Jump to content
MAINOS

Onko toimenpiteiden seuraaminen vaikeaa, hirvittääkö??


Lähäri-06

Recommended Posts

Pleuradreenin laitto on mulle pahin. Eikä sekään muuten, mutta kun kuuluu se pieni rusahdus tai sellanen ku mennään keuhkon puolelle. Toimenpiteistä ei muita tule mieleen. Hajut ei juurikaan ällötä, luulin joskus aikanaan, että ällöttäisi mut ei sit kuitenkaan. Toki pitkään maassa/lattialla maanneen potilaan tuoksahdus on aika mukava... 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 56
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Lima ja sellainen limainen yskiminen, mikä kuulostaa siltä, että oksentaa keuhkot ulos. Hyi, laukaisee kyllä itselläkin yökkäysrefleksin. Muut eritteet ei inhota läheskään niin paljon.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ei ole toimenpiteet tehneet pahaa toistaiseksi. Pääosin olen itse suorittavana osapuolena joten kovin pahoja keissejä ei ole vastaan tullutkaan. Lääkäriä oon avustanut ja seurannut toimenpiteitä todella vähän.

 

Oksetusrefleksi oli kovilla kesätöissä kotihoidossa ollessa vuonna kivi ja miekka. Helteisessä pienessä kämpässä kakoi papparainen limaa ämpäriin, jossa oli vettä pohjalla. Tämä käytiin kerran päivässä tyhjentämässä. YÖKS!!!  :sick: 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jatkuva allerginen nuha ja homesairaalassa työskentely helpottaa kummasti. ;D Ehkä silti eniten inhoan sitä kännisen kusialkopaska-hajua.

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 kuukausi myöhemmin...

Opiskeluaikana olin leikkausta seuraamassa. Siellä olisin pyörtynyt, jos en ois ajoissa mennyt kyykkyyn. Huonoa olo tulee minullekin oksennuksesta, limasta ja ripulista. Jotenkin ne epämiellyttävät hetket kestän, kun keskityn siihen mitä teen ja tiedän tilanteen menevän ohi. Joissain työpaikoissa on käytössä hajunpoistosuihkeita.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Joissain työpaikoissa on käytössä hajunpoistosuihkeita.

Joka ei toimi ollenkaan. Paremmin toimii apteekin minttusuuvesi, jota esimerkiksi kaataa taitokseen.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hyvin harva asia tekee pahaa, oikeastaan vain pahat viiltohaavat aiheuttavat jostain syystä puistatuksia ja toki muhevimmat tuoksahdukset saavat vähän nieleksimään. Puolimätä, kuolioitunut amputaatiotynkä ja rajun virtsiksen aiheuttama kuvottava pissanhaju ehkä pahimpana. Oksennuksen haju saa aikaan yökkäysrefleksin, mutta se ei johdu siitä, että tekisi pahaa tai ällöttäisi, se on vain se pavlov. kun lemun yhdistää niin totaalisesti itse sen aikaansaavaan aktiin.

 

Mutta ei se aina ole ollut niin. Olen hoitoalalla untuvikko, mutta edellisessä ammatissani puuhailin monta vuotta sairaiden eläinten kanssa ja siinä näki ihan kaikkea, joka karaisi. Milloin piti kaivaa mätää, vihertynyttä pentua kohdusta ulos tai ajella ja pestä paksuturkkista koiraa, jonka ihopinta-alasta 50% oli visvaista, kärpäsentoukkien kansoittamaa sotkua tai ronkkia suuta, jossa hampaita peitti haiseva, puolen sentin paksuinen hammaskivipeitto. Ennen tätä kokemuksen tuomaa kestävyyttä olin puolipökerryksissä joutunut mm. poistumaan siististä kanin operaatiosta hengittelemään käytävälle ja voinut pahoin katseltuani kirjasta kuvia leikkauksista. Kyllä sitä oikeasti tottuu.

 

Itseäni on tainnut auttaa paljon myös se, että hajuaistini ei ole mikään erityisen tarkka.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...