Jump to content
MAINOS

Määräaikaiset muistakaa!!


Vieras: manta

Recommended Posts

Kyselin tehyltä määräaikaisista työsopimuksista. Eteen olisi tullut allekirjoitettavaksi pitkä määräaikainen työsopimus työpaikassa missä en viihtynyt ja olin ajatellut sen allekirjoittaa ja samalla etsiä parempaa... Mutta työnantajan kanssa tuli puhetta yleensä määräaikaisista työsopimuksista ja työnantajani sanoi ettei minulla ole edes mahdollista vastaanottaa VAKITUISTA työpaikkaa ollessani sitoutunut määräajaksi sopimuksella tälle työnantajalle. Otimpa tehystä selvää ja siellä sanottiin:

- Jos et ole määräaikaista työsopimusta allekirjoittaessasi sopinut irtisanomisajasta (kannattaa aina sopia!) olet sitoutunut työskentelemään sopimuksen loppuun. Käytännössä työnantajien kanssa on pystytty sopimaan määräaikaisuuden keskeyttämisestä jos on saanut esimerkiksi vakituisen toimen.

Työnanatajani kielsi minua menemästä määräaikaisen työsopimuksen voimassa oloaikana töihin toiselle työnantajalle. Olisin halunnut kesälomallani mennä keikkaa tekemään. Otin siitäkin selvää:

- Loma on tarkoitettu ensisijaisesti virkistäytymiseen ja lepoon työstä. Ainakin kunnallisella puolella vakituisten työntekijöiden on ilmoitettava työnantajalle sivutöistä. Tuskin työnantajasi sinua kieltää työskentelemästä kunnalla lomasi aikana.

-Työsopimuksen loppuminen lomaan; tämähän on sama tilanne kuin edellisessä kysymyksessä. Eli voitko työskennellä muualla vuosiloman aikana. Tietenkään samassa organisaatiossa ei voi olla yhtä aikaa lomalla ja keikalla.

Lähdin sitten työpaikalta menemään ja nyt olenkin mukavissa hommissa  8)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Itse soittelin samasta aiheesta TEHY:n lakinaiselle ja vastaukset olivat tuota samaa luokkaa, no ei ole enään kuin 7vk angry.png

Kiitos.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

tämähän nyt on ollut meille tsirrakuskeille iänkaiken päivänselvää ettei kilpailevassa yrityksessä saa työskennellä keikkalaisenakaan vaikka mikä loma on jos voimassa oleva työsopimus on.

"to ride,shoot straight and speak the truth"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 5 viikkoa myöhemmin...

Työsopimus allekirjoitettavaksi? Meillä tulee vain ylihoitajan allekirjoitus määräyskirjaan, ja nekin paperit postissa vasta sen jälkeen, kun työvuorolista ilmaantuu seinälle...höh!

Ja mitä muistamiseen tulee, älkää puhuko suunnitelmistanne ääneen kenellekään!  Nimim.kantapäänkautta senkin oppinut

The Ämmä

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itselläni määräys elokuun lopulle. Ilmoitin saaneeni uuden sijaisuuden, ensiavun opettajan. Ilmoitin, että minun listani sitten tehdään minulle sopivaksi viimeisen kahden viikon ajalta, jonka olen jo uudessa työpaikassa tai sitten en enää tee töitä nykyisessä paikassa. Minulle luvattiin, että sovitellaan minulle sopivasti. Enkä muuten ole edes koskaan mitään paperia allekirjoittanut. Aikanani sovin 2 kk töistä. Määräystä on vain jatkeltu niin, että olen työvuorojen nähnyt ilmestyneen laatikkoon.

Opettaja jumalan armosta...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Aikanani sovin 2 kk töistä. Määräystä on vain jatkeltu niin, että olen työvuorojen nähnyt ilmestyneen laatikkoon.

Poikamies voi olla idiootti tietämättään, ukkomies ei ikinä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Aikanani sovin 2 kk töistä. Määräystä on vain jatkeltu niin, että olen työvuorojen nähnyt ilmestyneen laatikkoon.

Eli oletko allekirjoittanut minkäänlaista määräyskirjaa tms. sopimusta tämän umpeutuneen jälkeen? Kaupallisella alalla tiedän muutaman saaneen työsuhteensa vakinaistettua, kun ovat käyneet työssä määrätyn ajan?( en muista pitkäkö aika on) sopimuksen umpeuduttua. (Jokin laki??) eli ovat jatkaneet töitään, kun listassa on nimi ollut ja työtunnit jatkuneet sovitun mukaan.

Opettaja jumalan armosta...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...