Jump to content
MAINOS

Marevan ja INR

Guest Minttu

Recommended Posts

Guest Minttu
Posted

Moi! Mitä pitäis tehdä, kun asiakkaan INR on 8,1? Senhän kait pitäis olla luokkaa 2-3. Jostain luin, että ruokavaliolla tota vois jotenkin alentaa. 

MAINOS
Posted

Kysyä kiireesti lääkäriltä? Ruokavaliolla ei tuollaista INR-arvoa saa pudotettua, vaatinee Konakionia.

Guest Minttu
Posted

Kuinkahan kiire sillä on? Oon nyt vapaalla mut maanantaina heti töissä. Jaoin edellisen ohjeen mukaan varmuuden vuoksi.

Posted

Jos et ole trolli niin suosittelen, että soitat töihin välittömästi. Edellinen ohje ei ilmiselvästi ole sopiva, jos INR on 8,1. Marevania ei asiakkaalle tokikaan lisää saa antaa ja koska on viikonloppu tulisi ottaa yhteys päivystykseen tai miten nyt työpaikallasi asia on järjestetty. Kannattaa myös arkena pyytää, että työnantaja antaa sinulle lisäkoulutusta turvallisen lääkehoidon toteuttamisesta.

Guest Minttu
Posted

Okei. Soitan huomenna josko joku ehtisi käymään hänen luonaan. Mutta mitäs haittaa tuosta voi nyt sitten olla?

Posted

Kuolemaan johtava hallitsematon verenvuoto voi seurata.

Tarvitsee lääkärin hoitoa.

Guest Minttu
Posted

Aijaa...No mistäs ton olis voinu tietää? Noh, soitin kuitenkin töihin ja asiakas meni käymään taksilla päivystyksessä. 

Posted

Voisi tietää esim koulusta opittuna, kysyen kollegalta, katsomalla marevanin pakkausselosteesta, terveysportista, konsultoiden lääkäriä jne.

Yleensä ne joiden työnkuvaan kuuluu INR-arvoista huolehtiminen on myös työpaikkakoulutettu asiaan, tätä kannattaa ihan oikeasti pyytää jos millään tasolla INR:ien seuranta sinulle kuuluu! 

Guest Minttu
Posted

No ei oo kyllä ikinä koulussa opetettu ja oon kuitenkin ihan sairaanhoitaja. Mut miten sydänlääke voi aiheuttaa verenvuotoa?

Posted

Alan olemaan kyllä pikkuhiljaa huolissani hoitajien ammattitaidosta. Olen nyt parin päivän ajan lueskellut tätä foorumia ja voi kiesus sentään... Toivottavasti en ikinä joudu sairaalaan tms.

Guest Lähihoitaja
Posted
20.8.2019 klo 00.12, Vieras: Minttu kirjoitti:

No ei oo kyllä ikinä koulussa opetettu ja oon kuitenkin ihan sairaanhoitaja. Mut miten sydänlääke voi aiheuttaa verenvuotoa?

Oot sairaanhoitaja etkä tiedä tollasia perusjuttuja? Mulla menee kyllä luotto teihin. Eipä se amk-koulutus näköjään takaa mitään...

Guest Lähihoitaja 2
Posted

Tämän on pakko olla trolli. Jos lähihoitajana jo tiedän että jos INR on 8,1 niin yhteys välittömästi henkilöön/päivystykseen joka ohjelmoi uuden Marevan- annostuksen potilaalle. Verenvuotoriski on erittäin suuri...

Ps. Tutustus pakkausselosteeseen mikä on Marevanin käyttötarkoitus ja mihin se vaikuttaa. Ei uskoisi että sairaanhoitaja...

Guest Lähihoitaja 2
Posted

Ps. olethan käynyt perehdytyksen INR-arvojen ja lääkityksen ohjelmointiin? Meillä töissä hommaa hoitaa kokenut sh, muuten paikallinen tk ohjelmoisi annostuksen ja ilmoittaisi meille.

Guest Minttu
Posted

En ole saanut minkäänlaista perehdytystä asiaan koska se ei ole minun tehtäväni.

MAINOS

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...