Jump to content
MAINOS

Riehuvat potilaat


OldOne

Recommended Posts

MAINOS

http://www.iltalehti.fi/turku/200805027596677_tu.shtml

Onko toi joku uutinen? Noitahan tapahtuu päivittäin ympäri suomea. Pitäskö jokasesta ilmottaa IltaLehteen ;D

Mut toi oli hei Turussa...  :D Jos tollainen siellä on uutiskynnyksen ylittävä asia. Mä kyllä hämmästelen, että mistä se potilas on löytäny vartijan jonka kanssa painia, ei meillä vaan... Nappia painetaan ja odotellaan tuntikausia, josko joku uskaltaa tulla paikalle.

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä kyllä hämmästelen, että mistä se potilas on löytäny vartijan jonka kanssa painia, ei meillä vaan... Nappia painetaan ja odotellaan tuntikausia, josko joku uskaltaa tulla paikalle.

Psykiatrisessa kuntoutuksessa oli sellainen tilanne, että vahingossa painettiin hätänappia, kun yritettiin vaihtaa patteria laitteeseen. Kesti 45min vartijalta tulla paikalle, vaikka vartiointiliikkeen vartijoita ja keskustoimipaikka on parin sadan metrin päässä..

"If you ain't part of a solution, you are solid or gas."

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä kyllä hämmästelen, että mistä se potilas on löytäny vartijan jonka kanssa painia, ei meillä vaan... Nappia painetaan ja odotellaan tuntikausia, josko joku uskaltaa tulla paikalle.

Psykiatrisessa kuntoutuksessa oli sellainen tilanne, että vahingossa painettiin hätänappia, kun yritettiin vaihtaa patteria laitteeseen. Kesti 45min vartijalta tulla paikalle, vaikka vartiointiliikkeen vartijoita ja keskustoimipaikka on parin sadan metrin päässä..

No mä olen soittanut securitakselle 4h päästä hälytyksestä, että "voi tänne vieläkin tulla..."  ;D

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä kyllä hämmästelen, että mistä se potilas on löytäny vartijan jonka kanssa painia, ei meillä vaan... Nappia painetaan ja odotellaan tuntikausia, josko joku uskaltaa tulla paikalle.

Psykiatrisessa kuntoutuksessa oli sellainen tilanne, että vahingossa painettiin hätänappia, kun yritettiin vaihtaa patteria laitteeseen. Kesti 45min vartijalta tulla paikalle, vaikka vartiointiliikkeen vartijoita ja keskustoimipaikka on parin sadan metrin päässä..

No mä olen soittanut securitakselle 4h päästä hälytyksestä, että "voi tänne vieläkin tulla..."  ;D

Ja paljonkohan nämäkin "palvelut" oikein tulee maksamaan? Ei oo varmaan kovin halpaa...

"If you ain't part of a solution, you are solid or gas."

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä kyllä hämmästelen, että mistä se potilas on löytäny vartijan jonka kanssa painia, ei meillä vaan... Nappia painetaan ja odotellaan tuntikausia, josko joku uskaltaa tulla paikalle.

Psykiatrisessa kuntoutuksessa oli sellainen tilanne, että vahingossa painettiin hätänappia, kun yritettiin vaihtaa patteria laitteeseen. Kesti 45min vartijalta tulla paikalle, vaikka vartiointiliikkeen vartijoita ja keskustoimipaikka on parin sadan metrin päässä..

No mä olen soittanut securitakselle 4h päästä hälytyksestä, että "voi tänne vieläkin tulla..."  :D

Ja paljonkohan nämäkin "palvelut" oikein tulee maksamaan? Ei oo varmaan kovin halpaa...

Mut me ei ollakaan köyhiä eikä kipeitä, kaupunki heitti just 200 000eur Sarasvuolle, jotta se kouluttaa meille naminamipusipusia.  ;D

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: mielenterveystyöntekij

Okei ehkä linkki ei toimi, kyse oli JHL:n lehdessä olleesta jutusta jossa referoitiin oikeuden tuomiolauselmia lähinnä psykiatrisessa hoidossa olleiden potilaiden hoitajille aiheuttmien pahoinpitelyjen korvauksista, jutussa oli useita tapausta. Tässä niistä yksi;

"Hesperian sairaalan päivystysosaston potilas oli ottanut hoitajan pään niskalenkillä kuristusotteeseen ja lyönyt tätä useita kertoja nyrkillä niskaan ja vartaloon. Apuun rientänyt toinen hoitaja sai potilaan kyynärpäästä suoraan suulle sekä potkuja kasvoihin ja vartaloon. Käräjäoikeus katsoi pahoinpitelijän olleen satunnaisen mielenhäiriön takia ymmärrystä vailla ja jätti rangaistukseen tuomitsematta. Korvausta kivusta ja särystä uhreille 1 200 euroa ja 750 euroa, ei korvausta henkisistä kärsimyksistä."

