Jump to content
MAINOS

Hoitotieteestä


Flywoman

Recommended Posts

Olen pitkään hoitotyötä tehnyt sh ja en todellakaan ymmärrä, miten hyvää hoitotyötä voisi tehdä ilman hoitotieteeseen perehtymistä. Teen siis käytännön hoitotyötä ja sen lisäksi opiskelen ttm:ksi. Suosittelen!!!!!!!

-Ehkä tuo ymmärtäminen erottaa juuri maallikko-hoitajat ttm:stä ja sellaiseksi opiskelevista? Onko hoitotyö huonoa jos ei ole kiinnostunut tai ei pidä hoitotiedettä hyväksi hoitajaksi tekevänä?

My brain is stuck from shooting glue

I'm not sorry for the things I do

 

Carbona not glue

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 153
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Olen pitkään hoitotyötä tehnyt sh ja en todellakaan ymmärrä, miten hyvää hoitotyötä voisi tehdä ilman hoitotieteeseen perehtymistä. Teen siis käytännön hoitotyötä ja sen lisäksi opiskelen ttm:ksi.

Eikös siellä yliopistolla ole käsitelty mitä on hyvä ja laadukas hoito ja mistä tekijöistä se muodostuu?

Asiaa on paljon tutkittu ja seikat jotka tutkimusten mukaan vaikuttavat hoitotyön laadukkaaseen loputulokseen ovat ennalta arvattavia; riittävät resurssit, hoitajien ammatillinen osaaminen, työntekijöiden motivaatio, esimiesten johtamistaito, yleinen työpaikan ilmapiiri yms. yms.

Itse en ainakaan en ole missään törmännyt väitteeseen että hoitotiedettä opiskellut tai hoitotiedeajattelun sisäistänyt hoitaja tekisi jotenkin laadukkaampaa hoitotyötä.

Siinähän olisi taas yksi nollatutkimuksen paikka...  8)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Olen pitkään hoitotyötä tehnyt sh ja en todellakaan ymmärrä, miten hyvää hoitotyötä voisi tehdä ilman hoitotieteeseen perehtymistä. Teen siis käytännön hoitotyötä ja sen lisäksi opiskelen ttm:ksi. Suosittelen!!!!!!!

-Ehkä tuo ymmärtäminen erottaa juuri maallikko-hoitajat ttm:stä ja sellaiseksi opiskelevista? Onko hoitotyö huonoa jos ei ole kiinnostunut tai ei pidä hoitotiedettä hyväksi hoitajaksi tekevänä?

Mielestäni asian ydin on juuri siinä, että näitä kahta ei voi erottaa toisistaan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hyvin sanottu! Tuohon ei ole mitään lisättävää. Amen!

Aina kun minun pitää valita kahdesta pahasta, kokeilen sitä pahaa, johon en ole vielä tutustunut.

                                  - Mae West -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...