Jump to content
MAINOS

Kännykän käyttö vaaraksi sikiölle?


kartsa

Recommended Posts

MAINOS

Heh..kätilöiden mielipidettä odotellessa voi vaan todeta, ettei meillä lasten psykalla tuon perusteella, tässä Nokian siunatussa maassa, hommat lopu ikinä, never, aldrig...

-tule turma tuonen tietä, pikku reppu selässä, pikku kirves kontissa. Napsauta sillä ohtaan, justiinsa nokan kohtaan-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Student Midwife

Korkeasta en tiedä, kun katselen maailmaa täältä 150 sentin tietämiltä, mutta ensiajatukseni oli, että hohhohhoijaa. Sitten läksin katselemaan maailmalta, mitä tutkimuksesta on sanottu muualla ja mitään aihetta huoleen ei näillä näkymin kyllä ole.

Tutkimusta läpikäyneiden mukaan tämä nyt tehty tutkimus ei pysty osoittamaan syy-yhteyttä kännykän käytön ja lasten käyttäytymisongelmien välillä. Se, minkä tutkimus on osoittanut, on se, että käyttäytymisongelmaisten lasten äidit käyttävät vertailuryhmää enemmän kännyköitä. Yksi teoria on, että nämä äidit olisivat tottuneet jo aikana ennen lapsen hankkimista runsaaseen kännykän käyttöön ja jatkavat edelleen puhelimessa pälisemistä vauvan syntymän jälkeen ja näin ollen viettävät vähemmän aikaa keskittyen vauvaan ja vauvan tarpeisiin -> vauva/lapsi oireilee aikuisen huomion puutetta.

Itse tällä hetkellä en pysty ottamaan tuota tutkimusta kovin vakavasti. Tarkempaan analyysiin pitäisi saada itse tutkimus käsiin, nähdä tutkimusotanta, tutkimusmenetelmä, miten eri taustatekijöitä on karsittu pois jne.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Yksi teoria on, että nämä äidit olisivat tottuneet jo aikana ennen lapsen hankkimista runsaaseen kännykän käyttöön ja jatkavat edelleen puhelimessa pälisemistä vauvan syntymän jälkeen ja näin ollen viettävät vähemmän aikaa keskittyen vauvaan ja vauvan tarpeisiin -> vauva/lapsi oireilee aikuisen huomion puutetta.

Tää tuntuu kyllä paljon uskottavammalta asialta. Helkkaristi on lisääntynyt varhaisen vuorovaikutuksen probleemat. Vauva jää täysin sivuun äidiltä, vaikka siinä sylissä roikkuu..haittaa muuta löpinää, muunkin kuin kännykän?

Meilläkin hoitomäärät näissä parivaljakoissa kasvaneet, mutta se on vaan hyvä, kun hoitoon pääsevät! Saavat edes osa jotain hyötyä ja apua, jos osaavat sitten hoitaa homman kotiin?

-tule turma tuonen tietä, pikku reppu selässä, pikku kirves kontissa. Napsauta sillä ohtaan, justiinsa nokan kohtaan-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ja mitä vaikuttaa se, että nuoret miehet(ml.minä :) ) kantavat kännykkää housun etutaskussa?

Vaan minäkin kyllä uskon enemmän tuohon varhaisen vuorovaikutuksen teoriaan.

Monikaan nuoripari ei älyä miten paljon lapsen tulo perheeseen muuttaa elämää ja pitääkin muuttaa. Vituttaa sellaset puheet esim. lehdissä "mistään en ole joutunut luopumaan lasten takia".

Zen ja moottoripyörän kunnossapito: tutkimusmatka arvojen maailmaan. (valitettavasti Zen ei ymmärrä mitään moottorikelkkojen sielunelämästä)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Monikaan nuoripari ei älyä miten paljon lapsen tulo perheeseen muuttaa elämää ja pitääkin muuttaa. Vituttaa sellaset puheet esim. lehdissä "mistään en ole joutunut luopumaan lasten takia".

Tai älyävät, mutta eivät myönnä. No, mä kans oon silti tuota kommenttia aina ihmetellyt. Totuus omalla kohdalla on se, että mistään tärkeästä en ole joutunut luopumaan lasten takia.

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kuten SMW esitti, niin luultavasti nämä ongelmat johtuvat nimen omaan huomion keskittymisestä muuhun, kuin siihen lapseen. Mitä fysiikan puolta olen seurannut, on kännykän aiheuttama säteily suht pientä. Otetaan kuitenkin huomioon, että esim taustasäteily vaihtelee suht laajalla haarukalla tilapäisesti esim vuosikymmenen aikana (mm auringonpurkaukset, maasta lähtevä säteily) ja elimistö on tottunut tähän evoluution seurauksena. Toki kehittyvä sikiö on herkkää kudosta, mutta kännykän säteilyn tuottama energia on aika pientä kohdekudoksessa.

Yleensä sitä syytä on vaan helppo hakea muusta, kuin ihmisen käyttäytymisestä. Silloin voitaisiin syyttä jotain muuta tahoa kuin omaa/yhteiskunnan toimintaa.

"If you ain't part of a solution, you are solid or gas."

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...