Jotain hyvääkin ettei näissä hoitjien pahoinpiteluissä vain nuolla haavojaan kuten teimme vielä ainakin 80-luvun. Tosin työnantaja enimmäkseen pesee käsiään vieläkin ja saat käräjöidä omiin nimiisi tai siis liittosi oikeusavun turvin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tosin työnantaja enimmäkseen pesee käsiään vieläkin ja saat käräjöidä omiin nimiisi tai siis liittosi oikeusavun turvin.

Paitsi että asia on rikosoikeudellinen juttu, jolloin käräjöimisen hoitaa syyttäjä. Itse vain annat lausunnon ja vaatimukset.

"If you ain't part of a solution, you are solid or gas."

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: mielenterveystyöntekij

Tosin työnantaja enimmäkseen pesee käsiään vieläkin ja saat käräjöidä omiin nimiisi tai siis liittosi oikeusavun turvin.

Paitsi että asia on rikosoikeudellinen juttu, jolloin käräjöimisen hoitaa syyttäjä. Itse vain annat lausunnon ja vaatimukset.

Oikeusapu ei silti ole pahasta. Vastapuolella on useimmiten myös asiansa osaava juristi. Näytön, korvausvaatimusten yksilöinti ja kohdentaminen edellyttää usein oikeuskäytännön tuntemusta.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä kyllä hämmästelen, että mistä se potilas on löytäny vartijan jonka kanssa painia, ei meillä vaan... Nappia painetaan ja odotellaan tuntikausia, josko joku uskaltaa tulla paikalle.

Psykiatrisessa kuntoutuksessa oli sellainen tilanne, että vahingossa painettiin hätänappia, kun yritettiin vaihtaa patteria laitteeseen. Kesti 45min vartijalta tulla paikalle, vaikka vartiointiliikkeen vartijoita ja keskustoimipaikka on parin sadan metrin päässä..

No mä olen soittanut securitakselle 4h päästä hälytyksestä, että "voi tänne vieläkin tulla..."  :D

Ja paljonkohan nämäkin "palvelut" oikein tulee maksamaan? Ei oo varmaan kovin halpaa...

Mut me ei ollakaan köyhiä eikä kipeitä, kaupunki heitti just 200 000eur Sarasvuolle, jotta se kouluttaa meille naminamipusipusia.  >:D

Jup, Sarasvuolle meni 200 000 euroa ja sillä koulutetaan ilmeisesti Vanhuspalveluihin kuuluvaa pitkäaikaiskeskuksen työntekijöitä. Valitettavasti kuulun Gekeen (geriatriseen keskukseen) ja en pääse kuuntelemaan Sarasvuon OLETTE VOITTAJIA! -puhetta. Voisin luikahtaa jonnekin koulutukseen salaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kaikki Espoon terveysaseman lääkärit ja hoitajat ainakin koulutetaan, muustahan mä en tiedä...  :D

P.S. Eiku tiiänhän, Sarasvuo oli keksiny 200 000 euron idean: vapaaehtoisia terveysasemalle töihin ratkaisemaan työntekijäpula.  >:D No, vartijoiksi ainakin...

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Linkki näkyy hyvin.

Äkkiseltään voisi ajatella, että tuo on pelkästään psykan puolen ongelma.

Mutta toki ja satavarmasti näin EI ole.....

carpe diem

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

https://www.jhl.fi/asp/system/empty.asp?P=2131&VID=default&SID=627648679780795&S=2&A=closeall&C=27171

Juttu kertoo omaltaosaltaan karuakieltään hoitajien oikeusturvasta jouduttuaan pahoinpitelyn kohteeksi työssään.

Nyt alkoi tosiaan toimimaan...

Mulle on jäänyt epäselväksi miksi näissä tapauksissa aina syytetyn penkille joutuu se potilas? Siis sen tuomion arvaa jo etukäteen; syyntakeeton etc. Mutta miksi sitä työnantajaa ei koskaan vedetä oikeuteen? Työpaikan turvallisuudesta työntekijällehän tässä on kyse...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mutta miksi sitä työnantajaa ei koskaan vedetä oikeuteen? Työpaikan turvallisuudesta työntekijällehän tässä on kyse...

Tiedättekö kertoa tapauksia, jossa työnantaja olisi vedetty oikeuteen? Esim. vaikka alimiehityksen takia tai huonon perehdytyksen...onhan näitä vaikka mitä.

Meilläkin on luita ja hampaita murtunut hoitajilta vuosien saatossa, mutta he eivät ole lähteneet sen enempää asiasta tappelemaan, vaikka syytä olisi joskus ollutkin.

-tule turma tuonen tietä, pikku reppu selässä, pikku kirves kontissa. Napsauta sillä ohtaan, justiinsa nokan kohtaan-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...