Jump to content
MAINOS

Jorvin sairaalassa aletaan kuvata tosi-tv sarjaa


Reportteri

Recommended Posts

Henkilökohtaisesti voin sanoa että sarjan katsominen on mielenkiintoista sillä joka jaksossa saa katsella tuttuja työkavereita. Työpäivän arki vaan on huomattavasti kiireisempää ja useimmiten tappotahtista kuin mitä sarja antaa ymmärtää. Voi olla kun keskitytään yheen potilaaseen kerrallaan antaa sen kuvan. Ja kesäaikaan esim. päivystyksessä on vähän hiljaisempaa, milloin jaksot on kuvattu.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 178
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Ja kesäaikaan esim. päivystyksessä on vähän hiljaisempaa, milloin jaksot on kuvattu.

OT, mutta miten tuollainen on mahdollista? Itse kun on tottunut vuosien aikaan siihen että kesä-heinä-elokuussa tehdään sakussa/päivystyksessä tilastollisesti töitä 1.5 kertainen määrä talvikauteen verrattuna.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Oonko mä jotenkin pimennossa,miks se tehon hoitsu käsitteli tuoretta kaulakatetria ilman hanskoja ja maskia?Siis sen dialyysipotilaan?Onko ohjeistukset muuttuneet vai mitä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ja kesäaikaan esim. päivystyksessä on vähän hiljaisempaa, milloin jaksot on kuvattu.

OT, mutta miten tuollainen on mahdollista? Itse kun on tottunut vuosien aikaan siihen että kesä-heinä-elokuussa tehdään sakussa/päivystyksessä tilastollisesti töitä 1.5 kertainen määrä talvikauteen verrattuna.

No ku ne potskut on siellä teillä maaseudun rauhassa. ;D

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Näytti ihan siltä tutkimushuoneelta. Ainakin mun synnytyksessä synnytyssalini oli isompi ja kotoisampi (tai sit olin vaan niin omissa maailmoissani/ilokaasuissa etten tajunnu mitään  :) )

Ja kyllä, itkeä piti kans.

Kyllä se ihan perus synnytyssali oli. Ja kyllä ne oikeesti ihan viihtyisiä on.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ja kesäaikaan esim. päivystyksessä on vähän hiljaisempaa, milloin jaksot on kuvattu.

OT, mutta miten tuollainen on mahdollista? Itse kun on tottunut vuosien aikaan siihen että kesä-heinä-elokuussa tehdään sakussa/päivystyksessä tilastollisesti töitä 1.5 kertainen määrä talvikauteen verrattuna.

Jorvissa alkaa syksyllä kunnon kohina ja pahnee tasaisesti Joulua kohden.Viime kesä koettiin rauhallisena suhteessa syksyyn. Juhannuskin oli hiljaista mutta viikko sen jälkeen ei. Tämä kertoo että ihmiset ovat maalla kesällä mielummin kun kaupungissa. Kesää helpotti se että Lasten päivystys oli lastenklinikalla ja henkilökuntaa saman verran joten se toi lisää henkilökuntaa kesän henkilökuntamitoitukseen.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ja kesäaikaan esim. päivystyksessä on vähän hiljaisempaa, milloin jaksot on kuvattu.

OT, mutta miten tuollainen on mahdollista? Itse kun on tottunut vuosien aikaan siihen että kesä-heinä-elokuussa tehdään sakussa/päivystyksessä tilastollisesti töitä 1.5 kertainen määrä talvikauteen verrattuna.

Jorvissa alkaa syksyllä kunnon kohina ja pahnee tasaisesti Joulua kohden.Viime kesä koettiin rauhallisena suhteessa syksyyn. Juhannuskin oli hiljaista mutta viikko sen jälkeen ei. Tämä kertoo että ihmiset ovat maalla kesällä mielummin kun kaupungissa.

Siis täällä periferiassa, tuo selittää kaiken... :)
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

^SE jos joku lässyttää kameran edessä.  :)

P.S. Tokassa jaksossa vilahti yks mun kuopusta hoitanut ihana ihana lääkäri. Tai mua viehätti siinä lääkärissä se, että se unenpöpperöisenä juuri herätettynäkin oli niin skarppina ja silti niin hellän huolehtiva laittaessaan mun kuopukselle viggoa päähän. Mä pystyn tekemään työtäni herätettynä, mut en ehkä olemaan niin ystävällinen ja huolehtiva. ;D

Juu, niin vilahti siellä kahvihuoneessa muutama tosiaan oikeasti aivan ihana lääkäri, mä henk. koht tykkään siitä, joka tarjosi siellä sitä kahvipullaa vai jäätelöäkö se oli..

