Jump to content
MAINOS

Lomatoiveet


OldOne

Recommended Posts

MAINOS

Jep, tässä kohtaa astuu taas kyseeseen keskustelutaidot. Mitä paremmin työpaikalla pystytään keskustella keskenään, niin sitä paremmin jokaisen toiveet huomioidaan. Isoilla osastoilla tämä kuitenkin loppuun asti aivan mahdotonta. Joustoa kysytään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mun lomatoiveet "jyrättiin", pomo sanoi että en voi olla yhtä aikaa lomalla toisen tietojärjestelmävastaavan kanssa. Sanoin että nehän on toiveita ja työnantajahan noi päättää, pistä mihin lystäät.

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Teen vielä ainakin tämän kesän osittain työsuhteella ja osittain keikkailemalla. Aika hyvin sain sumblittua, kun ei ole ns. sitä erikoisosaamista enkä todellakaan ole korvaamaton.  Kuitenkin, saas nähdä joskus sitten valmistumisen jälkeen miten käy, kun ja jos saa joskus sen vakipaikan..Omat hyvähuonot puolensa silläkin...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jep, tässä kohtaa astuu taas kyseeseen keskustelutaidot. Mitä paremmin työpaikalla pystytään keskustella keskenään, niin sitä paremmin jokaisen toiveet huomioidaan.

Juuri näin tuli tehtyä, kun pyysin viikon palkatonta kesäloman yhteyteen. Oli oikeastaan sama, mihin päähän lomaa sen saa, mutta sitten sumplin sitä työkaverin kanssa, jolla hieman vastaavat juonet, niin saatiin eräälle sijaisella katkeamaton työpätkä siihen. Selkeää. Oli pomolle helppoa, ei kun nimi vaan alle anomukseen.

Välillä on hyvä jyrätä oma tahto ryskyen läpi (kukaan muu ei tee sitä puolestasi), välillä joustaa sujuvasti...

-tule turma tuonen tietä, pikku reppu selässä, pikku kirves kontissa. Napsauta sillä ohtaan, justiinsa nokan kohtaan-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Multa kysyttiin lomat, kun viimeisillä tajunnan rippeillä läsähdin ea:n sänkyyn pötköttelee...  :D

KUULEMMA, koulujen hiihtolomaviikon pitää lomaa aina pisimpään töissä olleet. (=mitä pidempään olet töissä ollut, sitä enemmän toiveitasi kunnioitetaan.) Eli NE joiden lapset on jo aikuisia. Ottaa päähän jo valmiiks...

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Senhän pitäisi mennä niin, että kouluikäisten lasten vanhempien lomatoiveita pyrittäisiin ensisijaisesti toteuttamaan, näin kouluikäisen lapsen vanhemman näkökulmasta. Lapsettomat ja aikuisten lasten vanhemmat ovat yleensä asiasta täääysin eri mieltä, eli oma vika kun tuli just tähän saumaan tehtyä ne kouluikäiset lapset.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Välillä annetaan (myös itse) periksi perheellisille lomajuttujen suhteen, välillä ei. Olisi muuten aivan tolkutonta hyväksikäyttöä. Säilyy balanssi.

-tule turma tuonen tietä, pikku reppu selässä, pikku kirves kontissa. Napsauta sillä ohtaan, justiinsa nokan kohtaan-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Välillä annetaan (myös itse) periksi perheellisille lomajuttujen suhteen, välillä ei. Olisi muuten aivan tolkutonta hyväksikäyttöä. Säilyy balanssi.

Joku erityinen syy pitää koulujen hiihtoloman aikaan oma talviloma (lapsettomilla)? Jos mä VOISIN valita hiihtoloman ajankohdan niin ottaisin sen mielelläni sesongin ulkopuolella. Mut ens vuonna mäkin olen kouluikäisen äiti...

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Välillä annetaan (myös itse) periksi perheellisille lomajuttujen suhteen, välillä ei. Olisi muuten aivan tolkutonta hyväksikäyttöä. Säilyy balanssi.

Joku erityinen syy pitää koulujen hiihtoloman aikaan oma talviloma (lapsettomilla)? Jos mä VOISIN valita hiihtoloman ajankohdan niin ottaisin sen mielelläni sesongin ulkopuolella. Mut ens vuonna mäkin olen kouluikäisen äiti...

