Jump to content
MAINOS

Hätäkeskuspäivystäjäksi?


Flywoman

Recommended Posts

Onko palstalla yhtään esim.sairaanhoitajaa, joka on töissä hätäkeskuksessa tai suorittanut hätäkeskuspäivystäjä tutkinnon?? Itseäni sattaisi kiinnostaa kyseinen homma. Olisi kiva tietää minkalaista työ on? Entäs koulutus?

Res. alik.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 kuukautta myöhemmin...
MAINOS

Mutta ihan käytännönläheistä tietoa lähinnä kaipailin työtehtävistä.. Ja koulutuksesta lähinnä, että saako sairaanhoitajan tutkinnolla jotain opintoja vapaaksi... ja oppiiko siellä paljon uutta??

Res. alik.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Työtehtäviin kuuluu, poliisin, sairaankuljetuksen, palo-ja pelastustehtävien vastaanottoa. Suurimmat työllistäjät ovat sairaankuljetus ja poliisin hätäpuhelut, mutta niiden käsittely eroaa huomattavasti toisistaan, niinkun tietenkin palopuolenkin puhelut. Poliisin puolella puhelut ovat montakertaa pitkiä ja vaativat paljon kysyjältä tietoa poiisin tehtävistä ja poliisilaista. Sairaankuljetus puolen puhelut taas vaativat nopeaa riskin arviota äkillisissä tilanteissa. Toki molemmissa on keskustelu taitoa ja toisaalta nopeaa arviontia vaativaa puhelunkäsittelyä, puhumattakaan osata hätääntynyttä soittajaa rauhoittaa ja saada tietoa tapahtuneesta. Siksi päivystäjillä onkin tietty runko millä lailla he kyselevät tietyissä tapauksissa. Palopuolen tehtävät ovat sitten taas aivan eri maailma, ja jos alkaisin kertomaan tässä tarkasti mitä päivystäjä tekee niin se olisi kauhea pino paperia kun sen tulostaisit. Kysymykseesi siitä että annetaanko sairaanhoitajan papereilla jotain "anteeksi" opinnoissa, niin et saa, koska päivystäjän työnlaatu on aivan eri planeetalta kun sairaanhoitajan opinnot/työ, toki siitä on apua mutta totuus on toinen, kokemuksesta voin sanoa.

Riskinarvio puhelimessa tehtynä on todella vaikeaa. Tämä koulutus antaa vain valmiudet toimia päivystäjän tehtävissä, itse työ opettaa, niinkun tietenkin on muissakin ammateissa. Päivystäjän ammatissa pitää olla, salapoliisi, lakitieteilijä, sairaankuljettaja, sosiologi, psygologi, poliisi, ja tietenkin oma itsensä.

Jos haluat kysellä lisää päivystäjän tehtävistä niin laita vaikka pikaviestiä.

ps. Olen toiminut vs.hälytyspäivystäjänä. Minulla on Päätoimista kokemusta päivystäjän työstä 5 vuotta. Ammatiltani olen Lähihoitaja (ensihoito)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...