Jump to content
MAINOS

Tilapäinen kehitysvammatyö Norjassa/Englannissa


anu-64

Recommended Posts

Hei,

Valmistun lähihoitajaksi syksyllä -09. Olen suorittanut hoito- ja huolenpitojakson kehitysvammaisten parissa ja tehnyt sen jälkeen sijaisuuksia samassa paikassa tämän tästä. Tuleva koulutusohjelmani on asiakaspalvelu- ja tietohallinto, mutta haaveeni olisi lähteä Norjaan tilapäishommiin johonkin kehitysvammaisten palvelutaloon sekä (työ)kokemuksen että rahan takia.

Jos nämä toteutuisivat niin alkaisin jo suunnittelemaan lähtöä tosissani:

- ennalta sovittu määräaikainen työ, selkeä työnkuvaus ja sovittu palkka (paljonko se mahdollisesti voisi olla per kk)? Olen valmis tekemään ylitöitä.

- mahdollisimman edullinen työsuhdeasunto joko itselleni tai jos asiat järjestyvät, nyt 13-vuotias poika lähtisi mukaan

- pojan kouluasiat pitäisi saada kuntoon: voisi ehkä suorittaa 9-luokan kevätkauden netin kautta yksityisoppilaana???! mutta käydä norjalaista koulua. Voi olla vaikeaa 2,5 vuoden ruotsin opinnoilla pärjätä norjalaisessa koulussa (ruotsi on tosin nyt 10, samoin enkku). Hyvä koulumenestys. Hyvät alkuvalmistelut pitäisi tehdä täällä päässä...

- asunto voisi olla vaatimaton, mutta toimiva, yhteiskeittiökin käy

- sijainti lähellä Ruotsin rajaa (lyhyt matka ruokaostoksille ja lyhyempi matka Suomeen). Mitä paikkakuntia suosittelisitte?

- itse ajattelin pärjätä kouluruotsilla. Yrittäisin itseopiskella norjan alkeet etukäteen (kirjoitettua tekstiä ymmärrän melko hyvin, kuullun ymmärtäminen on nyt auttavaa, mutta puhua en osaa).

Kielen puolesta olisi helpompi lähteä Englantiin. Sekin on mahdollista, mutta kun raha motivoi...

Onko ihan utopistinen ajatus?! Kevätlukukausi + kesäloma vuonna 2010 olisi oikeastaan ainoa vaihtoehto ennen pojan lukion alkua ja siksi, että tuskin saisin opintovapaan jälkeen enää virkavapaata yli vuotta enempää.

Lukisin mielelläni mielipiteitänne ja otan kommentteja ilolla vastaan!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...