Jump to content
MAINOS

Viikonloppuvapaiden saamisen hankaluudesta

sh jemi

Recommended Posts

Posted

Onko tää enää edes todellista? Oon ollut nyt pääsiäisestä asti kaikki viikonloput suunnitellusti töissä, lukuunottamatta yhtä sunnuntaita ja nyt viime viikonloppua sairastumiseni vuoksi, eli yhteensä jo 6 vkonloppua. Myös ensi viikonloppu on minulle suunniteltu töitä. Ja joka listaan olen pyytänyt saada yhden viikonlopun vapaata. En siis ole vapaita viikonloppuja saanut. No nyt saatiin uudet listat, josta viimeisen viikonlopun sain viimein vihdoin vapaaksi. Yllätys yllätys minulle oli kuitenkin suunniteltu siihen listaan myös kolme työntasauspäivää, vaikka ylitöitä ei ole kahteenkaan päivään. Perusteluna se, ettei viikonloppuvapaata olisi muutoin saatu järjestymään. Olen siis tuohon viikonloppuvapaaseen mennessä tehnyt 9 viikonloppua putkeen töitä ja sekään vapaa ei muutoin muka järjesty kuin suunnittelemalla lista vajaaksi, jotta joudun seuraavassa listassa tekemään tunteja sitten takaisin!

Kerran luulin notta olin vääräs mutta sitten huomasinkin notta erehryyn.

MAINOS
Posted

Toihan on ihan hanurista.Meillä on yleensä joka 3. viikonloppu vapaata.  Joskus oon urputtanut kun ei ole ollut 7 viikkoon kokonaista viikonloppua vapaana, vaan aina joko la tai su töitä.

80-luvun alussa kun aloittelin, niin silloin olin koko kesän viikonloput töissä.

Ei siinä auta kuin urputtaa asiasta ja verrata omia vuoroja muiden vuoroihin ja kysyä perustelu miksi juuri sinä teet kaikki viikonloput töitä.

"Kyllä on jännittävää elää,ajatteli Muumipeikko. Kaikki voi hetkessä kääntyä ylösalaisin-ilman mitään syytä."(Muumipappa ja meri)

Posted

Norjassa ollaan joka 3. vkl töissä. Kahta peräkkäistä sunnuntaita ei saa edes tehdä töitä.

No comments

Posted

Kehottaisin äänestämään jaloillaan, eli hankkimaan työn, jossa saa tarpeeksi viikonloppuja vapaaksi. Toinen vaihtoehto on saikuttaa kaikki ne viikonloput, jolloin ei halua töihin mennä.

Mulla on yleensä 3:n viikon listassa 1 viikonloppu töitä ja 2 viikonloppua vapaata, paitsi, jos olen erikseen toivonut jotain muuta. Meidän yksikössä ei edes olisi pakko tehdä viikonloppuja ollenkaan, ja muutamat meillä tekevätkin vain arkivuoroja. Itse kyllä haluan niitä vapaapäiviä keskelle viikkoakin.

Kannattaa katsella ympärilleen. Työpaikkoja, joissa voi tehdä esim. pelkkää arkiaamua, alkaa olemaan saatavilla, sekä yksityisellä, että julkisella puolella. Nyt alkaa olla työntekijän markkinat!

1/12800

Posted

Muistaakseni KVTES:ssa sanotaan ihan selkeästi että kolmesta viikonlopusta yksi pitää olla vapaa. Tarkista asia vielä sieltä, printtaa itsellesi ja marssi pomon puheille. Tuo ei ole laillista.

"Olkaapa hetki paikallanne, kun otetaan sydänfilmiä."

"Jaa KUHANSILMIÄ?!"

Posted

meillä taitaa olla 6 viikon listassa 4 viikonlopputyötä (la+su, joko aamu/ilta, yöt lasketaan jotenki omalla tavalla). noh onha se hanurista olla töissä viikonloppuisin.. mut saapahan tähä hoitajan huimaan palkkaan vähän lisää pyhätunneista.

I´am Wizard

Posted

Meillä on kolmenviikon listassa aina yksi viikonloppu vapaa. Joskus jollain saattaa olla toinenkin. Yksittäisiä lauantai ja sunnuntaivapaita pyörii aina jokusia listalla.

Minusta mitään lakia ei noihin viikonloppuvapaisiin ole. Mutta kyllä työyhteisössä pitäisi olla yhtenevä käytäntö näissä jutuissa kaikilla.

On ne niin erilaiset raulit, toinen on herkkä ja ujo, toinen taas suuna päänä

Posted

Itse tekisin, jos saisin, kaikki mahdolliset sunnuntait ja juhlapyhäajat töitä. Money talks. Otan mieluusti tuplaliksan samasta peffanpesusta, jonka teen arkisin puoleen hintaan siitä  ;)

Posted

Joo, kyllä mullekin se raha kelpaa, mitä sunnuntaitöistä saan. Mutta loppupeleissä rahan edelle (ainakin minun arvoasteikossa) menee parisuhde ja ystävät. Kun ei ole viikonloppuvapaita niin ei ole yhteisiä vapaitakaan miehen kanssa jne.

Kerran luulin notta olin vääräs mutta sitten huomasinkin notta erehryyn.

Posted

Itse tekisin, jos saisin, kaikki mahdolliset sunnuntait ja juhlapyhäajat töitä. Money talks. Otan mieluusti tuplaliksan samasta peffanpesusta, jonka teen arkisin puoleen hintaan siitä  :D

Sama täällä, olenkin sopinut os.hoitajan kanssa että jos tarvin viikonloppu vapaata, toivon sen, muuten on vkoloput töissä säännöllisesti.

Muokkaus:Lainaukset korjattu

Posted

Mun käsityksen mukaan yleinen suositus on yksi viikonloppu kokonaan vapaata kuudessa viikossa. Ja sekin on vaan suositus ei mikään velvoite. Mulla oli entisessä työpaikassa sama juttu, yhdeksän viikonloppua peräkkäin töitä. Sitten kun toivoin vapaan viikonlopun niin vasta sain. Nykyisessä on onneksi kuudessa viikossa kaks vapaata viikonloppua..  :(

Guest Nightmare74
Posted

Mun käsityksen mukaan yleinen suositus on yksi viikonloppu kokonaan vapaata kuudessa viikossa. Ja sekin on vaan suositus ei mikään velvoite. Mulla oli entisessä työpaikassa sama juttu, yhdeksän viikonloppua peräkkäin töitä. Sitten kun toivoin vapaan viikonlopun niin vasta sain. Nykyisessä on onneksi kuudessa viikossa kaks vapaata viikonloppua..  :D

Mun käsitys on se, että 1 viikonloppu kokonaan vapaa 3 viikossa ja näin olen monessa paikassa toimittavan..

Posted

Meillä soitettiin asiasta liittoon ja sieltä sanottiin että jos ei kolmen viikon listassa ole yhtään viikonloppuvapaata niin seuraavan listan eka viikonloppu pitää olla vapaa. Eli ilmeisesti siis yksi vp-viikonloppu/kk kuuluu työntekijän oikeuksiin.

Rohkeasti vaan luottamusmieheen yhteyttä  :D

sairaanhoidon sekatyöläinen

MAINOS

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...