Jump to content
MAINOS

Auto ja kotihoito


Hassu

Recommended Posts

MAINOS

Tässä lienee paikkakuntakohtaisia eroja. Meidän kaupungissa on käytössä auto ainakin sillä alueella, missä minä toimin laitoksessa, mutta kaupungissa ajavat myös omilla autolla.

On ne niin erilaiset raulit, toinen on herkkä ja ujo, toinen taas suuna päänä

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Joskus tosiaan työnantaja tarjoaa auton (täällä lähinnä koskee ruokapalvelua, saunoituspalvelu jne), joskus mennään omilla ja useilla alueilla on vain muutama joka saa korvausta oman auton käytöstä, kaikki paikat kun on kävely/fillarimatkan päässä. Vuonna saha ja kirves sai oman fillarin käytöstä 1e /vuoro  :)

Veripalvelu kaipaa kipeästi hengenpelastajia!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Stadissa (itäinen) meidän yksikössä neljä tiimiä jakoi kaksi autoa, eli periaatteessa auto oli jonkun tiimiläisen käytössä joka toinen päivä. Kovasti kannustettiin oman auton käyttöön. Kaupunki lainasi myös polkupyöriä työvuoron ajaksi.

"Ja se puhelinnumero mun taskussa , rakas, luulin että se olet sinä" (Lapinlahden Linnut: Älä viskaa mua pihalle)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 vuotta myöhemmin...

Wanha ketju ku taivas, mut tulipa mieleen. Mitä jos mällään oman autoni työajossa? Kuka vastaa?! (nunnannunnan) :P

Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win you're still retarded.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itse olen töissä yksityisessä kotihoidossa, ja kyllä firman autolla ajellaan. Töihin mennessä otetaan avain ja nimi vihkoon :D Sakot joutuu itse maksamaan, mutta jos auton mällää niin itse voi ehkä joutua maksamaan pienen omavastuuosan. Kukaan ei kai ikinä ole kyllä mitään joutunut maksamaan, vaikka pari autoa on lunastukseen mennyt. Kieltämättä varsin kätevä systeemi ajella firman autoilla!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Perjaatteessa osassa tiimeistä pystyy tekemään töitä ilman autoa, mutta melkeimpä se ajokortti on edellytys ainakin sairaanhoitajilla.

VIrka-aikaan talon autoja riittää veikkaukseni mukaan ~kymmenesosalle porukasta. Pieni osa liikkuu pyörällä ainakin näin kesäaikaan, pyörällä sai jotain korvausta / päivä. Ilta ja vkl talon autoja on toki enemmän mahdollisuus saada. Oman auton käytöstä saa sen valtion vahvistaman korvauksen 0,46€ per km.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Omaa autoa en käyttäisi muussa tapauksessa, kuin silloin, että paperilla olisi selvästi korvaukset ja se, että esim. firma hoitaa ajoneuvovakuutukset työajalle.

"If you ain't part of a solution, you are solid or gas."

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Omaa autoa en käyttäisi muussa tapauksessa, kuin silloin, että paperilla olisi selvästi korvaukset ja se, että esim. firma hoitaa ajoneuvovakuutukset työajalle.

Vakuutuksia ei taida saada sellaisia, että on voimassa vain työaikana? Se kilometrikorvaushan on isompi kuin mitä se bensa mitä mikään auto edes kaupunkiajossa ja jatkuvalla siirtymisellä syö, eli siitä jää yli. Se ylimenevä osa on tarkoitettu (olettaisin) korvaamaan muuta autolle tapahtuvaa vanhenemista ja osien kulumista, sekä niihin muihin kuluihin mitä auton omistamisesta tulee, eli verot ja vakuutukset.

Ymmärän kyllä huolesi. Vituttaisihan se että auto menisi littuun työtehtävää suoritettaessa, kun työnantaja on "edellyttänyt oman auton käyttöä" - mutta tuo lienee arkipäivää monessa muussakin duunissa, mikä edellyttää siirtymisiä paikasta toiseen. Itse olen joskus tehnyt lyhyen pätkän kotisairaanhoitoon, ja silloin työnantaja antoi mieluusti liisatun auton käyttöön. Kivointa oli se, että autoliike josta auto oli liisattu (heille hyvä diili, saivat vuoden tai kahden jälkeen vielä hyvän hinnan autosta) pyysi että sillä käytäisiin aina välillä "revittämässä" motarille, kun muuten tahtoi olla tuollaista kortteliajoa.

Mutta eihän tuollaiseen työpaikkaan ole pakko mennä, sanoo että auto käyttöön tai menee muualle töihin. Itse olen loppupeleissä sitä mieltä että työnantaja hankkikoot työvälineet. Olkoot ne sitten auto, vaatteet, työkengät, kynätaskut ja sen täytteet, maglitet, stetarit tai mitä muuta täällä foorumilla nyt ihmiset kyseleekään että mistä voisi ostaa.

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itse olen loppupeleissä sitä mieltä että työnantaja hankkikoot työvälineet.

Tarkottaaks tää sitä ettei mun tarvi enää käydä töissä? *pyhimys*

Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win you're still retarded.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...