Jump to content
MAINOS

Miksi kotihoitotyö ei kiinnosta


Vinkeet

Recommended Posts

Olen opiskellessa tehnyt useamman vuoden erilaista keikkatyötä, myös kotihoitoa kun lähellä on useita paikkoja mihin keikkalaisia otetaan. Mutta en tee enää.

Sairaalatyössä olen tottunut siihen että vuoron alkaessa on raportti, tavalla tai toisella, ja sitten kun potilaista on perustiedot ja hoidettavat asiat mennään vasta töihin.

Kotihoidossa jokaikinen kerta olen saanut listan käteen asiakkaista, käyntiajasta ja tarvittavasta työstä (lääkkeet, aamupesut, ruokailut) mutta en minkäänlaista raporttia tai perustietoja. Käyntikohteisiin päästessä en tiedä ollenkaan edes perussairauksia enkä voi ollenkaan arvioida onko asiakkaan vointi tavanomainen vai poikkeava.  En halua tehdä työtäni sokkona ja vain toivoa että Riitan puhumattomuus tänään on ihan normaalia.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No sitä se minunkin kokemuksen perusteella on. Nimenomaan keikkalaisena ihan älytöntä kun ei välttämättä ole pääsyä edes potilastietojärjestelmään.

Nyt oon tehny kotihoidossa hommia kesän ajan ja alkaa pikkuhiljaa hahmottua asiakkaat ja sitä myöten työ tuntuu koko ajan mielekkäämmältä. Raporttia ei minunkaan työpaikalla lähtökohtaisesti ole, toki sitä tulee asiakkaiden voinnista muuten keskusteltua ja sitten kirjauksia tietty lueskeltua. Meillä aamuvuoro ja iltavuoro ei välttämättä edes kohtaa, ja ennen iltavuoron kenttäkierrosta on yleensä ihan kivasti aikaa lueskella potilaista. 

 

 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Luo tunnus tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Vain jäsenet voivat kommentoida

Luo tunnus

Rekisteröi tunnus yhteisöömme. Se on helppoa!

Rekisteröi uusi tunnus

Kirjaudu sisään

Onko sinulla jo tunnus?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...