieteellisessä opetetaan samoja asioita kuin sh-koulutuksessa  huh.gif

Toki sain itsekkin maximit vapautukset sh-koulutuksen pohjalta ad. 26 ov kun hallintoa aloin opiskella  ;D Enempää ei saa!!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ei kun siis laskin yhteen mitä on muuta kuin hoitotiedettä. Tässä en laskenut sh opintoja hoitotieteeksi tietenkään. Opistotason sh saa vapautusta tutkinnostaan 28 ov ja amk tasoinen 35 ov eli perinteisen appron osuuden ja osan yleisopinnoista.

Opettaja jumalan armosta...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Trio Niskalaukaus

Ei kun siis laskin yhteen mitä on muuta kuin hoitotiedettä. Tässä en laskenut sh opintoja hoitotieteeksi tietenkään. Opistotason sh saa vapautusta tutkinnostaan 28 ov ja amk tasoinen 35 ov eli perinteisen appron osuuden ja osan yleisopinnoista.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 4 kuukautta myöhemmin...

Olen sama mieltä "hoi hoitsun" kanssa. Olisi kiva kuunnella mihin te perustatte hoitotyötänne? Olen aina uskonut että hototiede on "meidän" oma tiede. Olen opiskellut hoitotiedettä monta vuotta ja olen ehdottomasti sitä mieltä että se rikastaa minun työhöni. Se auttaa harkitsemaan työtä mitä teen, potilaan kanssa, ja saa minun enemmän miettimään mitä teen oikein / väärin.

(anteeksi kielivaikeuksia)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Olen sama mieltä "hoi hoitsun" kanssa. Olisi kiva kuunnella mihin te perustatte hoitotyötänne? Olen aina uskonut että hototiede on "meidän" oma tiede. Olen opiskellut hoitotiedettä monta vuotta ja olen ehdottomasti sitä mieltä että se rikastaa minun työhöni. Se auttaa harkitsemaan työtä mitä teen, potilaan kanssa, ja saa minun enemmän miettimään mitä teen oikein / väärin.

(anteeksi kielivaikeuksia)

-Asiasta viidenteen mutta oletko syntyjäsi Suomen rajojen ulkopuolelta? Tekstisi ei ole tosiaankaan aivan parhainta suomea ja jos olet opiskellutkin hoitotiedettä useita vuosia niin..

-Ja kysymykseesi vastaan: maalaisjärkeen ja opistotason sh-koulutukseen.

My brain is stuck from shooting glue

I'm not sorry for the things I do

 

Carbona not glue

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Nyt ymmärrän miks ette ole opiskellut hoitotiedettä. Näin te varmaan kohdatte ruotsinkielisiä potilaita kin... Kiitos "ystävällisyydestä" ja anna vielä anteeksi että mun äidinkieli on ruotsia. terveisiä unikko

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Nyt ymmärrän miks ette ole opiskellut hoitotiedettä. Näin te varmaan kohdatte ruotsinkielisiä potilaita kin... Kiitos "ystävällisyydestä" ja anna vielä anteeksi että mun äidinkieli on ruotsia. terveisiä unikko

-No, vastaukseni oli ehken huono mutta ilm. vaatisi enemmän hoitotieteen koulutusta että pitäisin vastaustasi aikuismaisena.

-Sen sijaan ikävä huomata että pystyit tekemään vastaukseni perusteella tulkinnan rasistisesta suhtautumisestani ruotsinkielisiin potilaisiin. Mistään kun ei käynyt selville ruotsinkilelisyytesi, ihmettelin ainoastaan heikkoa suomenkilelen taitoasi (jota esiintyy myös umpisuomalaisillakin).

My brain is stuck from shooting glue

I'm not sorry for the things I do

 

Carbona not glue

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

(anteeksi kielivaikeuksia)

Ei tartte förlåttia pyydellä. Olet sitä mitä olet, ja ole siitä ylpeä!

