stabiili Posted May 16, 2008 Posted May 16, 2008 Yksityinen kun on, niin kiinnostaa työntekijän näkökulma kyseisestä paikasta. Kotisivujen perusteella on varsin koulutettua henkilöstöä. Miljöö on kyllä mitä viehättävin muistihäiriöisten ympäristöksi.
Guest Posted May 16, 2008 Posted May 16, 2008 Tuttu paikka on. Tosin siitä, kun työskentelin lähihoitajana k.o paikassa on jo kymmenisen vuotta. Paikka oli juuri silloin perustettu. Rempattu laajennettu omakotitalo Vantaan Kivistössä. En tiedä, toimiiko yritys vielä niissä tiloissa. Asukkaita oli n. 10, hoitajan tehtäviin kuului kaikkea mitä nyt kotona tehdään (kodinomaisuus ykkösprioriteettina). Hoitokodilla oli oma sopimuslääkäri, eli potilaat oli kaikki saman lekurin hoidossa. Tein pääasiassa yövuoroja. Valvoin, vaipotin, pesin pyykkiä, jaoin lääkkeitä, keittelin aamupuuroja jne... Leppoisaa hommaa oli. Miinuspuolena TODELLA huono palkka, jonka takia en kovin kauaa yrityksen palkkalistoilla viihtynyt... Palkausta lukuunottamatta ei pöllömpi paikka dementoituneiden kodinomaisesta hoidosta kiinnostuneelle. Ehkäpä lafkan talouskin on saatu kuntoon näinä vuosina ja hoitajat nauttivat kilpailukykyisempää palkkaa työstään...?
tuulitukka Posted May 23, 2008 Posted May 23, 2008 Samat omistajat alusta asti, nyt noin vuosi sitten laajennus valmistu eli 15 paikkainen. Tilat suhut toimivat, muttakuitenkin viihtyisät. S-hoon toteamukseen, että kotisivun mukaan varsin koulutettua porukkaa....mitä lie tarkoittaa, mutta yksi sairaanhoitaja,lähäreitä ja muutama koulttamaton. Palkka yksityisen sos.alan tessin mukaan eli huno minun mielestä. Lähihoitajalla G 17-18, mutta toki voi koittaa keskutella. Oma lääkääkäri edelleen käy, ruoka laitetaan itse ja siivooja jäy kerran viikossa ja muuten siivoillan itse. Pyykkihuolto kuuluu myös hoitohenkilöstölle. Vaihtuvuutta on niin kuin joka alalla, mutta on siellä muutama pysyvämpikin tyyppi ollut. Mutta yksityisen puolen negatiiviset ilmiöt myös siellä heijastelee, esi. Sairalomakäytännöt jne. Toki vastapainona aika vapaa työ ja ilmeisesti työvuoroista voi hyvin sovitella.
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now