Toivo on puoli elämää, välinpitämättömyys on puoli kuolemaa.

-Kahlil Gibran

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Nightmare74

Tänään katoin viimeisimmän jakson ja tää oli mun mielestä ehdottomasti paras jakso tähän mennessä, en malta odottaa seuraavaa :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jeps, tehohoitajalla oli geelikynnet ja sillä saliin menneellä tytöllä ei ollu sängyssä lainkaan laitoja.. Ja hyvin dramaattinen tapahtuma oli myös patellaluxatio  :D.

Ihan on mielenkiintoista seurata Jorvin meininkiä ja tätä sarjaa. Innolla kuitenkin odotan sitä toista. Ainakin näkemieni viimeistelemättömine jaksojen perusteella Sairaala on parempi kuin tuo subin syke. Ja edelleen kaipaan sykkeeseen mukaansa tempaavampaa tunnaria, tuo mikä on nyt, on todella tylsä.

Yeah, right! Like I'm going to put that icky thing in my mouth.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

ja sillä saliin menneellä tytöllä ei ollu sängyssä lainkaan laitoja..

Eipä niitä täällä HUSissa harrasteta. Turhaa nipotusta sellainen.

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Eipä niitä täällä HUSissa harrasteta. Turhaa nipotusta sellainen.

Meilpäin jos koittas tyrkätä saliin potilaan sängyssä jossa ei ole laitoja, tulisi paluukeikka osastolle hakemaan ne laidat. Tippateline toinen ehdoton. Heräämö ne vaatii.

Muuten hän oli niin kuin

Yksi meistä vain,

Hän rokkia rakastaa

Ja öisiä katuja...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Eipä niitä täällä HUSissa harrasteta. Turhaa nipotusta sellainen.

Meilpäin jos koittas tyrkätä saliin potilaan sängyssä jossa ei ole laitoja, tulisi paluukeikka osastolle hakemaan ne laidat. Tippateline toinen ehdoton. Heräämö ne vaatii.

Jos tuon syyn takia ei potilaani pääse leikkaukseen, niin mielelläni kärrään potilaan takaisin osastolle. Sen jälkeen saa leikkurin tai heräämön väki tulla ihan omin pikku kätösin hakemaan potilaan, laidat ja tippatelineen.

Elleivät sitten onnistu vakuuttamaan minua siitä, että leikkausta ei voi suorittaa ilman söngyn laitoja tai tippatelinettä. Käsittääkseni niitä ei leikkauksessa tarvita - ne ehtii tuoda myöhemminkin.  :D

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Eipä niitä täällä HUSissa harrasteta. Turhaa nipotusta sellainen.

Meilpäin jos koittas tyrkätä saliin potilaan sängyssä jossa ei ole laitoja, tulisi paluukeikka osastolle hakemaan ne laidat. Tippateline toinen ehdoton. Heräämö ne vaatii.

Jos tuon syyn takia ei potilaani pääse leikkaukseen, niin mielelläni kärrään potilaan takaisin osastolle. Sen jälkeen saa leikkurin tai heräämön väki tulla ihan omin pikku kätösin hakemaan potilaan, laidat ja tippatelineen.

Elleivät sitten onnistu vakuuttamaan minua siitä, että leikkausta ei voi suorittaa ilman söngyn laitoja tai tippatelinettä. Käsittääkseni niitä ei leikkauksessa tarvita - ne ehtii tuoda myöhemminkin.  :)

Juu ei tarvi, meillä vaan sanotaan jälkivalvontaan siirryttäessä että "taaskaan ei ole laitoja", mutta ei se mitään toimenpiteitä aiheuta. Jos tippuu sängystä niin se o sen puljun vika millä ei ole varaa laitoihin.

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

ja sillä saliin menneellä tytöllä ei ollu sängyssä lainkaan laitoja..

Eipä niitä täällä HUSissa harrasteta. Turhaa nipotusta sellainen.