Onneksi hoitotiedettä voi/saa/on pakko opiskella Suomessakin englanniksi. Suurin osa tenttikirjallisuudesta on englanninkielistä ja vastata saa myös tentteihin englanniksi. Tulevasta duunista sitten riippuu, että minkälaista kielitaitoa työnantaja haluaa. KTL:ssa ainakin on paljon vieraskielisiä tutkijoita, yhteisesti puhutaan englantia.

Aina kun minun pitää valita kahdesta pahasta, kokeilen sitä pahaa, johon en ole vielä tutustunut.

                                  - Mae West -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Ei kait hoitotieteessä mitään vikaa ole jos joku nyt sitä haluaa opiskella. Mutta ht- kannattajienkin pitää ymmärtää se, että sh-duunissa pärjää erittäin hienosti ilman ht:een perehtymistä. Eikä sh:en velvollisuus ole palvoa ht:ttä, sitä voi täysin hyvällä omallatunnolla pitää täytenä hömppänä kuten mitä tahansa muutakin asiaa tässä maailmassa. Vapaa maa, vapaat ajatukset.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

huh.gif Mistähän tää juttu poiki? Ei kait kukaan ole noin väittänytkään? ...tai sit mä en olen ihan seurannut koko viestiketjua. Niimpä vapaa maa - vapaat ajatukset! Kaikille!

Aina kun minun pitää valita kahdesta pahasta, kokeilen sitä pahaa, johon en ole vielä tutustunut.

                                  - Mae West -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

huh.gif Mistähän tää juttu poiki? Ei kait kukaan ole noin väittänytkään? ...tai sit mä en olen ihan seurannut koko viestiketjua. Niimpä vapaa maa - vapaat ajatukset! Kaikille!

Vein vain ajatusten kulkua pidemmälle aiheesta " hyvin koulutetut" hoitotiedemyönteisiä," rahvaat sairaanhoitajat" hoitotiedekielteisiä, taidettiin tosin käyttää hieman sivistyneempää muotoa ammattikoulupohjalta tai jotain sinne päin---

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Onko "hyvin koulutetut" oikeasti hoitotiedemyönteisiä? ... ja "rahvaat sairaanhoitajat" oikeasti hoitotiedekielteisiä. (tätäkin voisi joku tutkia). Miten sä perustelet tämän väitteen?

Olen tavannut kyllä semmoisia hoitotiedeterroristejä ihan näissä "rahvaissa sairaanhoitajissa", että äitiä alkoi tulla ikävä. HUH!!

Aina kun minun pitää valita kahdesta pahasta, kokeilen sitä pahaa, johon en ole vielä tutustunut.

                                  - Mae West -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Onko "hyvin koulutetut" oikeasti hoitotiedemyönteisiä? ... ja "rahvaat sairaanhoitajat" oikeasti hoitotiedekielteisiä. (tätäkin voisi joku tutkia). Miten sä perustelet tämän väitteen?

Olen tavannut kyllä semmoisia hoitotiedeterroristejä ihan näissä "rahvaissa sairaanhoitajissa", että äitiä alkoi tulla ikävä. HUH!!

En minä niin väitäkään vaan se oli kärjistetty ilmaus aiemmista kirjoituksista.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 viikkoa myöhemmin...

Ei kait hoitotieteessä mitään vikaa ole jos joku nyt sitä haluaa opiskella. Mutta ht- kannattajienkin pitää ymmärtää se, että sh-duunissa pärjää erittäin hienosti ilman ht:een perehtymistä. Eikä sh:en velvollisuus ole palvoa ht:ttä, sitä voi täysin hyvällä omallatunnolla pitää täytenä hömppänä kuten mitä tahansa muutakin asiaa tässä maailmassa. Vapaa maa, vapaat ajatukset.

Olen pitkään hoitotyötä tehnyt sh ja en todellakaan ymmärrä, miten hyvää hoitotyötä voisi tehdä ilman hoitotieteeseen perehtymistä. Teen siis käytännön hoitotyötä ja sen lisäksi opiskelen ttm:ksi. Suosittelen!!!!!!!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...