Jump to content
MAINOS

Kaksi opiskelijaa työparina?


noona

Recommended Posts

Tämän päivän iltalehden verkkosivu:

Epäpätevä henkilökunta huolestuttaa Palomiesliittoa

http://www.iltalehti.fi/uutiset/200805127640985_uu.shtml

Pelastuslaitoksiin ei tulisi paikata työvoimapulasta huolimatta epäpätevää henkilöstöä, muistuttaa Palomiesliitto.

"If you ain't part of a solution, you are solid or gas."

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Muista en tiedä, mutta V-S pelastastuslaitoksella ainakin hehkutettaan internet sivuilla ja lehtien palstoilla, ettei ilman tuntkintoa ole mitään asiaa ambulanssiin, ja hyvä niin. Ja kyllähän minäkin olen ollut tilanteessa, jossa kaksi vastavalmistunutta Lähäriä menee tilannepaikalle (D-kaatuminen) ja pt. onkin eloton. Silloin olo oli aikas epätoivoinen. Mutta hyvin se kuulemma oli MH-lääkärin mukaan mennyt, vaikka potilas ei selvinnytkään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Muista en tiedä, mutta V-S pelastastuslaitoksella ainakin hehkutettaan internet sivuilla ja lehtien palstoilla, ettei ilman tuntkintoa ole mitään asiaa ambulanssiin, ja hyvä niin.

V-S alpella olen työskennellyt opiskelijan kanssa (hänellä oli pari vuotta amk opiskeluja takana, eikä muita terv. tai pelastusalan tutkintoja....) Hän on luultavasti nyt jo valmistunut ja töissä siellä...enkä sano tätä todellakaan millään pahalla!!! mutta lehdet ja netti sanoo mitä sinne syötetään!!!

Taisitte muksut puksut, vähän yllättyä pyllättyä!!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Kyllä luulisi työnantajallakin olevan jonkinmoinen vastuu siitä ketä töihin laittaa. Toivottavasti ei ittensä tartte koskaan joutua tuollasen kaksikon hoidettavaks, hirvittää pelkkä ajatuskin. Onhan jokainen meistä ollut joskus aloittelija enkä itse vieläkään mikään konkari mutta ilman mitään koulutusta en kyllä olis ikuna lähteny kentälle töihin. Jokaisella pitäis olla vastuunsa siitä mihin nokkansa työntää. Eikös laki kuitenkin sano et on oltava hoitoalan koulutus? Millähän perusteella muuten jotkut yrittäjät vielä työskentelee ilman koulutusta, vai onko joku siirtymäaika?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 5 kuukautta myöhemmin...

kyllähän se laki velvoittaa yrittäjiä, mutta minkäs teet kun ei ole duunareita. porukka vaihtaa alaa paremman palkan toivossa! liksa ja vastuun määrä kun ei oikein vielä stemmaa... :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Laki ei edelleenkään velvoita hoitoalan koulutusta, vaan soveltuvaa koulutusta..

"Hurmuri on aina imagonsa vanki, ei en oo, vaikka väitetäänkin en ole pelkkä kanki.." (Herra Ylppö&Ihmiset "Sata vuotta").

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Itse olen toiminut opiskelijana ihan itse hakeutumalla lanssi hommiin yksityiselle pk-seudulla. Työparina oli aina tietysti jo valmistunut. Mutta täytyy olla jokin pohja mielestäni niihin hommiin että ei siellä ihan painolastina voi olla. Aatellaan tilannetta että ensihoidon alue on opiskelematta ja ajokortti ollut vain muutaman vuoden eikä mitään aikaisempaa kokemusta ambulanssi työstä tai sellaiseen rinnastettavasta: Aika heikot eväät todella.

Itselläni ei ole noin heikot eväät mutta kuinka moni opiskelija on näillä eväillä matkassa?

Ei ainakaan lähihoitaja kurssi anna peruskaudelta juuri mitään pohjaa olla lanssi hommissa. Niin kaukaa se koulutus kyllä menee kenttätyöstä että. On ihan eri asia mittailla eri asioita pimeässä, lanssissa, jossain.. kuin siellä koulussa tai puhumattakaan jossain käpysessä hoitokodissa vaikka verenpainetta automaattimittarilla :(

Kyllä se firman pomo mietti asiaa että olenko riittavän kokenut työpariksi ambulanssiin ja itse en kehunut mitään vaan kerroin faktat ja näyttää piti useampi vuoro mitä olen ja ne riitti. Tosin lisäveroprossalla ei muuta inspiraatiota ole olla sakuhommissa tällä hetkellä kuin saada kokemusta, palkka ei nappaa paskan vertaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...