Jump to content
MAINOS

Marevan ja INR


Vieras: Minttu

Recommended Posts

Moi! Mitä pitäis tehdä, kun asiakkaan INR on 8,1? Senhän kait pitäis olla luokkaa 2-3. Jostain luin, että ruokavaliolla tota vois jotenkin alentaa. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Kuinkahan kiire sillä on? Oon nyt vapaalla mut maanantaina heti töissä. Jaoin edellisen ohjeen mukaan varmuuden vuoksi.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jos et ole trolli niin suosittelen, että soitat töihin välittömästi. Edellinen ohje ei ilmiselvästi ole sopiva, jos INR on 8,1. Marevania ei asiakkaalle tokikaan lisää saa antaa ja koska on viikonloppu tulisi ottaa yhteys päivystykseen tai miten nyt työpaikallasi asia on järjestetty. Kannattaa myös arkena pyytää, että työnantaja antaa sinulle lisäkoulutusta turvallisen lääkehoidon toteuttamisesta.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Okei. Soitan huomenna josko joku ehtisi käymään hänen luonaan. Mutta mitäs haittaa tuosta voi nyt sitten olla?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Aijaa...No mistäs ton olis voinu tietää? Noh, soitin kuitenkin töihin ja asiakas meni käymään taksilla päivystyksessä. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Voisi tietää esim koulusta opittuna, kysyen kollegalta, katsomalla marevanin pakkausselosteesta, terveysportista, konsultoiden lääkäriä jne.

Yleensä ne joiden työnkuvaan kuuluu INR-arvoista huolehtiminen on myös työpaikkakoulutettu asiaan, tätä kannattaa ihan oikeasti pyytää jos millään tasolla INR:ien seuranta sinulle kuuluu! 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No ei oo kyllä ikinä koulussa opetettu ja oon kuitenkin ihan sairaanhoitaja. Mut miten sydänlääke voi aiheuttaa verenvuotoa?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Alan olemaan kyllä pikkuhiljaa huolissani hoitajien ammattitaidosta. Olen nyt parin päivän ajan lueskellut tätä foorumia ja voi kiesus sentään... Toivottavasti en ikinä joudu sairaalaan tms.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

22 hours ago, Guest Minttu said:

No ei oo kyllä ikinä koulussa opetettu ja oon kuitenkin ihan sairaanhoitaja. Mut miten sydänlääke voi aiheuttaa verenvuotoa?

Pieni epäilys nyt että onko tässä trolli haudattuna... Mutta. 

Marevan ja kumppanit eivät ole millään lailla sydämeen vaikuttavia lääkkeitä. Ks. https://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00007

  • Tykkää 2
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Lähihoitaja
20.8.2019 klo 00.12, Vieras: Minttu kirjoitti:

No ei oo kyllä ikinä koulussa opetettu ja oon kuitenkin ihan sairaanhoitaja. Mut miten sydänlääke voi aiheuttaa verenvuotoa?

Oot sairaanhoitaja etkä tiedä tollasia perusjuttuja? Mulla menee kyllä luotto teihin. Eipä se amk-koulutus näköjään takaa mitään...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Lähihoitaja 2

Tämän on pakko olla trolli. Jos lähihoitajana jo tiedän että jos INR on 8,1 niin yhteys välittömästi henkilöön/päivystykseen joka ohjelmoi uuden Marevan- annostuksen potilaalle. Verenvuotoriski on erittäin suuri...

 

Ps. Tutustus pakkausselosteeseen mikä on Marevanin käyttötarkoitus ja mihin se vaikuttaa. Ei uskoisi että sairaanhoitaja...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Lähihoitaja 2

Ps. olethan käynyt perehdytyksen INR-arvojen ja lääkityksen ohjelmointiin? Meillä töissä hommaa hoitaa kokenut sh, muuten paikallinen tk ohjelmoisi annostuksen ja ilmoittaisi meille.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Luo tunnus tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Vain jäsenet voivat kommentoida

Luo tunnus

Rekisteröi tunnus yhteisöömme. Se on helppoa!

Rekisteröi uusi tunnus

Kirjaudu sisään

Onko sinulla jo tunnus?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...