Meilläkin tuodaan paljon potilaita leikkaukseen ilman laitoja. Annan aina palautetta asiasta, mutta laitoja ei saada koska niitä ei ole. Eikä niitä ole varaa ostaa.  ;D Heräämössä ei hirveästi naurata, kun sekavat potilaat kiemurtelee laidattomissa sängyissä ja yksi hoitaja on sidottuna siihen viereen vahtimaan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Oli miten oli, mutta voin mä ne laidat siihen sänkyyn laittaa koska se on tiedossa oleva asia. Yleensä niitä laitoja on saatavilla. Miksi tehdä asiat tarpeettoman vaikeaksi  ;D Ja kyllä, potilas pääsee saliin ilman laitoja mutta minä joudun juoksemaan ylimääräistä ja kiikuttamaan ne perästä sinne potilassänkyyn. Mieluummin ennakoin ja vien potilaan laitoineen päivineen.

Muuten hän oli niin kuin

Yksi meistä vain,

Hän rokkia rakastaa

Ja öisiä katuja...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 kuukausi myöhemmin...

Minkä tähden se lastenhoitaja veulas sitä tuttipulloa ees taas ympäri ämpäri sen poikavauvan suussa? Tiedän että imemisrefleksin käynnistämiseksi tutin heiluttelu suussa on joskus tarpeen, mutta eihän tossa voi edes imeä kun tutti ei pysy hetkeäkään paikallaan suussa  huh.gif

"Olkaapa hetki paikallanne, kun otetaan sydänfilmiä."

"Jaa KUHANSILMIÄ?!"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Minkä tähden se lastenhoitaja veulas sitä tuttipulloa ees taas ympäri ämpäri sen poikavauvan suussa? Tiedän että imemisrefleksin käynnistämiseksi tutin heiluttelu suussa on joskus tarpeen, mutta eihän tossa voi edes imeä kun tutti ei pysy hetkeäkään paikallaan suussa  huh.gif

Mä kiinnitin huomiota ihan samaan.  huh.gif

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

mä ihmettelin sitä samaa :) mut pääasias keskityin bongaamaan tuttuja joita oliki täs jaksos aikas monta  ;D

Mitä nopeammin, sitä nopeammin

Hiki säästää verta

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Student Midwife

Minkä tähden se lastenhoitaja veulas sitä tuttipulloa ees taas ympäri ämpäri sen poikavauvan suussa? Tiedän että imemisrefleksin käynnistämiseksi tutin heiluttelu suussa on joskus tarpeen, mutta eihän tossa voi edes imeä kun tutti ei pysy hetkeäkään paikallaan suussa  huh.gif

Just sen takia hän sitä koko ajan vemputteli, koska vauva ei koko aikana lähtenyt imemään kunnolla. Jos vauvan imuote olisi napakka, pulloa ei edes pystyisi tuolla tavalla liikuttelemaan. Tutin liikuttaminen näyttää ulospäin isolta liikkeeltä, mutta ei se sitä oikeasti ole. Ote pullosta on hyvin kevyt. Jos vauva ottaisi kunnon imuotteen, niin liike loppuisi siihen paikkaan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Minkä tähden se lastenhoitaja veulas sitä tuttipulloa ees taas ympäri ämpäri sen poikavauvan suussa?

Student Midwife vastas jo tohon kysymykseen hyvin mutta mua vaivas samassa kuvassa että se syöttöpaikka oli tosi lähellä sitä lavuaaria, pelkäsin koko ajan että se hoitaja liikahtaa (tai sit vauva venyttelee) niin että se vaavin pää tärähtää siihen metalliseen lavuaariin, ei kaukana kuitenkaan ollu.

Mä en oikeesti jaksa kohta kattoo tätä Sairaalan sykettä ku toi Sairaala on niin paljon parempi. Tää "Syke" on jotenki niin valistusohjelman oloinen "näin ikävästi voi käydä kun teet näin" ja Sairaala on kunnon dokkari.

Sisäisesti latino

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mulla nous niskavillat pystyyn kun se yks mummo rupes jauhaa, että hän jättää marevaninsa omatoimisesti syömättä.  ;D Mä oon niin skitsona noista mummoista töissäkin, et huoooooh... Leikkasin samalla purjoa silpuks, purjo parka.

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Student Midwife vastas jo tohon kysymykseen hyvin mutta mua vaivas samassa kuvassa että se syöttöpaikka oli tosi lähellä sitä lavuaaria, pelkäsin koko ajan että se hoitaja liikahtaa (tai sit vauva venyttelee) niin että se vaavin pää tärähtää siihen metalliseen lavuaariin, ei kaukana kuitenkaan ollu.

Ihan samaan kiinnitettiin avokin kans huomio. Odottelin vaan kauhulla että milloin kopsahtaa, enkä ees kuullu mitä se hoitaja puheli siinä samalla.  :-

- Irish wolfhound. The dog of kings, and the king of dogs. -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...