Ite tykkään mieluummin pitää just loman sesongin ulkopuolella, mielellään annan tässä vaiheessa mahdollisuuden "lapsellisille" olla lasten kanssa lomalla samaan aikaan, toivottavasti jos omia kersoja tulee niin duunikaverit miettii samoin... Mutta lapsetonkin voi tahtoa pitää sillon lomaa, ihan vaan sen vuoksi, että muutkin on lomalla. Esim. kaveriporukalla on helpompi lähteä reissuun koulujen lomaviikolla, koska suurin osa tuttavista opiskelee edelleen...

Mä en halua olla töissä enää, mä en ikinä riitä.

Mä raadan ja raadan mutta kukaan ei nää,

kukaan ei kiitä

- Maija Vilkkumaa-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meillä on suhteellisen iso osasto (noin 40 työntekijää) joten lomissa voisi olla kinaa ja eripuraa. Vaan eipä ole koskaan minun aikanani ollut. Tänäkin vuonna lomat meni juuri niin kuin kaikki olivat omansa suunnitelleet, meille ilmeisesti kertynyt sopivan erilaisia ihmisiä, ettei lomien pidossakaan ole ongelmaa  :D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 4 viikkoa myöhemmin...

Nykyisessä työpaikassa ei mitään ongelmia, voi jopa vaihdella keskenään. Ollessani kunnalla töissä niin se oli kyllä jokakeväinen taistelu että kuka pitää ja millon... Jokaisen piti saada heinäkuussa kun aviomiehetkin lomaili silloin... Ja eihän se sovi seinillekkään että koko kotipalvelu lomailee heinäkuun...  ;D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Onneksi meillä on juuri tuollainen keskusteleva työyhteisö! :)

Kesälomissa pohjalla kiertävä systeemi. Vielä yhdessä tiimeittäin katsottiin loma-ajankohdat niin ettei mene pahasti lomat päällekkäin ja mahdolliset toiveet huomioon ottaen. Oikein joustavasti meni ja kaikki tyytyväisiä. Sijaisetkin sai hyvät, yhtäjaksoiset pestit. Pääasia, ettei kukaan joudu lomailemaan ilman omaa toivetta touko- tai syyskuussa.

Itse olen työpaikassani tällä hetkellä ainoa, jolla kouluikäisiä lapsia. Itseni kanssa ei tarvitse kovin pahasti vääntää, pidänkö lomaa lasten hiihtoloman aikana vai en ;) Työkavereilla kasvamassa tulevia koululaisia ja ilomielin annan sitten heidän lomailla koululaisten kanssa yhtä aikaa. Omani ovat sitten sen verran isoja, että pärjäävät kotona keskenäänkin. Ja jos totta puhutaan, lasten kanssa "lomailu" ei niin aina ole lomaa äidille...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vaikka kunnalla olenkin töissä, niin silti lomat menivät kohtuullisen mukavasti. Aina tietysti jotain pientä ongelmaa tulee... Varsinkin, kun porukkaa on yli 40 henkeä..

Meillä on kuitenkin käytössä kiertävät lomakuukaudet kesä - heinä- ja elokuu. Tietää aina etukäteen, koska on seuraavana vuonna lomalla. Kuukautta saa myös vaihtaa työkaverin kanssa päikseen.

Oppia ikä kaikki.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mun mielestä sillä loma- ajankohdalla ei ole niin mahdottoman suurta väliä, koska ainahan voi jatkaa vuosilomiaan sairaslomilla. Niiden ajankohdan voi yleensä valita täysin työnantajasta riippumatta. Pitää vain keksiä sopiva vaiva, jolla saikkua iertoaa kerralla tarpeeksi (selkäkivut, latva-B ym...)

Itse hain viime kesänä 2 viikkoa saigonia, ja lähdin Rhodokselle  :o

1/12800

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mun mielestä sillä loma- ajankohdalla ei ole niin mahdottoman suurta väliä, koska ainahan voi jatkaa vuosilomiaan sairaslomilla. Niiden ajankohdan voi yleensä valita täysin työnantajasta riippumatta. Pitää vain keksiä sopiva vaiva, jolla saikkua iertoaa kerralla tarpeeksi (selkäkivut, latva-B ym...)

Itse hain viime kesänä 2 viikkoa saigonia, ja lähdin Rhodokselle  :)

Meiän terkkarissa toi ei enää oikeen onnistu.  :o Joutuu fysioterapiaan seuraavana päivänä ja saa sh:n kirjoittaman sl-todistuksen päiväksi.

Sellaiset toki joista näkee kilometrin päähän, että se ei feikkaa kipuansa menee lääkäriin...

Mulla on viikon loma (vko 24) ja sitten elokuun 14.pv aloitan reilun viikon "loman" Meilahdessa.  Syyslomia ei saada pitää, ku meillä on trainer's housen koulutukset.

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...